2026-08-26, 08:22
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Filip Dickman
Citera
2026-08-26, 08:23
Medlem
Sverige har sedan mycket länge en folkgrupp med judiska rötter. Denna grupp har senaste decenierna känt sig hotade. Se Uppdrag gransknings reportage i Malmö 2015. Judiska rötter finns också bland kändisar och affärsmän. Mohamsson vill stå emot det hat som vissa grupper tagit med sig till Sverige, visar solidaritet och får hat tillbaka. Lämna hat och krig kvar i det gamla hemlandet! Vi vill inte ha era konflikter här!!
Citera
2026-08-26, 08:25
Medlem
Comitiums avatar
Konstigt att Mohammedsson har så lågt förtroende, sämst av alla. Jag tycker att hon har en väldigt vinnande framtoning och är exotisk på ett tjusigt sätt. I mean it.
Citera
2026-08-26, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vad tycker ni om Dikmens uttalande?
Är svenska politiker uppköpta av Israel och USA?

https://www.tv4.se/artikel/131rNF3pskgFBLawWicCaB/tv-profilen-kallar-mohamsson-foer-bitch-uppkoepta-av-israel

Nej de är inte det. Och det är inte antisemitism att säga att x politiker är köpt av en stat. Hade han sagt köpt av judarna så ja troligen.

Däremot kan det han skrev/sa vara förolämpning och olaga hot.

FK är kristen, född i Sverige, assyrisk/syriansk (turkiet) bakgrund.
Citera
2026-08-26, 08:29
Medlem
Gammal antisemitisk föreställning att judar (numera israel tydligen) styr ALLT, för inte kan ju mohamsson ha en EGEN åsikt? Nejnej, det sitter israel och pytsar ut pengar för att varenda liberal riksdagsledamot ska tycka. Just fina medarbetare svt har, men nick alinia det är däremot ett big nono.. Svt är därmed bevisat vänsterextremister, skönt att kunna belägga. Sveriges framtid är mörk, i dubbel bemärkelse.
Citera
2026-08-26, 08:30
Medlem
Connykrims avatar
Såklart ”antisemitism” så fort nån säger nåt negativt om israel… herregud
Citera
2026-08-26, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej de är inte det. Och det är inte antisemitism att säga att x politiker är köpt av en stat. Hade han sagt köpt av judarna så ja troligen.

Däremot kan det han skrev/sa vara förolämpning och olaga hot.

FK är kristen, född i Sverige, assyrisk/syriansk (turkiet) bakgrund.
Jo, det är det, klassisk antisemitisk trop. Hade aldrig påpekats av apan om man försvarat trump ("usa har köpt honom") absurt ju. Men så är du vänsterextremist också, ni är numera (nåja, rätt mpnga decennier) antisemiter också, konspirationsteorierna duggar tätt.
Citera
2026-08-26, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Vilken åsna som helst inser det, särskilt när hon står med en judestjärna och läser från ett papper.
Ja, för hon kan inte ha en egen åsikt? Idiot. Med samma logik är väl nooshi köpt av palestinierna (eller qatar som deras förlängda arm).
Citera
2026-08-26, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Ja, för hon kan inte ha en egen åsikt? Idiot. Med samma logik är väl nooshi köpt av palestinierna (eller qatar som deras förlängda arm).
Ingen aning, men möjligt
Citera
2026-08-26, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Jo, det är det, klassisk antisemitisk trop. Hade aldrig påpekats av apan om man försvarat trump ("usa har köpt honom") absurt ju. Men så är du vänsterextremist också, ni är numera (nåja, rätt mpnga decennier) antisemiter också, konspirationsteorierna duggar tätt.

De får väl prova det i domstol får vi se vem som har rätt. Annars vinner jag på Walkover.
Citera
2026-08-26, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Mja men förtal borde simma hem ganska enkelt

Definitivt. Postat på TikTok inför en miljonpublik med väldigt aggressiv retorik. Men att han även kopplar ihop att ens se Davidsstjärnan med antisemitiska konspirationsteorier borde enligt mig också prövas för hets mot folkgrupp så jag hoppas att Simona anmäler honom (och varenda en som hotat och hetsat mot henne) för hets mot folkgrupp också.
Citera
2026-08-26, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
De får väl prova det i domstol får vi se vem som har rätt. Annars vinner jag på Walkover.

Antisemitiska hatbrott har anmälts alldeles för lite i Sverige, dock beror det högst troligen på den massiva hotbild som finns. När nu varenda socialdemokrat som NMR-are sysslar med denna spridning och ren hets... Just därför hoppas jag att Simona står upp för dem och anmäler hela skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in