2026-08-25, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
https://www.dagen.se/nyheter/aklagare-yrkar-pa-faengelse-foer-valdtaekt-mot-barn-kyrklig-ungdomsledare-infoer-raetta/10492831

Betalänk, men enligt artikeln är bevisningen stark.
Mycket historik av meddelanden finns sparat mellan offret och förövaren.
Han riskerar fängelse.

Enligt vad jag kan förstå på Facebook så är han fortfarande gift, men det kanske är någon som har mer koll. Obegripligt om frun stannar kvar efter detta.

Enligt bibeln ska väl pedofilen få en kvarnsten runt halsen och sänkas i havet? Tror de kristna inte på sin bok?
Citera
2026-08-25, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Hennes ord ska alltså räcka nu femton år senare? Inser du inte själv farorna i detta? Folk kan ju hitta på vad som helst trots inga som helst bevis!

Hennes ord behövs inne ens, det finns historik sparad på en mängd meddelanden mellan dom. Hon kan också omgående ha berättat för vänner men inte velat anmäla. Förutom detta är det ju flera dom vittnar.
Det finns också annan bevisning. Du försvarar helt fel person.
Citera
2026-08-25, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Enligt bibeln ska väl pedofilen få en kvarnsten runt halsen och sänkas i havet? Tror de kristna inte på sin bok?
En fråga som gör sig bättre under religion och inte denna kategori kanske? Kan fortsätta där utan att förstöra denna tråd.
Citera
2026-08-25, 22:08
Medlem
Nästa fråga är om någon har kunskap om ifall han fortfarande är aktiv i någon församling eller utesluten, som är det enda rimliga?
Citera
2026-08-25, 22:18
Medlem
KolaKonnys avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/gud-har-fort-oss-samman-rattegang-mot-ungdomsledaren-for-valdtakt-mot-barn
Citera
2026-08-25, 22:52
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Hennes ord ska alltså räcka nu femton år senare? Inser du inte själv farorna i detta? Folk kan ju hitta på vad som helst trots inga som helst bevis!
Fast nu fanns det ju enligt tidigare inlägg i tråden gott om digitala spår för polisen att följa. Är ju ingenting konstigt i att ha kvar 15-20 år gamla SMS och mejl.

Citat:
För femton år sedan jobbade jag precis som vanligt och umgicks med mina vänner på helgerna. Är du någon jävla pundare eller upprorsmakare som ständigt befinner dig i konflikter med omgivningen?
Nu skrev jag inte 15 år sedan, nu skrev jag när du själv var i hennes ålder. Och nej, jag har inget behov av att hamna i konflikt med min omgivning. Men däremot finns det sådant som ändå kan ske oavsett hur snäll och vänlig man själv är. Som exempel när jag blev utsatt för ett rånförsök av två pundare. Eller menar du att det var mitt fel för att jag var ute och gick ensam klockan sju på kvällen?
Citera
2026-08-25, 23:13
Medlem
Antagligen inte en våldtäkt. Synd att sådant här ska ta upp plats i media och polisresurser medan de kvinnor som våldtas på riktigt inte ens blir trodda.
Citera
2026-08-25, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Fast nu fanns det ju enligt tidigare inlägg i tråden gott om digitala spår för polisen att följa. Är ju ingenting konstigt i att ha kvar 15-20 år gamla SMS och mejl.

Nu skrev jag inte 15 år sedan, nu skrev jag när du själv var i hennes ålder. Och nej, jag har inget behov av att hamna i konflikt med min omgivning. Men däremot finns det sådant som ändå kan ske oavsett hur snäll och vänlig man själv är. Som exempel när jag blev utsatt för ett rånförsök av två pundare. Eller menar du att det var mitt fel för att jag var ute och gick ensam klockan sju på kvällen?

Men sjukt omoraliskt att ha frivilligt sex, sedan 15 år senare bara "åh jag kan tydligen få 300.000 i ersättning för detta" och gråta till polisen.
Citera
2026-08-25, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Hennes ord behövs inne ens, det finns historik sparad på en mängd meddelanden mellan dom. Hon kan också omgående ha berättat för vänner men inte velat anmäla. Förutom detta är det ju flera dom vittnar.
Det finns också annan bevisning. Du försvarar helt fel person.

Det är ju inte våldtäkt? På den tiden blev man inte dömd för barnvåldtäkt om kvinnan var så nära 15 år. På sin höjd sexuellt utnyttjande av barn.

Nu år 2026 är allt sex våldtäkt och alla kvinnor barn men det ska ju inte påverka ett så gammalt rättsfall!
Citera
2026-08-25, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Varför skulle det vara märkligt? Flickan/kvinnan kan ju ha kommit ihåg händelsen väldigt väl men först nu vågat/orkat ta det till polisen. Hur mycket hände inte i ditt eget liv i den ålder som nu i backspegeln var ganska skevt men som du då ignorerade?

Det är ju uppenbart att hon bara är ute efter pengar vilket är respektlöst mot de kvinnor som våldtas på riktigt.
Citera
2026-08-25, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siwoozed
En man som varit ideel ledare i en kyrka har häktats för en våldtäkt mot barn på en 14 åring flicka för 15 år sedan då han själv var ca 30-år

Är det någon som vet vilken kyrka? Och vem gärningsmannen är?

Jag hittar endast två artiklar på nätet om detta än så länge.

https://www.dagen.se/nyheter/ungdomsledare-i-frikyrkofoersamling-atalad-foer-valdtaekt-mot-barn/10386147?signedInSuccess=true

https://www.vn.se/lokal-kristen-ledare-atalad-for-valdtakt-mot-barn/

Åh, flera gånger! Ja, då var det ju verkligen kvinnan som var med på det om hon lät det hända flera gånger. Om hon någonsin varit med om ett övergrepp hade hon berättat och anmält direkt. Det är uppenbart att hon inte har tagit skada av det som hände.
Citera
2026-08-25, 23:27
Medlem
Kvinnan hade tur att hon väntade 15 år. Hade hon anmält direkt hade det blivit nedlagt med dåtidens standard, nu kommer hon istället tjäna en rejäl hacka och få sympati hon inte förtjänar.

Somliga har det lätt här i livet.

Jag lider med riktiga kvinnor som våldtas på riktigt. Inte ställer upp för en ungdomsledare för skojs skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in