2026-08-29, 00:26
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Spelar den nya chilenaren på söndag?
Ska tydligen vara uteslutet enligt finnen i AIK så nej, han får vänta nån vecka.
Citera
2026-08-29, 12:47
Medlem
snillet_1s avatar
Börjar det inte bli ett löjets skimmer över Sirius? Säljer Ure, sparkar klubbchefen, nu rapporteras att chefsscouten redan är klar att slinka iväg när säsongen är över. Allt detta mitt i en säsong som ska vara klubbens stora triumf. Hade inte sagt något om det var efter säsongen men mitt i, medan man nu samtidigt så tydligt fallerar...

Snart är väl Bjerkebo såld och Ederström klar för typ Bröndby efter säsongen.

Inte en chans att Sirius håller ut och tar guldet säger jag.
Citera
2026-08-29, 13:52
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Börjar det inte bli ett löjets skimmer över Sirius? Säljer Ure, sparkar klubbchefen, nu rapporteras att chefsscouten redan är klar att slinka iväg när säsongen är över. Allt detta mitt i en säsong som ska vara klubbens stora triumf. Hade inte sagt något om det var efter säsongen men mitt i, medan man nu samtidigt så tydligt fallerar...

Mycket hänger nog på oss. Kan vi störa tillräckligt i toppen? Tappar vi poäng imorgon och Sirius vinner på måndag är det 8-9 poäng igen. Då tror jag inte vi tar ikapp.

Kan vi däremot vinna imorgon är det bara 3 poäng upp inför måndagens match och då kan nog Sirius få det jobbigt. Även om de vinner är det "bara" 6 poäng som skiljer och vi ska ju mötas i höst.

Det gäller som sagt att vi fortsätter mala på med segrar. Ökar gapet kommande omgångar är det nog tyvärr kört. Då kan Sirius tuffa mot guldet ostört.
Citera
2026-08-29, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Total underskattning och mental genomklappning i hemmamötet är bara till vår fördel inför mötet i kranskommunen på söndag.
Det är farligt med underskattning, jag har sagt åt Hammarbyare inför flera matcher att inte ta ut segrar i förskott...

(("Mina" lag blev bra så snabbt, så i början gick det att lura motståndare till underskattning genom att till motståndarna säga att vi var dåliga. T ex vid ett ledarmöte innan seriestart sa jag att vår målsättning var att inte FÖRLORA med mer än X (mycket). Lättast att lura var skåningar för de brukar tro att de är de är mycket bättre än de är...
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Att någon som tror att en kommun bygger en arena/stadium och bjuder på hela kostnaden för att han hört detta har läst en redovisning ger jag inte mkt för.
Men bra att du försöker läsa lite 👏 men ekonomi osv är nog inte din starka sida.
Som sagt mest som att gå in på en dingding värld detta men vafan är kul att skratta åt så forumdelen har väl ändå nåt.
Korkad slutsats. Jag har bevisat i flera sammanhang att jag är överlägsen nästan alla inom ekonomi. (T ex förutspådde jag två av de fyra senaste stora börsrasen ett halvår innan de skedde, sa det bl a till VD i ett IT-investeringsföretag innan IT-bubblan sprack, men han lyssnade inte Ett år tjänade jag 267 % på börsen. Och jag innan valet att Trump skulle ställa till det om han blev vald...)
Jag är helt enkelt inte tillräckligt intresserad av Miff för att bry mig om att läsa på ordentligt om det. Har du rättat alla dem, som påstod det om stadion? som jag fick det från...
Citat:
Jo ganska självklart om man har någorlunda normalt tänkande.
Du har ju iaf kollat upp lite innan du postar, var mest Lunkan jag ville ha ett svar från då det kan varit det dummaste jag läst på FB.
Då har du inte läst mycket eller inte fattat att de skrev korkade saker
Här är ett exempel men långt ifrån de största lögnerna om mig:
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Svårt att argumentera med någon som går in och tentar av 3 års universitetsstudier och skriver en kandidatuppsats i en sittnig. Detta alltså efter han tagit Bandithagens pingislag till ett världsmästerskap och två europatitlar genom sin mentala träning och förmåga att köra motståndarlaget till krogen dagen innan match i sin gula buss.
Såklart inte du har förmåga till det så mycket fel som du fick ihop där...
((1. Jag läste in ETT ämne på 18 TIMMAR, som normala läser på tre år, och tentade av hela.
2. Kandidatuppsatser gör man ju hemma, fast du har rätt i att jag gjorde den snabbt, vilket var enkelt eftersom det SAS-Carlzon "uppfann" ca 1990 hade jag gjort själv då jag började bygga upp mitt företag 1978 från scratch med mycket litet startkapital till 70 anställda (115 vid arbetstoppar) så jag behövde bara kolla upp lite vad Carlzon gjort och språkbruket.
3. Det var varken i Bandithagen eller i pingis.
4. Det var två klubbar jag utvecklade från botten till Sverigeeliten.))
Du hade rätt om - utan att mena det - att framgångarna berodde på träning av psyket,
och hur kunde du veta att jag körde dem i en gul buss? Var du med bland dem?
Citera
2026-08-29, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Korkad slutsats. Jag har bevisat i flera sammanhang att jag är överlägsen nästan alla inom ekonomi. (T ex förutspådde jag två av de fyra senaste stora börsrasen ett halvår innan de skedde, sa det bl a till VD i ett IT-investeringsföretag innan IT-bubblan sprack, men han lyssnade inte Ett år tjänade jag 267 % på börsen. Och jag innan valet att Trump skulle ställa till det om han blev vald...)

