2026-08-23, 19:31
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRedrum
Lämnar diskussionen med vraket därhän, dödfött, my misstake

Vad gäller Sirius och huruvida man sålde guldet iom Ures uttåg så återstår det att se (no shit). Generellt tror jag Ure och årets Sirius var en perfekt mix för att få ut maximalt ur hans trots allt begränsade talang. Allsvenskt motstånd, ett passande och fungerande spelsystem, god kemi med flera medspelare blev tillsammans väldigt lyckat Detsamma är verkligen ingen garanti i hans nya miljö. Har svårt att se han göra något större avtryck i Sevilla men har gärna fel.

En förmildrande omständighet vad gäller guldstriden är att det är just Hammarby som jagar, en klubb där det i det närmaste är regel att choka i avgörande situationer. Torskar MFF imogon kan jag mycket väl se DIF blanda sig i striden om guldet på allvar.
Du menar att Sirius har mer vana att vinna guld? När brukar vi chokea?
Citera
2026-08-23, 20:54
Medlem
eternussermos avatar
Första halvlek var fotbollsporr och ingen var mer överraskad än undertecknad. Nu ligger vi också i fas med målet 60 mål och 60 poäng. Blir en helt annan match i Solna och kommer vara nöjd med en poäng.
Citera
2026-08-23, 21:16
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Klubbdirektör för IKS Martin Malmberg lämnade med omedelbar verkan sin post 19 augusti. Vem vet kanske fanns oenighet och ett samband. Tänk om det var han som lovat Ure...
Någon som vet mer?
https://www.siriusfotboll.se/nyheter/martin-malmberg-lamnar-rollen-som-klubbdirektor-for-sirius-fotboll/
Det jag kan se är antingen att man gett spelaren ett löfte när han anslöt till klubben om att få lämna vid vissa uppfyllda kriterier eller att man har ett transfertarget som man är övertygad om att man kan lösa som spelar på samma position.

Alla andra orsaker är ett enormt misslyckande från Sirius i mina ögon. Robbie Ure hade vunnit skytteligan, tagit Sirius till guld och sålts vidare för det dubbla.
Citera
2026-08-23, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

Nej, nån vana att vinna guld har varken Sirius eller Hammarby.

När ni brukar choka? vet inte vad för etikett som passar bäst för era ständiga misslyckanden i Europa men choke är iaf ett alternativ men du har säkert något bättre. Men visst kan ge dig att i sammanhanget vore det kanske mer passande att helt enkelt bara konstatera att det finns gott om plats i Hammarbys prisskåp.
Citera
2026-08-23, 21:38
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det jag kan se är antingen att man gett spelaren ett löfte när han anslöt till klubben om att få lämna vid vissa uppfyllda kriterier eller att man har ett transfertarget som man är övertygad om att man kan lösa som spelar på samma position.

Alla andra orsaker är ett enormt misslyckande från Sirius i mina ögon. Robbie Ure hade vunnit skytteligan, tagit Sirius till guld och sålts vidare för det dubbla.
Hade du kunnat acceptera Rydström i Solna?
Citera
2026-08-23, 22:07
Medlem
cokehyenas avatar
Det blir inget SM-guld åt Hammarby.

Tabellen kommer svänga många gånger innan det är klart.
Citera
2026-08-23, 22:32
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Nej. Vi har ligans bästa tränare, varför skulle jag vilja ha den muppen?
Citera
2026-08-23, 22:43
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRedrum
Nej, nån vana att vinna guld har varken Sirius eller Hammarby.

När ni brukar choka? vet inte vad för etikett som passar bäst för era ständiga misslyckanden i Europa men choke är iaf ett alternativ men du har säkert något bättre. Men visst kan ge dig att i sammanhanget vore det kanske mer passande att helt enkelt bara konstatera att det finns gott om plats i Hammarbys prisskåp.
I år var svagt i Europa. Men att åka ut mot Twente efter förlängning eller Basel på straffar är knappast något att skämmas över.

Däremot har vi väl aldrig chokeat i någon guldstrid? 2019 gör vi allt vi kan. 14-1-1 sista 16 och spöar både Djurgården och Malmö som var de vi slogs med i omgång 27 och 28. Avslutar säsongen med 8 raka vinster. Är det en choke? I övrigt har vi väl knappast varit i någon guldstrid trots två raka andraplatser.

Att vi inte tagit många guld är korrekt men knappast för att vi "chokeat" i massa guldstrider. Och vi har som sagt ett guld mer än Sirius.
Citera
2026-08-23, 22:59
Medlem
Citat:

Skojar du nu, Tony? Ni chokear väl alltid?

Just i år tror jag dock ni har ett så bra lag att ni inte kan snubbla, helt enkelt.

Rätt säker på att ni tar det nu. Ser ingen annan utmanare. Vettefan om Sirius klarar Europaplats ens.
Citera
2026-08-23, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Tror du Honka ryker vid torsk imorgon, Kukräven? Jag tror det. Han kommer spela samma jävla elva som vanligt, har jag hört. Förutom Okkels in.

Stensson kommer spela också. Finndell är såld.
Citera
2026-08-23, 23:50
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Skojar du nu, Tony? Ni chokear väl alltid?

Just i år tror jag dock ni har ett så bra lag att ni inte kan snubbla, helt enkelt.

Rätt säker på att ni tar det nu. Ser ingen annan utmanare. Vettefan om Sirius klarar Europaplats ens.
Då är det väl jätteenkelt för dig att komma med ett exempel.
Citera
2026-08-23, 23:54
Medlem
Citat:
Då är det väl jätteenkelt för dig att komma med ett exempel.

Typ Mjällby i våras i cupfinalen?

Alltså jag tror vi definierar att chokea olika. Att tappa en ledning stort i AS har ni väl aldrig gjort, såvitt jag vet om det är så du definierat chokea. 2018 kanske, men det var väldigt tidigt in på säsongen ni ryckte.

Men ni har ju chokeat på våren en del år när man har trott att ni ska gå hela vägen och sedan så är ni inte med i toppen alls. Typ 2020?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in