2026-08-24, 20:00
Medlem
Fyrfaldets avatar
Ja, nu är det dags igen. Val. Som man hör på namnet så ska ma alltså "välja" den som är "bäst" för Sverige.

Då börjar vi med att kolla på olika partier. Sossarna, Sverigedemokraterna, Kristdemokraterna...har de överhuvudtaget intelligens att leda Sverige? Kolla sedan på Piratpartiet. De har exempevis god sed, god förståelse för mänskliga rättigheter och i övrigt hög intelligenskvot. Därför undrar jag nu, hur tänker egentligen ni som inte röstar på PP?
Citera
2026-08-24, 20:23
Medlem
Skulle gärna rösta på dem, då de faktiskt har en otroligt mycket vettigare inställning till integritet än samtliga riksdagspartier. Men i dagsläget tvivlar jag på att de kommer skärpa till sig tillräckligt för att faktiskt locka en större massa.
Citera
2026-08-24, 20:36
Medlem
De upplevs fortfarande som ett enfrågeparti och en rätt försumbar del av väljarkåren anser att upphovsrättsfrågor är en vital del av det politiska samtalet 2026.
Citera
2026-08-24, 20:44
Medlem
TUKs avatar
Piratkopiering är inte en relevant fråga längre. Dött parti.
Citera
2026-08-24, 20:45
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
De upplevs fortfarande som ett enfrågeparti och en rätt försumbar del av väljarkåren anser att upphovsrättsfrågor är en vital del av det politiska samtalet 2026.

Citat:
Ursprungligen postat av TUK
Piratkopiering är inte en relevant fråga längre. Dött parti.
Ni har alltså inte kapaciteten att förstå att de inte är ett enfrågeparti? Ni kan ju inte ens läsa utöver partinamnet.
Citera
2026-08-24, 20:48
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Har röstat på PP så länge jag kan minnas, förutom dom gånger jag inte ens gick och röstade.
Citera
2026-08-24, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Ni har alltså inte kapaciteten att förstå att de inte är ett enfrågeparti? Ni kan ju inte ens läsa utöver partinamnet.

Om vi nu ska snacka läsförmåga. Vad var det i "De upplevs fortfarande som ett enfrågeparti" som gick att missförstå?
Citera
2026-08-24, 20:49
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Har röstat på PP så länge jag kan minnas, förutom dom gånger jag inte ens gick och röstade.
Gott

Citat:
Om vi nu ska snacka läsförmåga. Vad var det i "De upplevs fortfarande som ett enfrågeparti" som gick att missförstå?
Vet inte riktigt, kunde du läsa det själv?
Citera
2026-08-24, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson

Haha samma här

Den humanaste narkotikapolitiken och typ det enda partiet som står på människans sida mot den digitala övervakningsbesten.

Sen är det det ju en tydlig missnöjes-röst, vilken färg på kopplet vill jag ha…?
Lila, då får jag hålla i det själv (ett parti för integritet).
Senast redigerad av Terrorbyre 2026-08-24 kl. 20:58.
Citera
2026-08-24, 20:55
Medlem
Citat:
Gott

Vet inte riktigt, kunde du läsa det själv?

Och folk upplever det inte inte bara som ett parti som driver en tämligen ointressant fråga. De tänker på företrädarna som en samling oknullade autister som sitter framför en dammig datorpark i mammas källare på nätterna och sover på dagarna.
Citera
2026-08-24, 21:01
Medlem
Fyrfaldets avatar
Citat:
Och folk upplever det inte inte bara som ett parti som driver en tämligen ointressant fråga. De tänker på företrädarna som en samling oknullade autister som sitter framför en dammig datorpark i mammas källare på nätterna och sover på dagarna.
Jaha, belägg för detta påstående?
Citera
2026-08-24, 21:04
Medlem
Citat:
Jaha, belägg för detta påstående?

Nix, guts feeling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto