2026-08-23, 21:05
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Vettiga ståndpunkter. Dock borde JÅ vid det här laget ha lärt sig att inte trassla in sig i diskussioner om islam och vem som är muslim.
Citera
2026-08-23, 21:06
Medlem
Amazon-mannens avatar
Oberoende SvT låter två röda fråga ut en Partiledare som inte är på deras politiska planhalva
Citera
2026-08-23, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Kvartoft och Holmberg är vidriga vänsteraktivister.
Det där håller jag inte med om alls. Jag tycker de båda kan gå på rätt bra och vara ganska skamlösa oavsett vem som sitter på andra sidan. De är nog de enda jag har någon form av respekt för inom SVT nyhets/samhälls-redaktion. Sen kan jag kanske tycka att det ibland borde ge sig tidigare. När man redan ställt samma fråga tre gånger och det är uppenbart att man inte får något svar så får tittaren dra sina egna slutsatser - det är ingen mening att slösa mer tid på det.
Senast redigerad av MDchlorian 2026-08-23 kl. 21:10.
Citera
2026-08-23, 21:09
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Oberoende SvT låter två röda fråga ut en Partiledare som inte är på deras politiska planhalva

Sa han den manlige programledaren: -Den oberoende tidskriften ETC?
Citera
2026-08-23, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Jo, tar han även upp "oberoende 100%" mot Magdalena?
Citera
2026-08-23, 21:13
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort

Jag hörde/såg det med , de kanske anses oberoende av rött folk då de inte får presstöd eller pengar av (S) eller nån kommunistansamling..
Citera
2026-08-23, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Jag hörde/såg det med , de kanske anses oberoende av rött folk då de inte får presstöd eller pengar av (S) eller nån kommunistansamling..

Vad?

Dagens ETC har beviljats totalt drygt 13,3 miljoner kronor i det statliga mediestödet för 2026 via Mediemyndigheten,

https://mediemyndigheten.se/globalassets/stod-till-medier/beviljade-stod/2026/beviljat-per-stodform-2026---mediestod.pdf
Citera
2026-08-23, 21:16
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Vad?

Dagens ETC har beviljats totalt drygt 13,3 miljoner kronor i det statliga mediestödet för 2026 via Mediemyndigheten,

https://mediemyndigheten.se/globalassets/stod-till-medier/beviljade-stod/2026/beviljat-per-stodform-2026---mediestod.pdf

Ahh, då är det ju inte vidare oberoende..
Citera
2026-08-23, 21:17
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MDchlorian
Det där håller jag inte med om alls. Jag tycker de båda kan gå på rätt bra och vara ganska skamlösa oavsett vem som sitter på andra sidan. De är nog de enda jag har någon form av respekt för inom SVT nyhets/samhälls-redaktion. Sen kan jag kanske tycka att det ibland borde ge sig tidigare. När man redan ställt samma fråga tre gånger och det är uppenbart att man inte får något svar så får tittaren dra sina egna slutsatser - det är ingen mening att slösa mer tid på det.
Den där Holmberg ska vara SVT:s skjutjärn, tycker bara han är enormt tjatig i utfrågningar och intervjuer.
Rent av pinsam!
Citera
2026-08-23, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Jimmie känns blasé, trött. Det börjar bli läge för en ny partiledare i SD.

Instämmer, Jimmy är bara ute efter pengar
Citera
2026-08-23, 21:24
Medlem
Klosss avatar
Åkesson var laddad och gjorde en mycket stark insats. Inte en enda gång var han mot repen och man fick känslan att Camilla Kvartoft och Anders Holmberg blev mindre och mindre medan Jimmie tog över mer och mer. Flera gånger fick han in kommentarer om att intervjuarna svängde sig med socialdemokratiska narrativ, att frågeställningarna är vänster (något sådant) och sedan inte minst frågeställarnas misstag att hänvisa till en krönika i vänsterextrema ETC, som Kvartoft beskrev som oberoende röd/gröna ETC, vilket Åkesson lätt kunde avfärda med närmast en fnysning. Fem plus av fem möjliga till Jimmie i denna utfrågning.
Citera
2026-08-23, 21:29
Medlem
53....so whats avatar
... och precis när debatten får en chans att utvecklas till möjligt vettigt resonemang vad Islam står för, så stänger Vänsteraktivisterna på SVT ner... Tack o hej , nästa program blir med.... bla bla bla.

Tack Jimmie, för en saklig och välinformativ visning hur landet ligger.

Absolut SD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in