2026-08-22, 15:12
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Du verkar tycka att de ska få gå fria och därmed få en andra chans, eftersom du ser ett behov av att varna för dem.

Den där är nästan roligt. Du vill att dom ska få låga straff och komma ut snabbt i samhället.
Citera
2026-08-22, 17:17
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Den där är nästan roligt. Du vill att dom ska få låga straff och komma ut snabbt i samhället.
Nej, jag vill att farliga människor ska hållas isolerade från samhället. Det gäller oavsett om den farliga personen råkar vara pedofil eller miljöpartist, för att ta två exempel.
Citera
2026-08-22, 20:33
Medlem
Citat:
Jag anser att människor är inte lika värda beroende på vilka brott man begått. En ekonomisk brottsling vs en pedofil som våldtar och mördar barn ska behandlas helt olika. Det är så enkelt och bekvämt att vara en paragrafryttare när inget negativt har drabbat en själv, men om någon nära släkting skulle bli toryrmördad så kan jag lova dig att du inte skulle acceptera ett 5årigt fängelsestraff och sedan bemöta den personen med öppna armar efter avtjänat straff.
De behandlas olika genom straffsatser.
Men jag vill återgå till ditt tyckande. Vill du att våra lagar och regler ska styras av tyckande eller oberoende och fakta?
Jag tror vi bör börja med basic politik
Citera
2026-08-23, 09:23
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Nej, jag vill att farliga människor ska hållas isolerade från samhället. Det gäller oavsett om den farliga personen råkar vara pedofil eller miljöpartist, för att ta två exempel.

Varför anser du då att det är fel att upplysa allmänheten var en barnamördare alternativt barnvåldtäktsman bor?
Citera
2026-08-23, 09:24
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
De behandlas olika genom straffsatser.
Men jag vill återgå till ditt tyckande. Vill du att våra lagar och regler ska styras av tyckande eller oberoende och fakta?
Jag tror vi bör börja med basic politik

Jag tycker att man ska behandla brottslingar efter hur grovt deras brott var efter deras frisläppande. En som gillar att våldta barn bör inte få vara anonym och kunna riskera livet på oskyldiga barn.
Citera
2026-08-23, 10:03
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Varför anser du då att det är fel att upplysa allmänheten var en barnamördare alternativt barnvåldtäktsman bor?
Därför att det är onödigt i ett vettigt samhälle då de är inlåsta.
Citera
2026-08-23, 10:06
Medlem
Dr.Alhamdulillahs avatar
Det är bluff för de vill sätta alla i fängelse
Citera
2026-08-23, 11:25
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Därför att det är onödigt i ett vettigt samhälle då de är inlåsta.

Det är varken onödigt. Oavsett om dom är inlåsta eller inte.
Citera
2026-08-23, 17:32
Medlem
Citat:
Jag tycker att man ska behandla brottslingar efter hur grovt deras brott var efter deras frisläppande. En som gillar att våldta barn bör inte få vara anonym och kunna riskera livet på oskyldiga barn.
Och. Det du säger är att straffet ska börja efter att staten (vi) har straffat en person.
Men då till nästa fråga angående demokrati. Vem ska bestämma och utdela straff i Sverige?
Och du får gärna sluta diskutera som en kvinna som enl Flashback är känslostyrda.
Jag pratar inte om pedofiler utan jag väljer att prata om rättsskipning sett ur ett politiskt synsätt.
Ps. Jag hoppas du förstått att du redan trasslat in dig i att vi kan stänga alla fängelser då straffet börjar efter straff.
Citera
2026-08-23, 17:36
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Och. Det du säger är att straffet ska börja efter att staten (vi) har straffat en person.
Men då till nästa fråga angående demokrati. Vem ska bestämma och utdela straff i Sverige?
Och du får gärna sluta diskutera som en kvinna som enl Flashback är känslostyrda.
Jag pratar inte om pedofiler utan jag väljer att prata om rättsskipning sett ur ett politiskt synsätt.
Ps. Jag hoppas du förstått att du redan trasslat in dig i att vi kan stänga alla fängelser då straffet börjar efter straff.

Jag har inte trasslat in mig alls, bara in dina egna drömmar. Har skrivit det flera gånger, när en dömd pedofil är ute i samhället vill jag veta om det är en granne så att min dotter kan vara säker. Det är därför jag stödjer dumpen till 100%.
Citera
2026-08-23, 18:19
Medlem
Citat:
Jag har inte trasslat in mig alls, bara in dina egna drömmar. Har skrivit det flera gånger, när en dömd pedofil är ute i samhället vill jag veta om det är en granne så att min dotter kan vara säker. Det är därför jag stödjer dumpen till 100%.
Jaja. Så kom Dumpen.
Vill du skydda din dotter till varje pris? Ja eller nej
Citera
2026-08-23, 18:21
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Jaja. Så kom Dumpen.
Vill du skydda din dotter till varje pris? Ja eller nej

Exakt, den kom. Vad gör dom för fel tycker du? Vill du skydda din familj eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in