2026-08-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifOlsson1946
Jag har läst hela förundersökningen.
Har du fupen?
Citera
2026-08-24, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifOlsson1946
Hur skulle de vara släkt? Någon som vet?
Vid tillfället gift med HB.s moster
Citera
2026-08-24, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Ingen aning, men idag var det väl rättegång? Skulle vara intressant att veta om någon var där och hörde något.
Rättegången börjar i morron kl 09.00 enl Jkp Tingsrätt
Citera
2026-08-24, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr009
Vid tillfället gift med HB.s moster
Bara ingift då alltså, och inte något direkt samband. I små orter på landet är ju typ alla släkt med alla om man räknar så.
Citera
2026-08-24, 17:52
Medlem
Citat:
Rättegången börjar i morron kl 09.00 enl Jkp Tingsrätt
Tog fel på en dag visst!
Citera
2026-08-25, 11:57
Medlem
https://www.dagen.se/nyheter/aklagare-yrkar-pa-faengelse-foer-valdtaekt-mot-barn-kyrklig-ungdomsledare-infoer-raetta/10492831

Betalänk, men enligt artikeln är bevisningen stark.
Mycket historik av meddelanden finns sparat mellan offret och förövaren.
Han riskerar fängelse.

Enligt vad jag kan förstå på Facebook så är han fortfarande gift, men det kanske är någon som har mer koll. Obegripligt om frun stannar kvar efter detta.
Citera
2026-08-25, 14:10
Medlem
Citat:
https://www.dagen.se/nyheter/aklagare-yrkar-pa-faengelse-foer-valdtaekt-mot-barn-kyrklig-ungdomsledare-infoer-raetta/10492831

Han riskerar fängelse.

Enligt vad jag kan förstå på Facebook så är han fortfarande gift, men det kanske är någon som har mer koll. Obegripligt om frun stannar kvar efter detta.
Någon som kan läsa länken
Citera
2026-08-25, 15:20
Medlem
Citat:

Han riskerar fängelse.

Någon som vet om frun i huset finns kvar, eller dragit
Citera
2026-08-25, 15:30
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Övergreppet hände för 15 år sedan och man tar upp det först nu?! Extremt märkligt.
Varför skulle det vara märkligt? Flickan/kvinnan kan ju ha kommit ihåg händelsen väldigt väl men först nu vågat/orkat ta det till polisen. Hur mycket hände inte i ditt eget liv i den ålder som nu i backspegeln var ganska skevt men som du då ignorerade?
Citera
2026-08-25, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Varför skulle det vara märkligt? Flickan/kvinnan kan ju ha kommit ihåg händelsen väldigt väl men först nu vågat/orkat ta det till polisen. Hur mycket hände inte i ditt eget liv i den ålder som nu i backspegeln var ganska skevt men som du då ignorerade?
Det stämmer helt och hållet. Hon var ju rent krasst barn och han var en vuxen som dessutom var ledare i diverse grupper. Det är inte konstigt om man drar på det och sedan väljer att anmäla nu.
Jag hoppas att han i alla fall stoppats helt från verksamheter där han befinner sig nu.
Citera
2026-08-25, 15:53
Medlem
Citat:
Någon som vet om frun i huset finns kvar, eller dragit
Enligt dom vanliga söktjänsterna är hon i alla fall fortfarande skriven på samma adress.
Citera
2026-08-25, 18:11
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Varför skulle det vara märkligt? Flickan/kvinnan kan ju ha kommit ihåg händelsen väldigt väl men först nu vågat/orkat ta det till polisen.
Hennes ord ska alltså räcka nu femton år senare? Inser du inte själv farorna i detta? Folk kan ju hitta på vad som helst trots inga som helst bevis!
Citat:
Hur mycket hände inte i ditt eget liv i den ålder som nu i backspegeln var ganska skevt men som du då ignorerade?
För femton år sedan jobbade jag precis som vanligt och umgicks med mina vänner på helgerna. Är du någon jävla pundare eller upprorsmakare som ständigt befinner dig i konflikter med omgivningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in