2026-08-25, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Du har rätt i att hon tycks ha lite extra mage här.
Jag håller med, men det är en jäkligt osmickrande modell för den som har lite mage. Tror tuttarna hade varit större om hon var gravid? Eller gömmer hon dem nu för att de avslöjar ev. graviditet? 🤣

Den som lever får se!

Jag gissar - helt baserat på egen och andras erfarenhet - att varje kilo hon lägger på sig är kärlekskilon. Vem vill träna och äta nyttigt om det är emot ens natur (och jag tror inte det ligger i Claras natur, hon som brukade dricka grädde i morgonkaffet) och man inte behöver för att få sig ett nyp?

Jag tycker hon är rundare, men tror det är för att hon är gladare överlag med Markus. Vem går inte runt och är hungrig om man har sex hela tiden?
Senast redigerad av AnkaAnka13 2026-08-25 kl. 21:10.
Citera
2026-08-25, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fix-Pelle
Hmm tycker hon ser lite gravid ut här https://underbaraclaras.se/2026/08/25/fladdrande-ben-och-poppande-ogon/ men kanske är byxorna (från Sezané) som gör att det ser ut så.
Men jag brukar vara ganska bra på att upptäcka graviditeter, vi får väl se.. Ska hålla mer utkik i ansiktet också.

Hon blir väldigt svullen när hon har mens också. Vet att hon skrev ett blogginlägg om det, där kommentarsfältet gick baananas när naturläkemedels-gänget menade att det var onaturligt att svälla så och började tipsa om än det ena och än det andra som skulle avgifta kroppen. Varpå vanligt folk och eventuellt någon inom sjukvården bemötte det med vetenskap och tips på annat som kunde hjälpa.

Det var tider det!
Citera
2026-08-26, 05:23
Medlem
Återigen försöker hon göra reklam för både Sézane och & Other Stories i förhoppningen att de ska sponsra henne som sin postergirl. Tidigare var det ändå ”loppade” plagg hon skröt om, men nu jävlar vill hon minsann köpa nytt som den hycklare hon är. Det där med att hon vurmade för secondhand var bara för att hon inte hade råd med nya kläder. Men nu när hon utnyttjar och parasiterar på sina läsares ekonomi istället så kommer hennes rätta jag fram. Hon har innerst inne alltid velat köpa nytt i stället för begagnat och nu kan hon äntligen strö pengar runt om sig på både paltor, skor och tänder. Hon har säkert haft problem med tanden sedan tidigare men inte haft råd att fixa den. Lite ödmjukhet och tacksamhet mot alla sina generösa läsare som bekostar allt detta för henne har i alla fall inte jag sett skymten av. Det visar ganska tydligt vad hon är för slags människa. Om det visar sig att hon från och med nu helt plötsligt börjar skriva om hur tacksam hon är så blir det bara ännu mer patetiskt av henne.
Citera
2026-08-26, 13:03
Medlem
Jag förutsätter att putande mage snarare är pga förklimakteriet istf ev graviditet. Hon är ju ingen ungdom längre. Det blir svårare att bli av med kilona med stigande ålder och sjunkande östrogen.
Citera
2026-08-26, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunkentuss
Jag förutsätter att putande mage snarare är pga förklimakteriet istf ev graviditet. Hon är ju ingen ungdom längre. Det blir svårare att bli av med kilona med stigande ålder och sjunkande östrogen.

Haha ja lägg ner gravidspekulationerna. Om Clara mot förmodan varit gravid hade det varit en riskgraviditet och hon hade gömt undan den till varje pris för att ta eventuella beslut i fred. Kanske öppnat upp om eventuella såna beslut (eller missfall) långt senare. Men aldrig att hon skulle via upp magen utom inom ramen för ett kontrollerat avslöjande långt in i graviditeten.
Citera
2026-08-26, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illiad1
Haha ja lägg ner gravidspekulationerna. Om Clara mot förmodan varit gravid hade det varit en riskgraviditet och hon hade gömt undan den till varje pris för att ta eventuella beslut i fred. Kanske öppnat upp om eventuella såna beslut (eller missfall) långt senare. Men aldrig att hon skulle via upp magen utom inom ramen för ett kontrollerat avslöjande långt in i graviditeten.

Jag tänkte ju inte skriva här mer men… håller med! Lägg ner

Inte ens chans på jorden att Clara är gravid. Hon är verkligen i senvintern på sin fertilitet som 40+ och med tre graviditeter bakom sig som varit påfrestande and jobbiga trots ung ålder.

Att en kvinna har lite(!) putmage är ju mer regel än undantag för de flest av oss. Ge henne inte mer trafik genom grundlösa spekulationer om graviditet. Det är ju precis det hon vill att ni ska göra
Citera
2026-08-26, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeritTheQueen
Jag tänkte ju inte skriva här mer men… håller med! Lägg ner

Inte ens chans på jorden att Clara är gravid. Hon är verkligen i senvintern på sin fertilitet som 40+ och med tre graviditeter bakom sig som varit påfrestande and jobbiga trots ung ålder.

