2026-08-23, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Och DIF bara bölar.

Men utåt sett så måste de ju anmäla o säga att det är förkastligt .. 😉👌

Jag tror Hahn är jävligt stressad nu. Han hade säkert tänkt byta i lugn och ro i vinter, men om vi torskar några matcher till på rad så måste han ju agera?

Speciellt när de nya inte får chansen. Ingen Almyras eller Ringberg imorgon heller. Stensson lirar.

Han spelar ett högt spel, finnen. Han kör sina gubbar ända in i slutet.

Om han hade spelat Hahns värvningar så tror jag han hade suttit rätt säkert, men nu gräver han sin egen grav.
Citera
2026-08-24, 00:00
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Typ Mjällby i våras i cupfinalen?

Alltså jag tror vi definierar att chokea olika. Att tappa en ledning stort i AS har ni väl aldrig gjort, såvitt jag vet om det är så du definierat chokea. 2018 kanske, men det var väldigt tidigt in på säsongen ni ryckte.

Men ni har ju chokeat på våren en del år när man har trott att ni ska gå hela vägen och sedan så är ni inte med i toppen alls. Typ 2020?
Det är knappast unikt att förlora en cupfinal. Ni gjorde det väl också för bara något år sedan. Vi vann även en cupfinal 2021.
Citera
2026-08-24, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Det är knappast unikt att förlora en cupfinal. Ni gjorde det väl också för bara något år sedan. Vi vann även en cupfinal 2021.

Nej, det är inte unikt. Men Mjällby är ju kassa i år. Ni är ett mycket bättre lag än dem.

Vi chokear titt som tätt också. Vi chokear i år om inte annat. Fanns ett bra läge att slåss om guld nu när Sirius tappar och ni fick en dålig start. Men vi spelar bort oss om och om igen…
Citera
2026-08-24, 04:31
Medlem
Pillenfilles avatar
Man slog av lite på takten i andra halvlek, men man höll undan ändå. Stabilt!

Känns inte rätt att vara tydliga favoriter på jordgubben på söndag(enligt oddsen). Men gnagets segerrecept i derbyn i år verkar vara att vara just underdogs. Rätt jämna odds i aik-dif liksom.

Men klart som fan vi ska krossa sorkarna!
Citera
2026-08-24, 06:32
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Man slog av lite på takten i andra halvlek, men man höll undan ändå. Stabilt!

Känns inte rätt att vara tydliga favoriter på jordgubben på söndag(enligt oddsen). Men gnagets segerrecept i derbyn i år verkar vara att vara just underdogs. Rätt jämna odds i aik-dif liksom.

Men klart som fan vi ska krossa sorkarna!

Tror ert recept för framgång är att såra oss på kanterna, där vi ofta har problem. Men, inte ska ni slå oss för det! Vad är det ni säger i Bajen, upp med tuttarna? Tror dock det blir ett målrikt derby, 3-2 till oss. Målskyttar blir Carlstrand, Helm och Filling. Nu kör vi!
Citera
2026-08-24, 06:42
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Tror ert recept för framgång är att såra oss på kanterna, där vi ofta har problem. Men, inte ska ni slå oss för det! Vad är det ni säger i Bajen, upp med tuttarna? Tror dock det blir ett målrikt derby, 3-2 till oss. Målskyttar blir Carlstrand, Helm och Filling. Nu kör vi!
Vi vinner med 0-2. Vi har bara släppt in två mål på sju matcher under Rydström. Jag har svårt att se er göra tre. Ni vann på vår hemmaplan för första gången sen corona. Det är läge för oss att göra samma sak. Första gången sedan 2017 isåfall om jag inte missminner mig.
Citera
2026-08-24, 07:12
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Då är det väl jätteenkelt för dig att komma med ett exempel.
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/har-kor-hammarbys-buss-rakt-in-i-porten/

Vad kallar du detta om inte choke?
Citera
2026-08-24, 07:50
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Vi vinner med 0-2. Vi har bara släppt in två mål på sju matcher under Rydström. Jag har svårt att se er göra tre. Ni vann på vår hemmaplan för första gången sen corona. Det är läge för oss att göra samma sak. Första gången sedan 2017 isåfall om jag inte missminner mig.

Sviter ska brytas någon gång
Citera
2026-08-24, 08:44
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Typ Mjällby i våras i cupfinalen?
Så alla som förlorat final har chokat? Hur är det med alla lag som förlorade mot de lag som gick till final? Känns som du vill skräddarsy ”choke” så det bara gäller Bajen, och inte andra lag som också förlorat matcher…

Tydligare exempel på choke för mig är era insatser i derbyn. Elfsborg här om året när Malmö gick om och Sirius tre senaste.
Det jag kan komma på för Bajen var väl 2018 då vi låg före MFF i 29 omgångar om 85 minuter, men tappade europaplatsen sista minutrarna. Det var tungt.
Citera
2026-08-24, 09:26
Medlem
eternussermos avatar
Jag tror att det här med att vi chokear är folk som massuppfittar "Bajen kan inte vinna". Sanningen är inte att vi chokeat utan att vi under rätt många år varit långtifrån tillräckligt bra för att vara med uppe i toppen. Det kan man tycka vad man vill om, men så är det.

Såhär ser våra möjligheter ut att vinna just nu, var 5% för två omgångar sen
https://x.com/fmeetsdata/status/2091607242684399677?s=20

Sirius 80%
Hammarby 19%
Djurgården 1%
Senast redigerad av eternussermo 2026-08-24 kl. 09:28.
Citera
2026-08-24, 10:14
Medlem
bananjuices avatar
Igår var jag inne på att vi inte ens behöver vinna mot tvilling svart i solna på söndag. Tror fan det är korrekt.

Jag tror dock att vi gör det, Boudri har kommit in med så sinnessjuk energi.
Citera
2026-08-24, 10:14
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag tror att det här med att vi chokear är folk som massuppfittar "Bajen kan inte vinna". Sanningen är inte att vi chokeat utan att vi under rätt många år varit långtifrån tillräckligt bra för att vara med uppe i toppen. Det kan man tycka vad man vill om, men så är det.

Såhär ser våra möjligheter ut att vinna just nu, var 5% för två omgångar sen
https://x.com/fmeetsdata/status/2091607242684399677?s=20

Sirius 80%
Hammarby 19%
Djurgården 1%
Som vi spelar nu kan det bli århundradets upphämtning. De senaste två matcherna är båda topp 5 bästa jag sett i hela mitt liv. Stundtals ren och skär fotbollsporr. Att gå in i ett derby med det i bagageluckan kan dock bli ett lika platt fall är jag lite rädd för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in