2026-08-10, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av socklock
Apropå skav. Den här tråden har verkligen exploderat i aktivitet sen skilsmässan kom ut. För mig är det ett kvitto på att något skaver.

Min högsta önskan är nån gång få höra Jakobs version och upplevelse av allt som hänt.
Ja, en skilsmässa med eftersvall som var ”normal” skulle förmodligen inte skakat om på samma sätt. Uppenbart har Claras beteende efter skilsmässan spårat ur och visar på en person med rätt dåligt fotfäste och dåliga beslut
Citera
2026-08-11, 08:57
Medlem
Varför i hela fridens namn har hon T-shirten på gymmet instoppat baktill? Ofta har ju vi millennials en tendens att envisas med att stoppa i lite av tröjan fram, men bak?! Är det bara för att visa rumpan eller är det nån styrkelyftare grej jag inte fattar?!

Nr 2: blir det ett kärleksbarn?! Vad tror ni?
Citera
2026-08-11, 09:01
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snottranmyren12345
Varför i hela fridens namn har hon T-shirten på gymmet instoppat baktill? Ofta har ju vi millennials en tendens att envisas med att stoppa i lite av tröjan fram, men bak?! Är det bara för att visa rumpan eller är det nån styrkelyftare grej jag inte fattar?!

Snäppet under att ha träningstights med scrunch i röva?

Jag tror inte det blir ett kärleksbarn. Hon skriver ju ofta hur skönt det är att barnen är så stora och självgående.
Citera
2026-08-11, 09:28
Medlem
Citat:

Det skulle inte förvåna mig, men då av den enkla anledningen att graviditeter och bebisar genererar mer trafik och fler betalande kunder. Nu när sönerna är stora och det inte går att marknadsföra dem på samma sätt längre så är det väl bara en tidsfråga innan det blir ett kärleksbarn.
Citera
2026-08-11, 10:05
Medlem
Citat:

Känns ju spontant som ett sätt att framhäva rumpan och samtidigt dölja magen? Alltså inte som att dölja en gravidmage då! För jag tror inte det blir fler barn.

Dels är hon fyrtio! Och dels måste ju även hon se igenom kärleksdimman. Marcus flyttade långt från sina barn och såg/ser dem varannan helg. Han hann ju inte ens ta av sig vigselringen innan de blev ihop. Varför skulle något bli annorlunda denna gång?

Jag tror att hon postar lite barn/mamma inlägg då och då för att väcka lite spekulationer. Och HOPP hos läsarna att det kaaanske ändå blir en till bebis - så kanske några till prenumeranter stannar kvar. Antagligen tappade hon ganska många efter T-shirten. (Och det handlar ju 0 % om T-shirten! Det handlar om att det blev så tydligt att man inte vet vem Clara är längre. Många känner sig lurade)
Citera
2026-08-11, 10:27
Medlem
Citat:

Som hon har uttryckt det är det vad de ”tuffa tjejerna på gymmet” har lärt henne. Helt okej att vara stolt över sin vältränade röv men oj vad leds man är på att se den där sortens bilder nu. Ett par biffiga överarmar eller en stark rygg vore ju kul som omväxling, särskilt om hon nu är så vältränad att BMI:et har tippat över mot överviktig. Rumpbilder finns det nog av på sociala medier.
Citera
2026-08-11, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berlinmuriel
Som hon har uttryckt det är det vad de ”tuffa tjejerna på gymmet” har lärt henne. Helt okej att vara stolt över sin vältränade röv men oj vad leds man är på att se den där sortens bilder nu. Ett par biffiga överarmar eller en stark rygg vore ju kul som omväxling, särskilt om hon nu är så vältränad att BMI:et har tippat över mot överviktig. Rumpbilder finns det nog av på sociala medier.

Jag skulle vilja se en bild på henne när hon faktiskt tränar. Alla bilder hon lägger ut från när hon är på gym är bara poserande bilder, oftast på rövva. Vi vet ju ingenting egentligen om hur mycket hon faktiskt tar i mark eller bänk, mer än det hon skrivit och det kanske också bara är skryt/hittepå som mycket annat?
Citera
2026-08-11, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinneibrasan
Jag skulle vilja se en bild på henne när hon faktiskt tränar. Alla bilder hon lägger ut från när hon är på gym är bara poserande bilder, oftast på rövva. Vi vet ju ingenting egentligen om hur mycket hon faktiskt tar i mark eller bänk, mer än det hon skrivit och det kanske också bara är skryt/hittepå som mycket annat?

Jag gissar att hon sannolikt gillar idén om träning mer än hon faktiskt gillar träning. Nog tror jag hon är OK fit och att hon säkert rör sig en hel del naturligt men jag är ganska tveksam om att hon regelbundet tränar hårt. Nu vill jag samtidigt och säga att hon ganska säkert tränar mer än jag själv gör, även om jag tror hon tränar mindre än vad hon vill låtsas som hon gör.

Hon har också en historia med utbrändhet (jag med) och då är det ganska vanligt att träning kan vara lite struligt och jag dömer henne inte för det.
Citera
2026-08-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av socklock
Apropå skav. Den här tråden har verkligen exploderat i aktivitet sen skilsmässan kom ut. För mig är det ett kvitto på att något skaver.

Min högsta önskan är nån gång få höra Jakobs version och upplevelse av allt som hänt.

Jag med. Dock tror jag bara det händer om han berättar för någon annan som sedan skvallrar här. Byaskvallret där hon bor är jag också sjukt nyfiken på.
Citera
2026-08-11, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarellisten
Så mycket gratisreklam som hon gjort för dem har hon säkert hoppats på ett samarbete med dem eller åtminstone lite goodiebags, men har de lite vett så borde de nog inse att hon är och kommer alltid vara inget annat än en lantlolla. Dvs inget som ett modemärke av deras rang bör bli förknippade med 🤡
Har slutat följa både Claras Insta och blogg pga den /hon inte är den hon en gång var. Kikar in ibland av brist på annat. Behöver en stor skämskudde när jag ser alla bilder där hon knäppt upp och visar djup urringning 🫣. Och människan är desperat, hon har taggat samma skor från Sezane med två veckors mellanrum!! Och säkert fler ggr innan dess. Pinsamt! Och usch, efter att ha kikat in på bloggen och sett hur många gånger hon nämner Sezane så känner jag att jag måste sluta handla där! Har gillat deras kläder men vill ju inte ha samma stil som Wonderbaum Clara.
Senast redigerad av Fridafogel99 2026-08-11 kl. 18:31.
Citera
2026-08-11, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Har slutat följa både Claras Insta och blogg pga den /hon inte är den hon en gång var. Kikar in ibland av brist på annat. Behöver en stor skämskudde när jag ser alla bilder där hon knäppt upp och visar djup urringning 🫣. Och människan är desperat, hon har taggat samma skor från Sezane med två veckors mellanrum!! Och säkert fler ggr innan dess. Pinsamt! Och usch, efter att ha kikat in på bloggen och sett hur många gånger hon nämner Sezane så känner jag att jag måste sluta handla där! Har gillat deras kläder men vill ju inte ha samma stil som Wonderbaum Clara.
Jag kikar också bara in ibland, som ett gammalt ex man inte kan låta bli att ömsom förfasas över, ömsom skratta åt och sedan landa i att ja, det är slut mellan oss fortfarande 😂
Jag vet inte hur många gånger hon har taggat samma par skor från Sézane, i ren desperation om att de ska lägga märke till henne, antagligen. Hon sa i podden tidigare att hon skulle börja klä sig mer som en fransyska (med röda spetsbehåar som sticker fram i urringningen bland annat) och då har hon nog googlat över vilka franska klädmärken som är trendiga just nu. Men då har hon missat att de fransyskorna som hon trånar efter trendmässigt är smala och nätta, med en sval elegans som Clara aldrig kan jämföra sig med. Hon påminner snarare om Askungens styvsystrar som försöker klämma in sina 42r i en 36:a när hon skulle passa mycket bättre i ett par rejäla gummistövlar i stället.
Citera
2026-08-11, 19:45
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeritTheQueen
Dels är hon fyrtio! Och dels måste ju även hon se igenom kärleksdimman. Marcus flyttade långt från sina barn och såg/ser dem varannan helg. Han hann ju inte ens ta av sig vigselringen innan de blev ihop. Varför skulle något bli annorlunda denna gång?
Detta! Att skaffa barn med en kille som flyttar mer än 10 mil från sina barn när han träffar en ny tjej är väl en röd flagga om något. Men OM Clara vill ha fler barn så är jag inte säker på att hon tänker så långt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in