Att en kvinna har lite(!) putmage är ju mer regel än undantag för de flest av oss. Ge henne inte mer trafik genom grundlösa spekulationer om graviditet. Det är ju precis det hon vill att ni ska göra
Välkommen tillbaka, Berit 🤗
Jag håller med, uppsvälld mage särskilt när man passerat 40 är inget ovanligt alls och man vill ju verkligen inte bli misstagen för att vara gravid då. Inte för att jag bryr mig om Clara på det sättet, utan av omtanke för andra kvinnor som kanske mår dåligt av att ha fått oönskade spekulationer om graviditet när de bara kommit in i förklimakteriet.
Citera
2026-08-27, 06:35
Medlem
Hej!
Jag har följt Clara länge och nu den senaste månaden denna tråden med behållning. Var därför tvungen att skaffa ett konto.
Jag är så ledsen över den utveckling bloggen och Clara tagit men samtidigt är det väl förståeligt eftersom hon verkar ha en rejäl medelålderskris. Mest bestört är jag över att relationen med nya killen och att hon helt verkar ha raderat ut Jakob ur sitt liv. Sa hon inte att de för alltid skulle vara bästa vänner och älska varandra även efter separationen?

Hur lever Jakob idag? Vet någon?
Citera
2026-08-27, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murmlan1-
Hej!
Jag har följt Clara länge och nu den senaste månaden denna tråden med behållning. Var därför tvungen att skaffa ett konto.
Jag är så ledsen över den utveckling bloggen och Clara tagit men samtidigt är det väl förståeligt eftersom hon verkar ha en rejäl medelålderskris. Mest bestört är jag över att relationen med nya killen och att hon helt verkar ha raderat ut Jakob ur sitt liv. Sa hon inte att de för alltid skulle vara bästa vänner och älska varandra även efter separationen?

Jag tycker att det är väldigt vanligt att folk som separerar och hävdar att de gör det som vänner, senare blir ovänner. Ofta börjar det skava när det ska bodelas och/eller när någon av parterna hittar en ny partner.

Det kan funka om en av parterna är väldigt undergiven och konflikträdd, men så är det nog inte i Clara och Jakobs fall. Vet inget alls om honom förövrigt, mer än att han köpte ett flerfamiljshus nere på byn och att hans mormor flyttade in där. Clara och Jakob verkar hur som helst inte vara bästa vänner, då hade han väl varit inbjuden på den stora 40-årsfesten? Han lånade iof ut sina utemöbler till den, så det verkade inte vara helt kaos mellan dem då iaf.
Citera
2026-08-27, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murmlan1-
Hej!

Clara har dessutom en del andra Skilda Tjejkompisar (TM). Finns inget farligare än skilda kvinnor i grupp för den mentala hälsan och relationen till barnens far. Vill inte veta hur mycket skit det snackas där om karlarna i det tidigare så älskade matlaget. Efter att ha lyssnat på det dära poddavsnittet krävs inte mycket fantasi för att höra Claras TON när hon fullkomligt vältrar sig i Jacobs dåliga sidor och hur fruktansvärt hon nu inser att hela äktenskapet varit för henne. Och hur hon njuter av att vräka ur sig skitsnack. Tur att hon nu är fri, lycklig och äntligen kan vara sig själv! (Dvs ligga skavfötters på soffan, skriva lite argt om klimatet och klicka hem nya kläder, med bombnedslag i alla rum som inte fotas just idag - utan att någon har mage att ställa krav på lite ordning på torpet. Mmh frihet och lycka!)

Men alla, även hon själv innerst inne, förstår ju att Jacob var en guldklimp som hon slarvade bort. Men istället för att göra allt för att bygga upp relationen igen så är det high way to hell.
Citera
2026-08-27, 10:19
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeritTheQueen
Clara har dessutom en del andra Skilda Tjejkompisar (TM). Finns inget farligare än skilda kvinnor i grupp för den mentala hälsan och relationen till barnens far. Vill inte veta hur mycket skit det snackas där om karlarna i det tidigare så älskade matlaget. Efter att ha lyssnat på det dära poddavsnittet krävs inte mycket fantasi för att höra Claras TON när hon fullkomligt vältrar sig i Jacobs dåliga sidor och hur fruktansvärt hon nu inser att hela äktenskapet varit för henne. Och hur hon njuter av att vräka ur sig skitsnack. Tur att hon nu är fri, lycklig och äntligen kan vara sig själv! (Dvs ligga skavfötters på soffan, skriva lite argt om klimatet och klicka hem nya kläder, med bombnedslag i alla rum som inte fotas just idag - utan att någon har mage att ställa krav på lite ordning på torpet. Mmh frihet och lycka!)

Men alla, även hon själv innerst inne, förstår ju att Jacob var en guldklimp som hon slarvade bort. Men istället för att göra allt för att bygga upp relationen igen så är det high way to hell.
Touché!
Drottningen levererar pricksäkert i vanlig ordning. :applåd:
Citera
2026-08-27, 10:25
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qvagga77
Mot bättre vetande betalade jag för en månads prenumeration för ett tag sedan (den är snart slut nu) och jag kan avslöja att det var högst odramatiskt det som drabbat henne. Själv så "grät" hon pga hon skar lök (!) och det uppslitande beskedet var yngsta barnet som blev upprörd över att det var torsdag (städdag)... Clickbait, jajamen. I övrigt bilder på barnen som skulle till skolan, matbilder, träningsbild och bild från promenad. Same old, same old.
Tack för att du berättade och bekräftade att det var clickbait deluxe. Rätt nedlåtande mot sina läsare att formulera sig mest dramatiskt möjligt för att manipulera in läsare. Hon verkar inte tro att hennes texter i sig är tillräckligt utan måste ta till fulknep för att dra folks uppmärksamhet till hennes guldkalv.

Senaste bilden för poddreklamen är det noll tant raffor i sikte utan då är det tjocktröja på och djup koncentration på datorerna framför sig för att signalera seriösa kvinnor i djupt försjunkna i arbete. Ännu en roll att spela ut och se om det ger bättre gensvar nu när bh-bilderna inte var lyckat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in