2026-08-25, 23:53
Medlem
Någon vänlig själ som kan dela med sig av FUP?
Citera
2026-08-26, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babyborn1999
Det är ju inte våldtäkt? På den tiden blev man inte dömd för barnvåldtäkt om kvinnan var så nära 15 år. På sin höjd sexuellt utnyttjande av barn.

Nu år 2026 är allt sex våldtäkt och alla kvinnor barn men det ska ju inte påverka ett så gammalt rättsfall!
En manupulativ 30 åring och en 14 åring? Han borde sitta inne länge
Citera
2026-08-26, 05:58
Medlem
Citat:
Det är ju uppenbart att hon bara är ute efter pengar vilket är respektlöst mot de kvinnor som våldtas på riktigt.
Nej, hon behöver inte pengar. Du är sjuk i huvudet och det är han också.
Citera
2026-08-26, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Fast nu fanns det ju enligt tidigare inlägg i tråden gott om digitala spår för polisen att följa. Är ju ingenting konstigt i att ha kvar 15-20 år gamla SMS och mejl.

Nu skrev jag inte 15 år sedan, nu skrev jag när du själv var i hennes ålder. Och nej, jag har inget behov av att hamna i konflikt med min omgivning. Men däremot finns det sådant som ändå kan ske oavsett hur snäll och vänlig man själv är. Som exempel när jag blev utsatt för ett rånförsök av två pundare. Eller menar du att det var mitt fel för att jag var ute och gick ensam klockan sju på kvällen?
Tror inte att det är någon ide att diskutera med dessa två personer då dom mest verkar vara ute efter att smutskasta offret. Kanske vänner till huvudpersonen i det hela?
Han var närmare 30 och hon 14 och det är uppenbart att han manipulerade henne med både auktoriteten som ledare och med ren vantolkning av bibelord. Hon är inte den enda som blivit illa behandlad av denna störda individ.
Citera
2026-08-26, 10:06
Medlem
Citat:
Kvinnan hade tur att hon väntade 15 år. Hade hon anmält direkt hade det blivit nedlagt med dåtidens standard, nu kommer hon istället tjäna en rejäl hacka och få sympati hon inte förtjänar.

Somliga har det lätt här i livet.

Jag lider med riktiga kvinnor som våldtas på riktigt. Inte ställer upp för en ungdomsledare för skojs skull.
Förtjänar man inte sympati om man som 13åring blir våldtagen av en 30åring även om det är 15 år sedan?

Helt klart rätt att hon anmäler. Pedofiler ska dömmas.
Citera
2026-08-26, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Hennes ord ska alltså räcka nu femton år senare? Inser du inte själv farorna i detta? Folk kan ju hitta på vad som helst trots inga som helst bevis!
För femton år sedan jobbade jag precis som vanligt och umgicks med mina vänner på helgerna. Är du någon jävla pundare eller upprorsmakare som ständigt befinner dig i konflikter med omgivningen?
Bevisen är tillräckligt tydliga för att denna pedofil ska dömmas. Ta del av förundersökningen istället..
Citera
2026-08-26, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miltoncold74
Förtjänar man inte sympati om man som 13åring blir våldtagen av en 30åring även om det är 15 år sedan?

Helt klart rätt att hon anmäler. Pedofiler ska dömmas.

Citat:
Ursprungligen postat av Miltoncold74
Bevisen är tillräckligt tydliga för att denna pedofil ska dömmas. Ta del av förundersökningen istället..
I nästan alla fall där det finns en tråd om våldtäkt eller övergrepp dyker det alltid upp någon som skall försvara förövaren hur sjuk han än är.
Att dom inte nöjer sig med det utan till och med smutskastar offret som var ett barn vid det aktuella tillfället är bedrövligt.
Bevisningen är som du säger övertydlig, det finns noll frågetecken kring om han är skyldig eller inte.
Citera
2026-08-26, 11:14
Medlem
KolaKonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
I nästan alla fall där det finns en tråd om våldtäkt eller övergrepp dyker det alltid upp någon som skall försvara förövaren hur sjuk han än är.
Att dom inte nöjer sig med det utan till och med smutskastar offret som var ett barn vid det aktuella tillfället är bedrövligt.
Bevisningen är som du säger övertydlig, det finns noll frågetecken kring om han är skyldig eller inte.

Har ni FUPen får ni gärna dela den
Citera
2026-08-26, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KolaKonny

Förundersökningen delas inte ut digitalt av tingsrätten utan måste beställas på papper vilket de tar betalt för.
Citera
2026-08-26, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KolaKonny

Citat:
Ursprungligen postat av LeifOlsson1946
Förundersökningen delas inte ut digitalt av tingsrätten utan måste beställas på papper vilket de tar betalt för.
Tänkte skriva samma, plus att rättegången hålls med lyckta dörrar. Tycker inte att det behöver delas offentligt med hänsyn till offret.
Det finns ju flera i tråden som vittnar om att det finns gott om bevis, så exakta detaljer känns oviktiga.
Citera
2026-08-26, 14:15
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Som exempel när jag blev utsatt för ett rånförsök av två pundare. Eller menar du att det var mitt fel för att jag var ute och gick ensam klockan sju på kvällen?
Det var ditt fel att du inte tränat kampsport och slog ner pundarna.
Citera
2026-08-26, 19:02
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Det var ditt fel att du inte tränat kampsport och slog ner pundarna.
Var i mitt inlägg stod det att jag inte tränade kampsport eller slog ned dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in