2026-08-24, 10:31
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Alltså han e fann bäst ju allt han säger är bra. Har min röst 100%
Citera
2026-08-24, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Jag tycker att Denice Westerberg är kass, gör dumma uttalanden som saboterar för partiet, speciellt bland unga.

Ja. Kass, korkad och ocharmig
Citera
2026-08-24, 10:38
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuchASurprise
Exakt. Håller med. Går inte att lita på nån. Plötsligt vänder de kappan efter vinden.

Att A-kassa inte ska vara en försörjning i åratal är inte att kasta arbetslösa framför bussen. Med SD har a-kassan gått från att vara ett långvarigt inkomstskydd till att vara tydligare utformad som en tidsbegränsad omställningsförsäkring. Folk ska jobba och inte gå på bidrag som många har gjort är tanken. Får man inget jobb finns försörjningsstöd. Ja, livet är tufft för en del. Det är ett tragiskt faktum. Döda och invalidiserade i Ukraina. Svältande barn i Sydsudan. Miljoner döda i skyttegravarna i WW1.
Citera
2026-08-24, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturarbetaren
Förvånade att JÅ inte har talepunkter inövade kring dessa gamla och trötta frågor kring islam som återkommer i varje debatt.

Radda upp statistik kring vad en majoritet muslimer anser straffen bör vara för att lämna islam, homosexualitet, sex före äktenskap, vilja att införa Sharia. Det är bara att slå upp PEW-research statistiken som visade hårresande åsikter bland en majoritet av muslimer i London. Svårt att argumentera emot.

Påpeka att det är inte kristna eller judar som spränger, skjuter ned eller kör över oskyldiga människor i dess religions namn. Svaret finns i Koranen, och Koranen är en våldsreligion.

Påpeka skillnaden mellan muslimers och kristnas exempel kring dess skrifts huvudpersoner. Muhammed hade sexslavar och halshögg personligen, samt låg med en 9 åring. Jesus vänder andra kinden till, och begav sig med ett generellt budskap kring tolerans och kärlek.

Påpeka att Koranen är Guds direkta ord, nedskrivna verbatum av Mohammed genom diktering av ängeln Gabriel - därav dess svårighet att reformera.

Sanslöst av JÅ att låta sig staka sig kring partiets mest viktiga fråga, när svaren finns en googling bort.

Han borde läsa på lite om klimatet istället för att slå ut med armarna och säga: "Sverige släpper typ inte ut någonting, nästan. Sluta tjata. Vänsterpropaganda. Köra bil"
Citera
2026-08-24, 10:52
Medlem
SuchASurprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Den helgonförklarade undersköterskan)

Hon eller han kanske är urusel på sitt jobb? Måste det alltid vara arbetsgivaren??

Jag vet inte vems felet ligger hos.
Jag är inte undersköterska, så jag vet inte. Men nånstans finns problemet.
Citera
2026-08-24, 10:57
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Bra med struktureringen. Tack för det. Fast ändå finns det väl en glidande skala. Sekulär muslim skulle vara någon slags halvmuslim som är strikt religiös men skippar islams samhällslära. Men är de religiösa då?

Det som etablissemanget föreställer sig är väl att de allra flesta muslimer i Sverige är hyggligt folk som inte tar så allvarligt på islam och är som vi och åker tunnelbana som andra svenskar.
Kan man tro på Jesus utan att tro på alla kristna dogmer?
Citera
2026-08-24, 11:03
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villekulla90
Vad har han fel om islamistsvin?

Han har inte fel. Islam är politiskt nflytande i första hand. Religion i andra hand

Men rödgrön röra vill väl ha det som i Syrien. Afghanistan med flera länder.

Offentliga hängningar av kvinnor. Eller halshuggningar.

Blir ju fint på Sergels Torg på fredagarna i framtiden. Innan fredagsbönen.
Citera
2026-08-24, 11:08
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Det där är tydligen det vanliga knepet att avfärda SD:s politik, d.v.s. att hans anhängare är en dum, applåderande fårskock. Jag ser det jämt men det är ju inget argument. De som skriver så är bara virriga höns.

Hade 20% av befolkningen varit en fårskock hade S haft de rösterna ...

SD röstare är mer vakna än så.
Senast redigerad av Mullret 2026-08-24 kl. 11:34.
Citera
2026-08-24, 11:09
Medlem
Kanon att rassar på flashback kollar på SVT ändå trots att de förnekar det. =)
Jimmie blev lite väl stekt men det visar att partiet inte känns relevant längre i svensk politik tycker jag. När man inte får uppgjorda frågor tycker väl Jimmie inte det är kul längre...
Citera
2026-08-24, 11:12
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
"Arbetssökande" är en omskrivning av "arbetsskygg" och så ska vi inte ha det. Om du tycker att du är för fin för att ta de lediga jobben så får du inga pengar. Gott så.

Gör din plikt - kräv din rätt!

För övrigt tycker jag att Åkesson är den sakliga och vuxna i rummet. Trots att Kvartoft och i synnerhet Holmberg försökte reta upp honom så förhöll han sig föredömligt saklig och stabil. SD fick nog många tusen nya väljare igår kväll!

Skulle inte förvåna mig om SD har 25 % i nästa opinionsmätning.
Det finns de som är arbetsskygga absolut men betydligt fler som söker mängder med jobb utan att ens få en intervju. De söker de lediga jobben du pratar om men får inget. Vad mer ska man göra? Många är dessutom inte berättigade CSN längre så ska de plugga måste de få pengar från arbetsförmedlingen osv. Det är ju folk som VILL göra sin plikt men inte kan då de inte får chansen. Det var länge sen man bara kunde vandra in på arbetsförmedlingen och gå ut efter 10 minuter med ett nytt jobb.
Citera
2026-08-24, 11:14
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Kanon att rassar på flashback kollar på SVT ändå trots att de förnekar det. =)
Jimmie blev lite väl stekt men det visar att partiet inte känns relevant längre i svensk politik tycker jag. När man inte får uppgjorda frågor tycker väl Jimmie inte det är kul längre...
hahahaha. Blev han stekt? Tycker han gjorde helt ok från sig, vad sade han som gjorde att han blev stekt? Och inte relevant? Nej absolut. De har bara en femtedel av väljarstödet och om de rödgröna vinner är de det största oppositionspartiet. Absolut inte relevant alls...
Citera
2026-08-24, 11:17
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Han har inte fel. Islam är politiskt nflytande i första hand. Religion i andra hand

Men rödgrön röra vill väl ha det som i Syrien. Afghanistan med flera länder.

Offentliga hängningar av kvinnor. Eller halshuggningar.

Blir ju fint på Sergels Torg på fredagarna i framtiden. Innan fredagsbönen.

Nu är det dock Israel som bygger offentliga galgar så klanka inte bara ner på muslimer. ALL religiös extremism kan dra åt helvete. Inklusive de svenska frikyrkorna som i Knutby.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in