2026-08-23, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Exakt, den kom. Vad gör dom för fel tycker du? Vill du skydda din familj eller inte?
Ja eller nej?
Citera
2026-08-23, 19:40
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Ja eller nej?

Ja. Svara på mina frågor isf.
Citera
2026-08-23, 20:37
Medlem
Citat:
Ja. Svara på mina frågor isf.
Så bra.
Då fortsätter vi att lära rädda människor att tänka klart.
Om vi levt år 1826 så hade jag förstått din rädsla för kända pedofiler i ditt närområde.
Men år 2026 så vet en dömd pedofil att de sprider DNA. Så om du har en i ditt närområde så är det en person du inte behöver vara rädd över.
Du ska vara rädd för de som din dotter öppnar sig för på internet. I dag är det lätt att åka 30 mil för en förövare och även om du läst om den personen så har du inte en aning. Din pedofilgranne lär även han begå eventuella brott långt från sitt hem.
Du verkar tro att polisen inte har koll på dem om något hänt. De dömda däremot vet detta.

Så, ska du skydda din dotter så tar du ifrån henne alla mobila enheter samt säger upp ditt internet. Där har du ett skydd, inte genom att ha koll på de som inte är en fara för din familj.
Dina argument handlar bara om känslor och jag är rätt klar nu.
Citera
2026-08-23, 20:59
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Så bra.
Då fortsätter vi att lära rädda människor att tänka klart.
Om vi levt år 1826 så hade jag förstått din rädsla för kända pedofiler i ditt närområde.
Men år 2026 så vet en dömd pedofil att de sprider DNA. Så om du har en i ditt närområde så är det en person du inte behöver vara rädd över.
Du ska vara rädd för de som din dotter öppnar sig för på internet. I dag är det lätt att åka 30 mil för en förövare och även om du läst om den personen så har du inte en aning. Din pedofilgranne lär även han begå eventuella brott långt från sitt hem.
Du verkar tro att polisen inte har koll på dem om något hänt. De dömda däremot vet detta.

Så, ska du skydda din dotter så tar du ifrån henne alla mobila enheter samt säger upp ditt internet. Där har du ett skydd, inte genom att ha koll på de som inte är en fara för din familj.
Dina argument handlar bara om känslor och jag är rätt klar nu.

Som jag trodde så svarade du inte på mina frågor samtidigt som du förväntade dig att jag skulle göra detsamma. Säger något om dig och din prioritet att vilja skydda barnvåldtäktsmän. Som i USA, där folk registreras som sexförbrytare i syfte att skydda omgivningen. Sådant är du emot. Är det någon som är rädd så är det du. Jag vill veta vem min granne är. Du kanske inte vill veta vem din är? Du kanske tar emot en barnamördare med öppna armar bara personen ifråga har avtjänat sitt straff? Det är en stor skillnad på oss. Jag ser ner på våldtäktsmän. Det gör inte du.
Citera
2026-08-23, 23:02
Medlem
Citat:
En massa offtopicsvammel
Återkom när du har sakliga argument så kan vi prata politik
Citera
2026-08-24, 04:52
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Återkom när du har sakliga argument så kan vi prata politik

För det 1a så var det du ville att jag ska svara på frågor och sedan vägrar göra detsamma själv.
För det andra skrev du att du skulle sluta skriva.
För det 3e så är det du som skriver offtopic.
Citera
Igår, 15:23
Medlem
Jag förstår att föräldrar bara vill sina barn väl och skydda
Men någonstans måste man ändå ha tydliga gränser
Det är inte bra när politiker går in och ogiltigförklarar lagar. Varför ska vi då ha lagar?

De aktuella var kanske inte ostraffade personer i detta fallet. Men de verkade ha avtjänat sina straff
Värst är det när helt oskyldiga pekas ut av olika tvivelaktiga orsaker
Kan vara tex en rival som smutskastas, smutskastning för att förminska, försvåra för olika personer mm
En form av kollektiv vuxenmobbning helt enkelt som sen blir brottslig

Man kan inte bara smutskasta vem som helst och sen gå fri från det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in