2026-08-24, 10:21
Medlem
QuantumQuills avatar
Kommer vi upp i samma nivå som mot Häcken, Kalmar och innan vi slår av på takten mot GAIS så kommer det bli målfest borta mot gnaget.

Derbyn är ju derbyn, men den stora skillnaden nu jämfört med vårderbyt (där vi var bättre förutom på att göra fler mål) är att tumören Kalle Karlsson snabbt opererats bort. Rydström har fått ordentligt med fart på allsvenskans överlägset bästa spelarmaterial.

Aik är allsvenskans mest överpresterande lag på länge. Hoppas på ett par år med underprestationer härnäst.
Citera
2026-08-24, 10:21
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Som vi spelar nu kan det bli århundradets upphämtning. De senaste två matcherna är båda topp 5 bästa jag sett i hela mitt liv. Stundtals ren och skär fotbollsporr. Att gå in i ett derby med det i bagageluckan kan dock bli ett lika platt fall är jag lite rädd för.
Ja, det var en fantastisk första halvlek, men jag är rätt säker på att vi också kommer att komma i perioder där vi inte spelar lika bra och dessutom lär väl Sirius knappast fortsätta så som de gjort i de senaste matcherna för all evighet. Känns dessutom som att det egentligen bara är i sista matchen de varit riktigt usla.
Citera
2026-08-24, 12:42
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag tror att det här med att vi chokear är folk som massuppfittar "Bajen kan inte vinna". Sanningen är inte att vi chokeat utan att vi under rätt många år varit långtifrån tillräckligt bra för att vara med uppe i toppen. Det kan man tycka vad man vill om, men så är det.

Såhär ser våra möjligheter ut att vinna just nu, var 5% för två omgångar sen
https://x.com/fmeetsdata/status/2091607242684399677?s=20

Sirius 80%
Hammarby 19%
Djurgården 1%
Lite det jag menar. Om det är att chokea att inte vinna guld så chokear 15 lag i allsvenskan varje säsong.
Citera
2026-08-24, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Som vi spelar nu kan det bli århundradets upphämtning. De senaste två matcherna är båda topp 5 bästa jag sett i hela mitt liv. Stundtals ren och skär fotbollsporr. Att gå in i ett derby med det i bagageluckan kan dock bli ett lika platt fall är jag lite rädd för.
Glöm inte bort att även OM Sirius skulle förlora inbördes mötet mot Hammarby, har SIRIUS serieseger i egna händer även om Hammarby skulle vinna alla...
Citera
2026-08-24, 13:35
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Glöm inte bort att även OM Sirius skulle förlora inbördes mötet mot Hammarby, har SIRIUS serieseger i egna händer även om Hammarby skulle vinna alla...
Jo det vet nog alla då de leder med 6p haha. Så mycket matte lärde jag mig ändå i skolan. Men Sirius form bäddar ju inte direkt för 11 segrar utöver att de skulle torska mot Bajen.
Citera
2026-08-24, 18:21
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Vi vinner med 0-2. Vi har bara släppt in två mål på sju matcher under Rydström. Jag har svårt att se er göra tre. Ni vann på vår hemmaplan för första gången sen corona. Det är läge för oss att göra samma sak. Första gången sedan 2017 isåfall om jag inte missminner mig.

Japp! Pa Dibba!

https://youtu.be/RS4KrWwqA-g
Citera
2026-08-24, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Aik är allsvenskans mest överpresterande lag på länge. Hoppas på ett par år med underprestationer härnäst.

Varför tror du vi kallas ”Gnaget”? .. förövrigt har väll senaste åren varit i mina ögon underprestationer. Men det var väll som någon annan skrev, du har inte kollat på allsvensk fotboll förrän efter 2015.
Citera
2026-08-24, 20:42
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Varför tror du vi kallas ”Gnaget”? .. förövrigt har väll senaste åren varit i mina ögon underprestationer. Men det var väll som någon annan skrev, du har inte kollat på allsvensk fotboll förrän efter 2015.
Såg någon statistik som sa att ni överpresterar erat xG rätt ordentligt.
Du anklagar mig för att inte se matcher, jag antar att du tycker ni varit brillianta i erat spel i år då? Jag tycker det har varit rätt tafatt och inte värdigt ett lag så högt upp. Men fotboll går ut på att vinna matcher. 🤷
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-08-24 kl. 20:49.
Citera
2026-08-24, 20:52
Medlem
Vilken jävla kung han är, Honsu!
Citera
2026-08-24, 20:54
Medlem
cokehyenas avatar
Klass i stora lass.

Djurgården.
Citera
2026-08-24, 20:56
Medlem
.NateHiggers.s avatar
0 egna produkter på plan och Jonestown lites värvningar fick totalt 10 minuter på plan. Förutom tränaren så är det därför man inte vinner några derbyn eller titlar. Idag fick vi bevittna en förnedring på bästa sändningstid.
Senast redigerad av .NateHiggers. 2026-08-24 kl. 20:58.
Citera
2026-08-24, 21:03
Medlem
QuantumQuills avatar
Total kollaps i MFF. Mycket pengar fortfarande men samtidigt en galopperande ekonomi, och en högst medioker trupp som kommer ta många år att rensa ut. Europaframgångarna är ett minne blott och ingen usp längre. Arenaägandet blir ett sänke för dem när dom inte har 10-14 extramatcher att kapitalisera på.

Dom har blivit en i mängden nu. I like it. Trodde dom skulle vara herre på täppan betydligt längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in