2026-08-24, 21:05
Avstängd
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Nix, guts feeling.
OK, så du snackar ur röven alltså. Tack för din input som inte tillförde ett dugg.

Självklart syftar jag i trådstarten på de intelligenta väljarna, inte de lågbegåvade som har "gut feelings" istället för fakta.
Citera
2026-08-24, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrfaldet
Ja, nu är det dags igen. Val. Som man hör på namnet så ska ma alltså "välja" den som är "bäst" för Sverige.

Då börjar vi med att kolla på olika partier. Sossarna, Sverigedemokraterna, Kristdemokraterna...har de överhuvudtaget intelligens att leda Sverige? Kolla sedan på Piratpartiet. De har exempevis god sed, god förståelse för mänskliga rättigheter och i övrigt hög intelligenskvot. Därför undrar jag nu, hur tänker egentligen ni som inte röstar på PP?
För att deras sympatisörer skriver att partiet har hög intelligenskvot samt att de inte är ett parti som kan tas på allvar.
Citera
2026-08-24, 21:18
Avstängd
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
För att deras sympatisörer skriver att partiet har hög intelligenskvot samt att de inte är ett parti som kan tas på allvar.
Nu kollar vi på detta...

1. För att deras sympatisöer skriver att partiet har hög intelligenskvot. Har du belägg för att detta inte stämmer?
2. Samt att de inte är ett parti som kan tas på allvar. Samma fråga här, belägg för detta?
Citera
2026-08-24, 21:24
Medlem
Citat:
Nu kollar vi på detta...

1. För att deras sympatisöer skriver att partiet har hög intelligenskvot. Har du belägg för att detta inte stämmer?
2. Samt att de inte är ett parti som kan tas på allvar. Samma fråga här, belägg för detta?
1. Ett parti kan inte ha en intelligens lika lite som en traktor från 40-talet.
2. Ja, min IQ är hög inom MENSas medelnivå och att de inte kan tas på allvar är min personliga åsikt som jag kommit fram till genom min analytiska förmåga.
Citera
2026-08-24, 21:31
Avstängd
Fyrfaldets avatar
Citat:
1. Ett parti kan inte ha en intelligens lika lite som en traktor från 40-talet.
2. Ja, min IQ är hög inom MENSas medelnivå och att de inte kan tas på allvar är min personliga åsikt som jag kommit fram till genom min analytiska förmåga.
1: Oj, autismen igång igen. Jag talar naturligtvis om representanterna och väljarna, inte partiet som en enhet.
2. HAHAHA, oj. Gud. Bevis?
Citera
2026-08-24, 21:35
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Överväger dem starkt, mest för att de är de enda som tar dataskydd och AI på allvar
Citera
2026-08-24, 21:38
Medlem
Citat:
1: Oj, autismen igång igen. Jag talar naturligtvis om representanterna och väljarna, inte partiet som en enhet.
2. HAHAHA, oj. Gud. Bevis?
1. När en representant påstår att de har hög IQ slutar jag lyssna. Det här är ett anonymt forum. Här kan jag nämna min om det passar. Men den dummaste person jag känner är min exfru som tjatar och skriker när hon har fel för att få rätt är samma person som skryter om sin IQ.
Nej, de jag hört från Piratpartiet har inte en hög IQ även om de har talets gåva.
2. Bevis på personligt tyckande? Din IQ kan inte vara hög om du ska ha bevis på att jag tycker det jag tycker.
Citera
2026-08-24, 21:39
Avslutad
Citat:
Nu kollar vi på detta...

När man besöker deras hemsida så är deras visioner och valfrågor för valet 2022 det första man möts av. Det framgår inte ens om de ställer upp i årets val.

Om ett parti vars främsta USP är att ligga i framkant i digitaliseringsfrågor inte ens har lyckats uppdatera sin hemsida med mindre än en månad kvar till val är det väl ett ganska gott skäl att inte ta deras valdeltagande på allvar?
Citera
2026-08-24, 21:42
Avstängd
Fyrfaldets avatar
Citat:
1. När en representant påstår att de har hög IQ slutar jag lyssna. Det här är ett anonymt forum. Här kan jag nämna min om det passar. Men den dummaste person jag känner är min exfru som tjatar och skriker när hon har fel för att få rätt är samma person som skryter om sin IQ.
Nej, de jag hört från Piratpartiet har inte en hög IQ även om de har talets gåva.
2. Bevis på personligt tyckande? Din IQ kan inte vara hög om du ska ha bevis på att jag tycker det jag tycker.
Mmm, okej. Då bryter vi ner detta.
"En representant". Oj, fel redan där. Jag är inte en representant, jag är däremot väljare och medlem.

Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
När man besöker deras hemsida så är deras visioner och valfrågor för valet 2022 det första man möts av. Det framgår inte ens om de ställer upp i årets val.

Om ett parti vars främsta USP är att ligga i framkant i digitaliseringsfrågor inte ens har lyckats uppdatera sin hemsida med mindre än en månad kvar till val är det väl ett ganska gott skäl att inte ta deras valdeltagande på allvar?
Ehm...Nej? Det står inget år på deras hemsida.
Citera
2026-08-24, 21:46
Avslutad
Citat:
Ehm...Nej? Det står inget år på deras hemsida.
Jo.

https://piratpartiet.se/en/

under den första bilden med rubriken ''Let new policies sail!'' följer en artikel om deras vision hashtaggad under ''election 2022''. I den klickbara spalten till vänster ser du även rubrikerna ''Val 2022'', intill ''Start'' och ''Om oss''. Testa att control+F-söka efter 2022 på deras sida om du inte tror mig.
Citera
2026-08-24, 21:48
Avstängd
Fyrfaldets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Jo.

https://piratpartiet.se/en/

under den första bilden med rubriken ''Let new policies sail!'' följer en artikel om deras vision hashtaggad under ''election 2022''. I den klickbara spalten till vänster ser du även rubrikerna ''Val 2022'', intill ''Start'' och ''Om oss''. Testa att control+F-söka efter 2022 på deras sida om du inte tror mig.
Mm. Vet du vad? Det är för att den engelska sidan inte är relevant för svenskar.
Citera
2026-08-24, 21:49
Medlem
Piratpartiet borde lägga ned och starta ett nytt parti under ett nytt och tidsenligt namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in