Blir lönlöst att ens svara men tror nog Teu får skriva ett ännu längre inlägg nästa gång om din förträfflighet 🤣

Du är ett troll!
Citera
2026-08-29, 15:27
Medlem
Citat:
Det är farligt med underskattning, jag har sagt åt Hammarbyare inför flera matcher att inte ta ut segrar i förskott...

(("Mina" lag blev bra så snabbt, så i början gick det att lura motståndare till underskattning genom att till motståndarna säga att vi var dåliga. T ex vid ett ledarmöte innan seriestart sa jag att vår målsättning var att inte FÖRLORA med mer än X (mycket). Lättast att lura var skåningar för de brukar tro att de är de är mycket bättre än de är...
Jag är helt enkelt inte tillräckligt intresserad av Miff för att bry mig om att läsa på ordentligt om det. Har du rättat alla dem, som påstod det om stadion? som jag fick det från...
((1. Jag läste in ETT ämne på 18 TIMMAR, som normala läser på tre år, och tentade av hela.
2. Kandidatuppsatser gör man ju hemma, fast du har rätt i att jag gjorde den snabbt, vilket var enkelt eftersom det SAS-Carlzon "uppfann" ca 1990 hade jag gjort själv då jag började bygga upp mitt företag 1978 från scratch med mycket litet startkapital till 70 anställda (115 vid arbetstoppar) så jag behövde bara kolla upp lite vad Carlzon gjort och språkbruket.
Du hade rätt om - utan att mena det - att framgångarna berodde på träning av psyket,

Bjud på lite kvitton i pm så lovar jag att hylla dig öppet på forumet.
Citera
2026-08-29, 17:04
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:

Mår du bra?
Citera
2026-08-29, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Derby är derby. Men vi är både klass och till skillnad från Dif ett derbylag. På söndag åker vi! Blir naturligtvis inte 4-0 eller 6-0 som vissa skrivit i tråden men tror på seger.

Klart ni är stora favoriter och har varit ett bättre lag än oss på alla plan hittills den här säsongen.

Dock så brukar ju ni har extremt svårt på nationalarenan. Ni har väl gjort mål i en match på mer eller mindre ett decennium?
Citera
2026-08-29, 19:55
Medlem
Citat:
Blir lönlöst att ens svara men tror nog Teu får skriva ett ännu längre inlägg nästa gång om din förträfflighet 🤣

Du är ett troll!
Ni fortsätter bevisa att ni är idioter
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Bjud på lite kvitton i pm så lovar jag att hylla dig öppet på forumet.
Det skulle ju identifiera mig och vilken sport det gäller och det gör jag såklart inte eftersom idioter hittar på så mycket grova lögner om mig.
T ex har de påstått att jag pedofil, mytoman, autitisk m fl psykiska sjukdomar, "för att" jag påpekat att fotbollen är långt efter andra sporter gällande att träna psyket och skrivit exempel på hur jag vet att det går att göra för jag har gjort det...
F ö är jag INTE den ende som lyckats föra två klubbar till Sverigeeliten i "min" sport, men de andra två gjorde det som heltidsjobb medan skötte mitt företag samtidigt.
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Mår du bra?
Bortsett ifrån att min gamla idrottskada gått upp och blivit värre, varför skulle jag inte göra det?
Däremot är jag arg på maktmissbruk, men det får man inte skriva exempel på här...
Citera
2026-08-29, 20:01
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:

MFF har inte fått ordning på torpet ännu, och kan bli en räddningsplanka för Sirius i guldjakten.

Om någon teleporterat laget från det förflutna och släppt ner dem här och nu:

Hade inte de blåsvarta blivit exalterade över att leda Allsvenskan med 6 poäng?
Citera
2026-08-29, 21:04
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Klart ni är stora favoriter och har varit ett bättre lag än oss på alla plan hittills den här säsongen.

Dock så brukar ju ni har extremt svårt på nationalarenan. Ni har väl gjort mål i en match på mer eller mindre ett decennium?
Vi vann 2017. Sedan dess har det sett ut så här:
2018 1-0
2019 2-0
2020 3-0
2021 2-0
2022 2-2
2023 2-0
2024 1-0
2025 0-0

Men ni hade inte vunnit mot oss borta sedan 2020 förrän i våras så imorgon bjuder vi tillbaka! Vi är solglittrets dans - ni är pestråttans svans. Väl mött imorgon..
Citera
2026-08-29, 21:05
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:

Djurgården har stora saker på gång.

Zugelj är förövrigt en bra spelare. Han har haft otur med skador hos oss. Snabb, riktigt bra skott, möjligen lite svag i att värdera situationer.

Jag tror han blir bra med speltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in