2026-08-23, 21:36
Medlem
MercedesDeAcostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://youtu.be/Y44gPSz9bf8

Talet på Youtube

Vad gäller husförsäljningen efter femtioelfte visningen i dag så är det status quo.

Budgivningen startade den 18/8, då budgivare 1 först lade ett bud på 5-200.00 kr för att sedan samma dag bjuda över sig själv till 5-300-000 kr - drygt en miljon över Boolis lägsta värdering. Mycket märkligt.

Men intresset för Bookska residenset är fortsatt stort, nu hela 7075 visningar på Booli.

Ännu så länge ingen ny visning annonserad, utan mäklaren uppmanar hugade spekulanter att kontakta henne.
Citera
2026-08-23, 22:07
Medlem
Musslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Det gjorde hon. --- Tror hon skulle få 10% av prissumman. --- Men det tror jag tystades ner. --- Om han ställde upp på det vet bara de.
Som jag trodde då. En trådsanning som heter duga.
Citera
2026-08-23, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Man kan inte köpa Ozempic (eller liknande preparat) utan recept. Jag kommer inte ihåg på rak arm vad högkostnadsskyddet är, men tror det ligger runt 4000 kronor. När man handlat för det så är all medicin gratis i ett år. Det går säkert att få recept mot fetma av vissa läkare, men det är primärt en diabetes-medicin och då skriver de flesta läkare ut den mot det enbart. Att gå ner i vikt när man har diabetes typ 2 är en bonuseffekt som är bra för att få bukt med blodsockret. Men man ska komma ihåg att den mest aktiva ingrediensen är ett gift från en sydamerikansk groda... det kan man säkert må lite illa av.

Viktminsknings sprutorna går inte på högkostnads skyddet, du få betala för dem själv varje månad (vet dock inte hur det är med just ozempic, och om det är skillnad om det skrivs ut för diabetes) men om det är wagovy eller liknande ingår det ej!
Citera
2026-08-23, 22:59
Medlem
Zulithelmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mussli
Som jag trodde då. En trådsanning som heter duga.
Hon fick 372 000:- för sin medverkan i BL.
Det var Erwik som förhandlade fram hennes arvode och han borde fått 20% av den summan.
Det ville hon inte betala, så han stämde henne.
Citera
2026-08-23, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Byss intervjuade Gry några av de som var med på möhippan. Anna försökte dominera som vanligt men Gry klippte av henne suveränt

Ja, Tunnan tar över hela tiden. I alla samtal och sammanhang.
Citera
2026-08-23, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SCHMACKOS
Hon har FÖR mörkt hår, FÖR långa förlängningar, är FÖR brun och klänningen ser FÖR billig ut och slutligen. Hon är FÖR tjock. Platsar verkligen i WT -live med Lundells. Fy fan så billigt!

Hela hon ser ut som en tragisk hemmafru som gör allllllllllt för att få bekräftelse och få vara med.
Citera
2026-08-23, 23:48
Medlem
Citat:
Dessutom pratar hon FÖR mycket och i alla samtal handlar det om ”jag, mig, min, mitt”.
Hon är otroligt självupptagen i alla lägen!!

Ja. Varenda mening är i princip ett enda stort "jag". Jag, jag, jag, jag.

Så fruktansvärt självupptagen.
Citera
2026-08-24, 03:57
Medlem
Anna Book har ingen känsla för andras space! Hon pratade om SIG SJÄLV så fort hon fick möjlighet på bröllopet. Jocke och Jonna kommer ångra att de tog in henne som barnvakt. Nu har de henne i hasorna resten av livet.
Hon försökte tränga sig in överallt där kameran var. Försökte ta Grys jobb, men Gry bröt av henne så jäkla proffsigt! Annasq tal var pinsam och handlar mer om henne själv än brudparet! Hon påstod att hon skrivit en sång o sa att de kunde spela den på bröllopet om de ville😂😂😂No way Jose!
Hennes klänning såg ut som en sån billig spansk "glad kvinna" klänning me en klyfta framtill som liknade Ronny o Ragges rövklykor! Så osmaklig! Tror faktist hon var den enda som var riktigt fult klädd!1 Hon såg nog inte hur folk rullade ögon under hennes tal🫪😂🫪😂Ja fy fasen vilken skum tant alltså!
Citera
2026-08-24, 06:48
Medlem
Musslis avatar
Citat:
Hon fick 372 000:- för sin medverkan i BL.
Det var Erwik som förhandlade fram hennes arvode och han borde fått 20% av den summan.
Det ville hon inte betala, så han stämde henne.
Jo det stämmer säkert, jag menar barbiedrogen som ingen vet om hon tog eller ej. Så fort det eller något annat diskuteras så blir det sanning några veckor/månader senare. Det är tröttsamt.
Citera
2026-08-24, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskarebrallan
Anna Book har ingen känsla för andras space! Hon pratade om SIG SJÄLV så fort hon fick möjlighet på bröllopet. Jocke och Jonna kommer ångra att de tog in henne som barnvakt. Nu har de henne i hasorna resten av livet.
Hon försökte tränga sig in överallt där kameran var. Försökte ta Grys jobb, men Gry bröt av henne så jäkla proffsigt! Annasq tal var pinsam och handlar mer om henne själv än brudparet! Hon påstod att hon skrivit en sång o sa att de kunde spela den på bröllopet om de ville😂😂😂No way Jose!
Hennes klänning såg ut som en sån billig spansk "glad kvinna" klänning me en klyfta framtill som liknade Ronny o Ragges rövklykor! Så osmaklig! Tror faktist hon var den enda som var riktigt fult klädd!1 Hon såg nog inte hur folk rullade ögon under hennes tal🫪😂🫪😂Ja fy fasen vilken skum tant alltså!
Jag är ingen färgexpert men färgen på hennes klänning var väl...ju inte pastell? Att färgtemat Jonna valt var pastell. Men hur som så undrar jag om det verkligen var den "jättedyra".klänningen eller hände något med den och Anna fick ta på sig en inte fullt så dyr reservklänning? Det kunde förklara den mörka färgen också.
Citera
2026-08-24, 09:53
Medlem
polemarchoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shusst
Viktminsknings sprutorna går inte på högkostnads skyddet, du få betala för dem själv varje månad (vet dock inte hur det är med just ozempic, och om det är skillnad om det skrivs ut för diabetes) men om det är wagovy eller liknande ingår det ej!

Ozempic som skrivs ut i viktminskningssyfte går inte på högkostnadsskyddet.
Man får betala ca 1045-1049 kr per spruta som innehåller 4 doser och varar i en månad.
Vet av personlig erfarenhet.

Skrivs Ozempic ut för diabetes så faller det under högkostnadsskyddet.
Citera
2026-08-24, 10:33
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polemarchos
Ozempic som skrivs ut i viktminskningssyfte går inte på högkostnadsskyddet.
Man får betala ca 1045-1049 kr per spruta som innehåller 4 doser och varar i en månad.
Vet av personlig erfarenhet.

Skrivs Ozempic ut för diabetes så faller det under högkostnadsskyddet.

Det finns väl lämpligare trådar att diskutera Ozempic och andra läkemedel?
Tråden handlar ju om Annas konstigheter och inte verkningar av medicin, tröttnat på att läsa om det.
Titta på klippet när hon höll tal för bröllopsparet därifrån finns mycket att oja sig över.
https://www.youtube.com/watch?v=Y44gPSz9bf8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in