2026-08-26, 15:52
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Alla partier i Sverige knäböjer för Israel.

Nej det gör de inte alls!
Citera
2026-08-26, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Saken är att 1) konflikten är redan här, och 2) konflikten är spridd över hela västvärlden.

Ja och ja. Men vad blir bättre av att vi normaliserar och eskalerar konflikten i Sverige? Konflikten är just nu spridd över västvärlden hos den muslimska diasporan samt antisemitvänstern som inte vill stöta sig med islamisterna. Varför i hela friden ska vissa ur svensk höger blanda sig i? Vad har Sverige att tjäna på att göra sig ovän med Israel?
Citera
2026-08-26, 15:56
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfabet1234
Haha tillståndet i Sverige..
Rasistledaren glider omkring med kippa på huvudet.

Landet är så kört.

Usch ja, undrar hur mycket han får betalt för det?
Citera
2026-08-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Det är bra att du påminner om det här, så att vi inte glömmer vad som händer nu i vårt annars så fridfulla land: att det är de här motbjudade invällarna som har släpat med sig deras eviga ökenkonflikter hit, precis som så många svenskar har varnat för sedan den senare delen av 1900-talet. Det är som om vi - eller snarare, våra folk- och landsförrädande politiker - utan någon som helst eftertanke kring konsekvenserna, har bjudit in de där stackars hemlösa knarkarna som man tyckt så synd om till att bo i vårt hem, men nu står de stackars hemlösa knarkarna i vardagsrummet och skriker, slåss och går loss på inredningen. Helt enligt förväntan. Jag hoppas att liknelsen är tillräckligt tydlig. Men det är viktigt att inte låta sig dras med i konflikterna och att aldrig välja någon sida, utan refusera alla sidor i alla de här konflikterna och bara värna om sitt eget folk, sin egen kultur och sin egen nation.

Jag är så less på alla de här jävla invällarna och deras jävla konflikter att det står mig upp i halsen. Experimentet misslyckades. Den mångetniska och mångreligiösa mångkulturen har alltid varit och kommer alltid att vara en fullständigt sinnessjuk idé. "Mångfald är en styrka." Nej, det är en av de största svagheter ett samhälle överhuvudtaget kan ha. Magisk jord finns inte och ras, etnicitet och identitet är ett samhälles allra viktigaste och mest grundläggande faktorer. Tvingande återvandring är en absolut nödvändighet.

100% så här är det. Hela Mellanöstern, inklusive Israel är helt jävla meningslös för oss som bor 1000 mil därifrån.

Våra politiker ska ge fan i att fiska ökenröster genom att antyda att man har åsikter om dessa människors vidriga krig.
Citera
2026-08-26, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
100% så här är det. Hela Mellanöstern, inklusive Israel är helt jävla meningslös för oss som bor 1000 mil därifrån.

Våra politiker ska ge fan i att fiska ökenröster genom att antyda att man har åsikter om dessa människors vidriga krig.
Exakt, samtidigt som vissa skribenter här investerar tungt i dessa ökenkonflikter och hamnar således på samma nivå som ökenkrigarna. Haha, vilken ironi.
Citera
2026-08-26, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Läser att Dikmen är Assyrier, de om några borde väl förstå judarnas situation i Mellanöstern?
Eller är det där skon klämmer, ingen tycker synd om Assyrier i Sverige längre?
Kanske inte längre när vi ser hur de blir när Assyrier bor i grupp. (*host Södertälje *host)

Det är väl snarare Filip som är en nyttig idiot som springer muslimernas ärenden?

Låter väl som ett ganska orimligt resonemang om ursprunget till hans Israelkritik/antisemitism. Är väl en situation som staten Israel bildande till stor del har ställt till med. Utan Israel hade det nog kvar judar i hela mellanöstern och nordafrika.

Assyrierna/Syrierna är nog inte så jättenöjda med Israels roll under den arabiska våren. Kristna i mellanöstern fick knappast en bättre situation av det. De får väl inte heller en bättre situation av det nuvarande kriget.

