Citat:
Ursprungligen postat av
Goobleyzook
De ursprungliga bakom PP tyckte väldigt illa om alla de där plattformarna. Produkten de säljer, till högstbjudande, som ger inkomster nog för att bygga enorma serverhallar world wide, är du, din data. Snacka om integritetsintrång, men du har väl inget att dölja likt alla andra konforma kälkborgare.
Vad är det som gör mig till en kälkborgare? Utveckla gärna. Kul att du dömer mig utan att känna mig
Ja, jag känner till att de där plattformarna inte alltid är integritetsvänliga. Det är bara kolla upp vad Assange sa om FB
Citat:
"Facebook in particular is the most appalling spying machine that has ever been invented. Here we have the world’s most comprehensive database about people, their relationships, their names, their addresses, their locations and the communications with each other, their relatives, all sitting within the United States, all accessible to US intelligence. Facebook, Google, Yahoo – all these major US organizations have built-in interfaces for US intelligence. It’s not a matter of serving a subpoena
. They have an interface that they have developed for US intelligence to use"
Jag använder inte FB (såg det som en trend, men jag ogillar också integritets-ovänliga aspekten) YT är den enda jag använder (av de jag listade) Utöver anti-virus program (som de flesta svennebananer har) kör jag även VPN, skaffade en mer integritetsvänlig mail för några år sedan (
Mailfence, men funderade starkt på
Proton såklart) Måste även försöka sluta med Google och köra andra sökmotorer (av gammal vana blir det tyvärr för mycket Google)
Mitt gamla konto på Helgon.se har jag kvar, men redan där kände jag för många år sedan obehag (när polisen gick ut offentligt med att de hade "koll på sajten", med anledning av något mord eller liknande som kunde kopplas till en användare där)
Men man måste nå ut på något sätt idag 2026. Jag var inte med för 20 år sedan så jag kan inte uttala mig om den perioden, men idag är det (tyvärr) så
Citat:
Ursprungligen postat av
Goobleyzook
PP är en bortkastad röst i runda slängar, snudd på att röstskolka idag.
Så det är bättre att ligga på soffan och inte ens lägga en lila röst i valurnan (för att visa att man själv inte accepterar övervakningssamhället)? Eller för att stå upp för en mer tolerant syn på cannabis, eller att vi gör oss av med sexköpslagen?
För att göra vad man kan för att "moraliskt pusha" de framåt?
Uppskattar att läsa det du skrivit (som äldre grundande medlem) men jag håller inte med dig här. Och döm mig gärna inte som kälkborgare som sagt