2026-08-23, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PollyLolly
Spoiler nedan

https://mind.se/berattelse/puberteten-kom-som-en-kaftsmall/

Ok tack, vad fint!
Citera
2026-08-23, 18:03
Medlem
Citat:
Undrar vad hans ”mansförening” är för typer?
Så obehagligt när han uppenbarligen är skitsur men försöker att inte visa det då hon berättar om sin gamla skolkompis.
Farlig man tror jag…
nästan lika skrämmande var hennes reaktion. Hon skulle bett honom dra åt helvete och gått därifrån
Citera
2026-08-23, 18:06
Medlem
Spider-Girls avatar
Nämen, jag har visst utvecklat en ny allergi! URBAN-allergi 🤧
Skicka tillbaka honom i ägget (pun intended) han kom ifrån!
Citera
2026-08-23, 18:06
Medlem
Citat:
Så obehagligt när han uppenbarligen är skitsur men försöker att inte visa det då hon berättar om sin gamla skolkompis.
Farlig man tror jag…

Håller med dig, men tror på att lyfta andra och hans vilja att hjälpa andra män är säkert god. Det är säkert inte lätt att vara man idag och han verkar ha extremt konservativa värderingar.
Citera
2026-08-23, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
nästan lika skrämmande var hennes reaktion. Hon skulle bett honom dra åt helvete och gått därifrån

Ja, att hon bara fann sig i det... Ändå var han osäker på henne efter det samtalet, han drömde nog om en oskuld som han kunnat ha i en förgylld bur och som inte får gå ut utan heltäckande kläder och i sällskap med en manlig släkting. Haram? Han sa verkligen det ordet. Många högerextrema har liknande kvinnosyn som inom islam.
Citera
2026-08-23, 18:11
Medlem
SnutteFia03s avatar
Citat:
Farlig man tror jag…

Ja, reagerade på hans beteende och mimik. Doppar i skålen flera gånger och länge, möter henne inte riktigt med blicken när hon talar, och sedan det där kyliga leendet.

"Jag vet hur vi fungerar, jag menar, jag har varit så själv i större delen av mitt liv." Säger han rörande hans syn på män med tjejkompisar. Dvs han har själv varit en sådan som varit "vän" med tjejer med avsikten att så småningom få ligga, tolkar jag det som.

Han verkar ha grottat ner sig rejält i tankegodset från den så kallade "manosfären", och antagligen är det den typen av idéer som han förmedlar vidare till de män han "hjälper".
Citera
2026-08-23, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Ja, reagerade på hans beteende och mimik. Doppar i skålen flera gånger och länge, möter henne inte riktigt med blicken när hon talar, och sedan det där kyliga leendet.

"Jag vet hur vi fungerar, jag menar, jag har varit så själv i större delen av mitt liv." Säger han rörande hans syn på män med tjejkompisar. Dvs han har själv varit en sådan som varit "vän" med tjejer med avsikten att så småningom få ligga, tolkar jag det som.

Han verkar ha grottat ner sig rejält i tankegodset från den så kallade "manosfären", och antagligen är det den typen av idéer som han förmedlar vidare till de män han "hjälper".

Ja en loser. Bara det att han presenteras som boende i Råsunda…. Inte Solna. Jag bor själv i Råsunda, nöjd o glad med det, men vad fan kokettera med det…..
Citera
2026-08-23, 18:24
Medlem
Eller hur

Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Nämen, jag har visst utvecklat en ny allergi! URBAN-allergi 🤧
Skicka tillbaka honom i ägget (pun intended) han kom ifrån!
Citera
2026-08-23, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Eller hur
det konstiga var att hans mamma såg ganska normal ut, hur är/var hans pappa undrar man. Var han där? Tittade inte så noga
Citera
2026-08-23, 18:34
Medlem
Verkade som att det bara var mamman…

Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
det konstiga var att hans mamma såg ganska normal ut, hur är/var hans pappa undrar man. Var han där? Tittade inte så noga
Citera
2026-08-23, 18:49
Medlem
Är inte Urbans manosfärkompis han dåren från Love is Blind?

https://imgur.com/a/ptqq19T
Senast redigerad av Raksol 2026-08-23 kl. 19:38.
Citera
2026-08-23, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det var obehagligt att se hur Olivia genast rättade sig efter vad Urban sa, "jag kan ändra på mig". Varningsflagg delux. Och ändå var han inte nöjd... "jag är inte säker på att jag hittar min perfekta kvinna". Nej det där var inte sunt, han är kontrollerande och vill trycka ner och begränsa "sin" kvinna. För honom är äktenskap och kärlek helt klart ett ägande. "Hon är som guld som ökar i värde". Visste inte att det fanns så konservativa män än idag.

Ska man vara petig, så med hänsyn till inflation har guld inte direkt ökat i värde, det har bara bevarat det. Såg att i översättning kostade en ko lika mycket i guld på romartiden som vad en ko motsvarar i pengar idag, med hänsyn till köpkraft.

(Vilket inte ska tolkas som något rörande tjejen, bara att han har fel i sin liknelse om värdeökningen)

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in