Staten Israel är ju inte snäll mot något grannfolk som inte är judar, druser eventuellt undantagna.
Citera
2026-08-26, 17:38
Medlem
Har Greta lajkat Filips inlägg ännu eller har hon tappat stinget?
Citera
2026-08-26, 17:54
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Tron
Det är bra att du påminner om det här, så att vi inte glömmer vad som händer nu i vårt annars så fridfulla land: att det är de här motbjudade invällarna som har släpat med sig deras eviga ökenkonflikter hit, precis som så många svenskar har varnat för sedan den senare delen av 1900-talet. Det är som om vi - eller snarare, våra folk- och landsförrädande politiker - utan någon som helst eftertanke kring konsekvenserna, har bjudit in de där stackars hemlösa knarkarna som man tyckt så synd om till att bo i vårt hem, men nu står de stackars hemlösa knarkarna i vardagsrummet och skriker, slåss och går loss på inredningen. Helt enligt förväntan. Jag hoppas att liknelsen är tillräckligt tydlig. Men det är viktigt att inte låta sig dras med i konflikterna och att aldrig välja någon sida, utan refusera alla sidor i alla de här konflikterna och bara värna om sitt eget folk, sin egen kultur och sin egen nation.

Jag är så less på alla de här jävla invällarna och deras jävla konflikter att det står mig upp i halsen. Experimentet misslyckades. Den mångetniska och mångreligiösa mångkulturen har alltid varit och kommer alltid att vara en fullständigt sinnessjuk idé. "Mångfald är en styrka." Nej, det är en av de största svagheter ett samhälle överhuvudtaget kan ha. Magisk jord finns inte och ras, etnicitet och identitet är ett samhälles allra viktigaste och mest grundläggande faktorer. Tvingande återvandring är en absolut nödvändighet.

Exakt. Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Citera
2026-08-26, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Det var ju exakt det jag skrev. Vissa verkar tro att SVT och gänget är emot antisemitism. De ÄR antisemiterna.
Och det var ju ungefär det jag skrev i mitt första inlägg. ""Filip Dikmens uttalande hör inte hemma i Sverige, anser den liberala ledaren, och menar att influencern blandar ihop Israel med antisemitism och svenska judar.
– Det är exakt varför jag bar den här davidsstjärnan, för att visa stöd och solidaritet till den judiska minoriteten i Sverige, som är under konstant hot på internet, på gator och torg, säger Mohamsson."
Filip Dikmen får rasistkortet av mig. Hur kan man annars tolka det, när någon stödjer den judiska minoriteten. Han bör frysas ut av all politiskt korrekt media."
Citera
2026-08-26, 18:22
Medlem
EpicUsernames avatar
Hela högern verkar ta mutor så skulle inte förvåna mig.
Citera
2026-08-26, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Definitivt. Postat på TikTok inför en miljonpublik med väldigt aggressiv retorik. Men att han även kopplar ihop att ens se Davidsstjärnan med antisemitiska konspirationsteorier borde enligt mig också prövas för hets mot folkgrupp så jag hoppas att Simona anmäler honom (och varenda en som hotat och hetsat mot henne) för hets mot folkgrupp också.
Hoppas inte hennes stab sover utan tar det på allvar
Citera
2026-08-26, 18:51
Medlem
Krappfiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d2a
Vet inte vem Filip Dikmen är men han har onekligen rätt.

Det är många på flashback som vill flexa att de inte vet vem Filip Dikmen är, men han har fler följare på instagram än Simona och Liberalernas instakonto tillsammans har...så uppenbarligen är han inte så okänd i samhället (troligen mer känd hos yngre). Sen kanske han inte syns särskilt mycket i traditionell media, vilket kan förklara varför han inte är särskilt känd på flashback utanför skvaller/media-forumen.

Han har givetvis rätt, även om han gärna får åka tillbaka till Mellanöstern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in