2026-08-23, 16:27
Medlem
TaxenSixtens avatar
Hur kan de ta med URBAN? Någon som är förvånad att han inte är gift?!
De andra var fina hela bunten.
Citera
2026-08-23, 16:41
Medlem
SnutteFia03s avatar
Är allmänt skeptisk mot Sara, just för att hon är influenser och antagligen är med i programmet för att bredda sin följarskara mer än något annat. Kanske är jag lite hård mot henne i det avseendet, men det är svårt att inte bli lite cynisk.

Lite tjatigt om det där med att vara pan-sexuell. Vi hörde det första gången och bryr oss inte, var tillsammans med vem du vill utan att det ska behöva bli ett "statement" liksom?

Sen den där märkliga frasen: "jag blir kär i en person, inte ett kön" Eh, nej det är det väl ingen som blir? Man blir kär i någon för hur den är som person, oavsett vilken läggning man har. Konstig sak att upprepa flera gånger utan att verka reflektera över innebörden av det man säger.

Verkar vara en del intressant dynamik redan från start här. Urban har en del minst sagt kontroversiella åsikter som lär få de andra deltagarna och experterna att gå i taket. Känns väldigt kontrollerande, och de röda flaggorna vajar redan. Olivia verkade inte uppskatta att få en dammvippa som morgongåva och dessutom tvingas bryta med sin barndoms vän. Får se hur mycket hon kommer ge upp av sig själv för den här relationen innan hon börjar sätta gränser för sig själv.
Senast redigerad av SnutteFia03 2026-08-23 kl. 16:44.
Citera
2026-08-23, 16:47
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123vegokorv
Har samma tanke. Urban känns än så länge för osäker i sin "maskulina energi". Han har misstagit kontrollerande för trygghet. Tror att de kommer hålla dock, Olivia kommer förhandla bort sig själv så att Urban får ta exakt så mycket plats som han kräver.

Oj. Det blev plågsamt att se morgonen efter i #2. Han leder med sin baryton när han står men hukar som en tolvåring när han äter frukost och behöver skala och äta åtta ägg för att han inte vet varför han skäms. Smycke slätar över smäll, plus minus noll väl?
Citera
2026-08-23, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Är allmänt skeptisk mot Sara, just för att hon är influenser och antagligen är med i programmet för att bredda sin följarskara mer än något annat. Kanske är jag lite hård mot henne i det avseendet, men det är svårt att inte bli lite cynisk.

Lite tjatigt om det där med att vara pan-sexuell. Vi hörde det första gången och bryr oss inte, var tillsammans med vem du vill utan att det ska behöva bli ett "statement" liksom?

Sen den där märkliga frasen: "jag blir kär i en person, inte ett kön" Eh, nej det är det väl ingen som blir? Man blir kär i någon för hur den är som person, oavsett vilken läggning man har. Konstig sak att upprepa flera gånger utan att verka reflektera över innebörden av det man säger.

Verkar vara en del intressant dynamik redan från start här. Urban har en del minst sagt kontroversiella åsikter som lär få de andra deltagarna och experterna att gå i taket. Känns väldigt kontrollerande, och de röda flaggorna vajar redan. Olivia verkade inte uppskatta att få en dammvippa som morgongåva och dessutom tvingas bryta med sin barndoms vän. Får se hur mycket hon kommer ge upp av sig själv för den här relationen innan hon börjar sätta gränser för sig själv.
Eller hur, så jävla dum mening. Som att en man eller kvinna skulle bli kär i vilken individ av motsatt kön som helst de satt framför en.. sen är det ju evolutionärt helt avgörande att en majoritet av män blir kära i kvinnor och vice versa, hade inte blivit mycket till mänsklighet annars. Men klart man i moderna världen har lyxen att var och varannan ska bli kär i lite vad som helst, eller bli asexuell, demisexuell, poly och allt vad det heter, för mycket fritid, sociala medier och annan "lyx" kanske..

Trodde olivia skulle ta det värre, hon reagerade väldigt lugnt och "peoplepleaser" som hon sa att hon är. Hur gör han om hon umgås på tu man hand med eventuella manliga kollegor t.ex.? Röda flaggor om svartsjuka och tillitsproblem. Hade väl funkat i ett skarpt muslimskt samhälle/hederskultur, i sverige not so much. Att behöva ditcha en polare man haft sedan mellanstadiet för en karl man precis träffat.. då ska det vara ett unikum (som inte hade krävt det heller iofs..) Sen att han som man ska vara språkrör för alla män "jag vet hur MÄN fungerar", jaha du.. för att DU inte kan kontrollera drifter som sexualitet så gäller det väl inte världens alla män.
Citera
2026-08-23, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmy60
Vilken looser Urban är, liknar ET o stöddig ovanpå det, har inget att vara stolt över alla, enbart ful
Inte sällan fula är stöddiga, de överrkompenserar väl, blir skrämda varje gång de går förbi en spegel.. ET var bra, en halvmeter mellan ögonen..
Citera
2026-08-23, 17:19
Medlem
Citat:

Har inte tittat på avsnitten ännu, ska göra.

Det verkar som Sara numera arbetar på förskola och lagt influerandet lite på is.
Hon var iaf tillsammans med en tjej 2021-24, så hon är väl pan-sexuell då?
Senast redigerad av Bensprattel 2026-08-23 kl. 17:21. Anledning: Bättrar på lite utifrån min okunskap.
Citera
2026-08-23, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
Min gissning är också att Saras kille tidigare var en tjej, apropå hemligheten som ska berättas.

När du skriver det så! Ja, så kan det kanske ha varit. Vi får se nästa avsnitt helt enkelt.
Citera
2026-08-23, 17:45
Medlem
Citat:

Det var obehagligt att se hur Olivia genast rättade sig efter vad Urban sa, "jag kan ändra på mig". Varningsflagg delux. Och ändå var han inte nöjd... "jag är inte säker på att jag hittar min perfekta kvinna". Nej det där var inte sunt, han är kontrollerande och vill trycka ner och begränsa "sin" kvinna. För honom är äktenskap och kärlek helt klart ett ägande. "Hon är som guld som ökar i värde". Visste inte att det fanns så konservativa män än idag.
Citera
2026-08-23, 17:48
Medlem
Gabriel är så fin, söt, snygg och vacker. Är han transman? Vad är det han ska berätta för Sara?
Citera
2026-08-23, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avocado88
fy fan asså, när de sitter där och han förbjuder henne att ha en nära killkompis, och hon mer eller mindre accepterar det, skrämmande är ordet.

Ja det var riktigt obehagligt att se.
Citera
2026-08-23, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Gabriel är så fin, söt, snygg och vacker. Är han transman? Vad är det han ska berätta för Sara?

Spoiler nedan

https://mind.se/berattelse/puberteten-kom-som-en-kaftsmall/
Citera
2026-08-23, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Ja det var riktigt obehagligt att se.

Undrar vad hans ”mansförening” är för typer?
Så obehagligt när han uppenbarligen är skitsur men försöker att inte visa det då hon berättar om sin gamla skolkompis.
Farlig man tror jag…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in