Citat:
Ursprungligen postat av
TPL
"
Så jag prioriterade inte mig själv...."

Ännu ett inlägg som skapar fler frågor än det ger förklaringar.
Anna beskriver sin vår och sommar som att hon arbetat dygnet runt och inte haft tid att ta hand om sin ömmande axel. En ömmande axel hon antagligen fick efter att ha tvingats klä ut sig till en badboll. Men kändisskapet går först. Sanningen? Sanningen är att hon jobbat två dagar med att dubba en film. Filmat? Nja, hon har lekt kurragömma med sin styvson Lundell i ett barnprogram där man leker kurragömma på en herrgård, tror jag. Och det var det. Jag har rest, skriver hon. Ja, hon har väl varit och terroriserat sina döttrar en fyra fem gånger. Varit på fest och dansat hela natten. Hon har varit på möhippa och festat och dansat. Hon har varit hos frisören femtioelva gånger. När skulle hon ha tid att gå till doktorn?
Och så hände det. Man känner hur vreden sipprar igenom orden när hon skriver att en icke namngiven idiot har ställt en trädgårdsmaskin i hallen, tydligen utanför toaletten. Hon vet alltså inte ens vad det är för "maskin". Den stod inte där när hon gick och la sig, skrev hon. Så idioten har ställt den där mitt i natten. Bägge halvmännen i hemmet är ju totalt efterblivna, så jag tänker så här. Det kanske inte var en trädgårdsmaskin. Äger de ens en gräsklippare? Vem ställer in en gräsklippare i hallen? Det måste ju ha varit en stor maskin eftersom Anna knappast snubblar på en liten sak. Arg blev hon. Och så rund som hon är kom hon inte upp för egen maskin, eller? Sover hon naken? Eller hade hon tagit på sig morgonrocken där hon låg? Vem hittade henne? Åkte ingen med henne till akuten? Var blommorna en ursäkt från Roberta som hade tagit in maskinen? Eller var det Antonio som hade riggat en fälla som skulle få morsan att trilla av pinn? Så han fick ärva? Vilken akut åkte hon till? La hon inte upp en bild på sig själv för ett tag sedan där hon skulle få hjälp med axeln? Kunde hon inte åka till sin församling och låta dem be för axeln så den blev frisk?
Anna ska gå toa, snubblar på typ en kratta? och bryter då foten, ryggen och höften, förutom axeln som blev värre än förut. Hon ligger där länge och gråter. Hopp i tiden. Hon är hos doktorn och ska magnetröntga axeln. Hon kör tydligen själv, trots bruten fot. Men allt försvinner när hon äter Robertas inköpta fabrikstårta från Prisextra, som är godare än bröllopstårtor.
Vi är snart halvvägs in i September och hon har fortfarande inte med ett enda ord nämnt något om vare sig husköp eller husförsäljning. Kanske en liten stressfraktur? Men inget som inte en god tårtbit kan råda bot på.