2026-08-24, 19:37
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
För Sara spelar ju som sagt könet ingen som helst roll. Jag tycker också att Gabriel verkar vettigast hittills!

Sedan hoppas jag att Gabriel sökt ”av fri vilja”, Sara blev tydligen castad. Transsexuella behöver inte bli till allmänt åtlöje på bästa sändningstid, många har svårt med att acceptera.
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacker1234
Det är väl just därför dom valt att para ihop honom med Sara, eftersom det inte spelar någon roll för henne?

Men det har väl ändå rätt stor betydelse huruvida en person är det kön den utger sig för att vara. Hon tror att det är en kille, åtminstone till en början. Sedan visar det sig att personen har vagina.

Äckligt!
Citera
2026-08-24, 19:39
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Är Gabriel egentligen en kvinna?

Precis! Vidrigt är bara förnamnet, men typiskt SVT.
Citera
2026-08-24, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Alltså jag tror inte det, jag har lyssnat igen nu och tittat på hans hajläppar när han säger ordet, det låter och ser ut som att han säger makaber. 24 minuter och 10 sekunder in i program 2.

Jag hörde ”makaber” men textningen säger ”remarkabel”. Kan SVT ha försökt rädda honom? Hans sätt påminner mig om den adopterade opera-ryssen som tillsammans med sin trans-pojkvän dödade och styckade sin farsa i Karlskrona. Pratar på samma konstiga sätt, med ett språk som de inte riktigt behärskar. Han använder ord på ett konstigt och felaktigt sätt. Något stämmer inte med honom. Vad är det förresten för pod han har?
Citera
2026-08-24, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Men det har väl ändå rätt stor betydelse huruvida en person är det kön den utger sig för att vara. Hon tror att det är en kille, åtminstone till en början. Sedan visar det sig att personen har vagina.

Fast det har ju inte du en aning om, och som tur är behöver inte Gabriel (eller någon annan) basunera ut i tv vilka operationer som gjorts.
Citera
2026-08-24, 19:51
Medlem
SanningensProfets avatar
Föga förvånande att hela tråden verkar fokusera på Urban. Det är ju ganska uppenbart varför de tagit med honom, och tråden motiverar detta. Han är såklart till att börja med inte remarkabel utan makaber, känns nästan mer som en skådespelad karikatyr än en verklig människa. Nu har de säkert klippt det så att hans höjdpunkter, eller kanske snarare lågpunkter, blir mer framstående, och en verklig möjlig hypotes är att han i själva verket är ironisk kring allt maskulinitetssnack, därmed den konstiga "titta vad listig jag är nu"-blicken efter varje äggandedräktpåstående, och att de klippt bort delen där han asgarvar och säger "haha, vad säger jag för nåt? Så tokigt!". Tyvärr är sanningen nog med dyster än så

Något ingen annan verkar reflektera över, inte att jag läst eller tänker läsa alla inlägg här, är hur traditionella könsroller rent allmänt verkar superdiggas av många av de kvinnliga deltagarna. Okej, inte "många", men några stycken, inklusive såklart då Urbans brud (vars namn jag patriarkalt nog glömt bort). "Han är jättesöt, men nu... nu vill jag att han ska visa lite pondus!". Okej, visst, vem fan vet, kanske är det evolutionärt så att kvinnor dras till ren dominans, ingen aning, men jag börjar snarare i ökande grad tro att det har vuxit fram en medelklassperson som är inkapabel av att tänka ett halvt steg utanför allmänt accepterad status quo och därmed inte kan föreställa sig ett äktenskap utanför den grundläggande principen "mannen=logisk ledare/kvinnan=känslosam följare" i olika variationer. Någon konservativ pajas skulle kanske säga att Urban är ett extremt exempel på det, och kanske det, men jag skulle själv nog argumentera att han är slutprodukten av den principen

Tack för mig!
Senast redigerad av SanningensProfet 2026-08-24 kl. 19:57.
Citera
2026-08-24, 20:21
Medlem
Abelssuns avatar
Typiskt SVT att ha med en transsexuell man som har fittan kvar.
Citera
2026-08-24, 20:56
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Vad vet du om det? Och det är väl bra om man kan vara det kön man känner sig hemma i, utan att operera och stympa kroppen. Trångsynta människor finns det tyvärr fortfarande gott om.

De andra kommer vara elaka mot Gabriel. Sara gråter i introt till avsnitt 1 pga det.
Citera
2026-08-24, 20:57
Medlem
När man söker till GVFÖ får man en hel drös med frågor och flera intervjuer. Däribland får man en klar och tydlig fråga om man är okej med att matchas med någon som är trans. Så har det i alla fall varit flera säsonger tidigare. Så uppenbarligen är Sara okej med det. Hon är således beredd på den ”överraskningen”.
Citera
2026-08-24, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Kvinnan som bor i en van och hennes långhåriga man kommer fö att krascha. Det finns noll gnista. Zero. Nada. Njet. Nix.

100%. Han gör precis det John gjorde förra säsongen; säger exakt allt han tycker och tänker som har med relationen/giftermålet att göra. Lär ta död på all potentiell romantik.

EDIT: Fel par. Jag menade den långhåriga kocken.
Senast redigerad av Nicolas99 2026-08-24 kl. 21:35.
Citera
2026-08-24, 22:28
Medlem
Urban… Verkar ha inte den fräschaste synen på kvinnor, va? Att han därtill, i samband med detta, säger att det är ”haram” säger allt om vilken kvinnosyn han har. Olivia, fly
Citera
2026-08-25, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Blir nog intressant när alfahanarna Urban och Max möts.

Går inte att vara när man är en liten skit. Han måste vara åtminstone delvis dvärg
Citera
2026-08-25, 00:25
Medlem
Olivias outfit på bröllopsdagen kändes förövrigt helt slumpmässigt ihopsatt. Som om en sjuåring fått fria händer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in