Igår, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkaAnka13
Jag blev nyfiken på hur Clara låter när hon sjunger och hittade ett klipp: https://www.facebook.com/share/v/19RvCwDhkG/?mibextid=wwXIfr

Är tyvärr inte musikalisk, men hennes röst kanske passar bättre med jazz? Kände inte att den här tolkningen av ”Bered en väg för Herren” gjorde något för mig. Starkt (stark övertro på sig själv?) dock att våga ställa sig och sjunga själv i TV.

Intressant. Som sångerska och sånglärare måste jag faktiskt säga att jag tycker det är FINT! Det är något enkelt och ärligt över det som jag gillar. Det är ju givetvis en amatör, men ändå fint.
Citera
Igår, 14:41
Medlem
Citat:
Jag blev nyfiken på hur Clara låter när hon sjunger och hittade ett klipp: https://www.facebook.com/share/v/19RvCwDhkG/?mibextid=wwXIfr

Är tyvärr inte musikalisk, men hennes röst kanske passar bättre med jazz? Kände inte att den här tolkningen av ”Bered en väg för Herren” gjorde något för mig. Starkt (stark övertro på sig själv?) dock att våga ställa sig och sjunga själv i TV.

Oj, vilket flämtande. Pianisten ser lätt plågad ut. Tror hon har förväxlat sång med teater. Vill inte ens tänka på hennes plats i kören.
Citera
Igår, 15:16
Medlem
Citat:

Oj, det där lät förfärligt. Undrar hur det kom sig att hon ”fick” sjunga i tv!?

Hon har ju faktiskt många andra talanger på alldeles riktigt, och man kan inte vara bra på allt! Hon är jättebra på att fotografera och om hon skulle behöva en andra karriär någon gång så skulle hon förmodligen bli en helt fantastisk visual merchandiser. (Det som förr kallades dekoratör). Bara en av möjliga karriärvägar där jag personligen skulle vara en katastrof men där hon nog skulle vara fantastisk då hon har den typen av talang!
Citera
Igår, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betre
Intressant. Som sångerska och sånglärare måste jag faktiskt säga att jag tycker det är FINT! Det är något enkelt och ärligt över det som jag gillar. Det är ju givetvis en amatör, men ändå fint.

Jag tycker inte det var fint och varför ska man låta en sådan amatör sjunga i tv när det finns så många som verkligen kan sjunga som inte får chansen att ”vara med i tv”? Clara är ju jättebra på andra områden, det är väl bättre att hon får glänsa med det än att ”ta brödet” från kämpande sångerskor?

Sedan vet jag iofs inte var det var för program hon var med i, nån slags magasin-program? Jag brukar i regel inte titta på dylikt, men har inget emot att andra gillar det, det kan säkert vara mysigt för många. Magasin-program är kanske som en slags blogg i tv-form?
Citera
Igår, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eorga
Jag tycker inte det var fint och varför ska man låta en sådan amatör sjunga i tv när det finns så många som verkligen kan sjunga som inte får chansen att ”vara med i tv”? Clara är ju jättebra på andra områden, det är väl bättre att hon får glänsa med det än att ”ta brödet” från kämpande sångerskor?

Sedan vet jag iofs inte var det var för program hon var med i, nån slags magasin-program? Jag brukar i regel inte titta på dylikt, men har inget emot att andra gillar det, det kan säkert vara mysigt för många. Magasin-program är kanske som en slags blogg i tv-form?
Det var ”Susannes skafferi”, så vet inte om det sändes både i TV och SVTPlay. Kanske bara Play, men det ger ju helt klart en annan bild (för mig) av hur Clara sjunger.
Citera
Igår, 16:05
Medlem
Citat:

Clara den raffiga jazzkatten 🪊
Citera
Igår, 17:18
Medlem
Det är just sånna här kommentarer ovan som jag tycker är troll-nivå.
Det är jäkligt strong att ställa sig och sjunga i live tv.
Jag tycker kritik som rör röst, kropp, barn, utseende mm inte hör hit. Här tycker jag iaf att vi kan diskutera sånt som rör bloggen, dvs hennes arbete.

Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Clara den raffiga jazzkatten 🪊
Citera
Igår, 17:28
Medlem
Jag tycker kritik som rör röst, kropp, barn, utseende mm inte hör hit. Här tycker jag iaf att vi kan diskutera sånt som rör bloggen, dvs hennes arbete.
[/quote]

Äsch låt folk få skämta. Detta är the dark side of Internet😛
Citera
Igår, 18:10
Medlem
Som amatör har väl Clara en egen och ganska fin röst. Som förvisso inte tilltalar mig så mycket personligen - tycker den är lite gäll och att hon ligger för nära sin ”skarv”, där rösten brister. Men hon är ju just en amatör, ingen sångerska. Att som amatör ställa sig och sjunga en låt som är svår för ens röst ensam i TV är ju väldigt modigt tycker jag!

Och att hon skulle ha ”stulit” platsen från riktiga sångerskor… kom igen !
Citera
Igår, 18:31
Medlem
Det är ju skillnad på att kunna hålla rätt ton och ha en fin behaglig röst. Man kan ha antingen det ena eller det andra, och vissa har välsignats med både och. Claras röst är inte behaglig att lyssna på, varken när hon pratar eller sjunger. Hon gör sig bäst i skriftlig form. Jag tycker inte det är trollaktigt att tycka det här på FB. Hennes sång duger som sagt säkert alldeles utmärkt i bönehuset och luciatåget, men det belyser ändå hur viktigt det är med ärliga människor runt omkring sig. Claras vänner har säkert alltid sagt åt henne att hon är duktig på att sjunga och då lever hon i tron att hon är det, men när hon gör det offentligt på tv eller i poddvinjetten så får hon ju tåla att bli kritiserad och jämförd med andra som sjunger. Lite som folk som söker till Idol. Det kan göra ont att höra sanningen, men ibland måste man faktiskt lyssna på sina kritiker också och inte bara sin egen hyllningskör.

Malin har aldrig hävdat att hon är bra på att sjunga, så att hon är med på vinjetten stör mig inte alls lika mycket.

Som någon skrev, man kan inte vara bra på allt.
Citera
Igår, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeritTheQueen
Som amatör har väl Clara en egen och ganska fin röst. Som förvisso inte tilltalar mig så mycket personligen - tycker den är lite gäll och att hon ligger för nära sin ”skarv”, där rösten brister. Men hon är ju just en amatör, ingen sångerska. Att som amatör ställa sig och sjunga en låt som är svår för ens röst ensam i TV är ju väldigt modigt tycker jag!

Och att hon skulle ha ”stulit” platsen från riktiga sångerskor… kom igen !

Nej, jag kommer inte alls igen. Man borde gett den platsen till någon som faktiskt kan sjunga, Clara förtjänade den inte. Och Clara levde/lever nog i villfarelsen att hon sjunger mkt bättre än vad hon egentligen gör. Varför bygga på den illusionen- och narcissismen (?!) - ytterligare? Hon har ju många riktiga talanger att stoltsera med, på riktigt, men sjunger bra gör hon inte.

Vill hon sjunga så allmänheten hör det har hon egna kanaler till detta. Hennes betalande medlemmar kan ju få njuta (?) av sången om de så vill.
Citera
Igår, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarellisten
Det är ju skillnad på att kunna hålla rätt ton och ha en fin behaglig röst. Man kan ha antingen det ena eller det andra, och vissa har välsignats med både och. Claras röst är inte behaglig att lyssna på, varken när hon pratar eller sjunger. Hon gör sig bäst i skriftlig form. Jag tycker inte det är trollaktigt att tycka det här på FB. Hennes sång duger som sagt säkert alldeles utmärkt i bönehuset och luciatåget, men det belyser ändå hur viktigt det är med ärliga människor runt omkring sig. Claras vänner har säkert alltid sagt åt henne att hon är duktig på att sjunga och då lever hon i tron att hon är det, men när hon gör det offentligt på tv eller i poddvinjetten så får hon ju tåla att bli kritiserad och jämförd med andra som sjunger. Lite som folk som söker till Idol. Det kan göra ont att höra sanningen, men ibland måste man faktiskt lyssna på sina kritiker också och inte bara sin egen hyllningskör.

Malin har aldrig hävdat att hon är bra på att sjunga, så att hon är med på vinjetten stör mig inte alls lika mycket.

Som någon skrev, man kan inte vara bra på allt.

Ja, det kan vara svårt också, som vän till någon att vara kritisk på ett snällt sätt. Så Clara kan ju leva i illusionen att hon är en bra sångerska för att ingen i hennes krets har vågat säga något annat. Kanske är illusionen att hon är en bra sångerska viktig för henne. Men hon har ju andra grejer hon är bra på på riktigt, och det borde väl räcka och bli över?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in