2026-08-25, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Kan man spränga personsökare så att folk dör så kan man säkert rikta en laddning i en mikrofon. Men jag har ingen aning. Det enda jag är säker på är att många från TPUSA beter sig väldigt underligt.
Ja, det skulle kunna sättas en sprängladdning i en mikrofon.
Men då skulle den inte reagera som tröjan gjorde.
Samma sak gäller en riktad laddning.
Citera
2026-08-25, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Ja, det skulle kunna sättas en sprängladdning i en mikrofon.
Men då skulle den inte reagera som tröjan gjorde.
Samma sak gäller en riktad laddning.
Så kan det vara. Det enda jag är hyfsat säker på är att Tyler inte sköt Charlie med en Mauser 30-06.
Citera
2026-08-26, 00:30
Medlem
Citat:
Så kan det vara. Det enda jag är hyfsat säker på är att Tyler inte sköt Charlie med en Mauser 30-06.
Är du riktigt hundra på det?
Halvmantlad ammo etc, beter sig inte alltid som det är tänkt.

Lite synd att jag inte sparade länken och texten till en kommentar som en soldat som varit i strid, skrev.
Denne var inte överraskad av hur kulan som träffade Charlie Kirk betedde sig. Denna soldat var en som sett sina kompisar blivit skjutna, varav en fått liknande skada som Charlie Kirk.
Kulan träffar halsen, för att sedan rikoschettera ner i kroppen. Liknande, eller samma kaliber som vid Charlie Kirks mord.

Om du är hyffsat säker på att Charlie inte sköts med en Mauser 30-06.
Hur är då din åsikt om mic som sprängs, eller som skulle ha en riktad sprängverkan i sig?
Citera
2026-08-26, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...

Om du är hyffsat säker på att Charlie inte sköts med en Mauser 30-06.
Hur är då din åsikt om mic som sprängs, eller som skulle ha en riktad sprängverkan i sig?
Det är väl 50 50 ifall det var mikrofonen eller inte.
Citera
2026-08-26, 00:54
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Det är väl 50 50 ifall det var mikrofonen eller inte.
Du har inga som helst egna kunskaper eller erfarenheter av sprängämnen eller småelektronik så som trådlösa lav-mikrofoner va?
Citera
2026-08-26, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Du har inga som helst egna kunskaper eller erfarenheter av sprängämnen eller småelektronik så som trådlösa lav-mikrofoner va?
Nej inga som helst. Jag har skjutit lite, det är allt.
Citera
2026-08-26, 02:31
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Nej inga som helst. Jag har skjutit lite, det är allt.
Det märks. Alla med den minsta gnutta erfarenhet eller till och med bara kunskap om sprängämnen hade förstått varför mikrofonteorin inte är rimlig.
Citera
2026-08-26, 02:35
Medlem
Citat:
Det märks. Alla med den minsta gnutta erfarenhet eller till och med bara kunskap om sprängämnen hade förstått varför mikrofonteorin inte är rimlig.
Eftersom det finns folk med kunskaper om det som menar att det skulle kunna vara mikrofonen så är jag öppen för den teorin.
Citera
2026-08-26, 02:42
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Eftersom det finns folk med kunskaper om det som menar att det skulle kunna vara mikrofonen så är jag öppen för den teorin.
Och eftersom du enligt egen utsago vet Jack Shyte om vare sig småelektronik eller sprängämnen så förstör jag att du köper det. I det här inlägget kommer jag med mina invändningar mot mikrofonteorin - har någon av dina 'folk med kunskaper' kunnat svara på dom saker?

Det är en retorisk fråga eftersom för att mikrofonen ska kunna ha skadat den vänstra sidan av Kirks hals så måste fysikens lagar brytas.

En annan fråga som Menok tog upp är hur man har lyckas med en dödlig sprängladdning som inte lämnar några synliga spår på en vit t-shirt.
Citera
2026-08-26, 02:55
Medlem
Citat:
Och eftersom du enligt egen utsago vet Jack Shyte om vare sig småelektronik eller sprängämnen så förstör jag att du köper det. I det här inlägget kommer jag med mina invändningar mot mikrofonteorin - har någon av dina 'folk med kunskaper' kunnat svara på dom saker?

Det är en retorisk fråga eftersom för att mikrofonen ska kunna ha skadat den vänstra sidan av Kirks hals så måste fysikens lagar brytas.

En annan fråga som Menok tog upp är hur man har lyckas med en dödlig sprängladdning som inte lämnar några synliga spår på en vit t-shirt.
Så länge som folk med kunskaper om det är öppna för det så är jag också öppen för det. Men det kan lika väl ha varit en drönare, en annan skytt, eller faktiskt Tyler, eller nåt annat.
Citera
2026-08-26, 02:58
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Så länge som folk med kunskaper om det är öppna för det så är jag också öppen för det. Men det kan lika väl ha varit en drönare, en annan skytt, eller faktiskt Tyler, eller nåt annat.
Att folk är grifters och ljuger för content, är du öppen för det?
Citera
2026-08-26, 03:02
Medlem
Citat:
Att folk är grifters och ljuger för content, är du öppen för det?
Ja det är jag övertygad om. Många som försvarar TPUSA får ju bevisligen betalt för att göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in