2026-08-23, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knyck
Lite nyfiken på den ev hjälp som personen fick från samhällets sida förutom boendet i familjen i Fagersta. Vad gjorde tex skolan för att stödja mannen.

Jag är också intresserad av att veta det. Fick han hjälp med allt han behövde hjälp med efter han kom till familjehemmet? Det som framkom att pappan hade grovt försummat i LVU-domen?
Citera
2026-08-23, 14:45
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Han var LVU placerad.

Alltså har BUP inte haft tillräcklig koll på honom i Fagersta.

OM någon ska klandras.

(Enligt min soc-kärring här hemma är det typiskt vanligt förekommande, det finns massvis med såna här ungdomar där man ifrån BUP/vuxenpsykiatrin inte tillräckligt bra uppföljning, nu har de förvisso problematik med bemanning och en undermålig budget att förhålla sig till, om vi ska vara lite schyssta..)
Citera
2026-08-23, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Man får läsa tråden så vet man det. Mamman finns med i annan tråd här på fb om just sexköpslagen.
Läs i tråden och du ska finna!
Jag måste ha missat detta.
Kan du länka till detta?
Citera
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petunia78
Tfd verkar betyda total fucking disaster eller total foid death inom tcc. Foid används som ett nedvärderande ord för kvinnor. Vittnesmålen verkar dock beskriva det som att GM valde den som var närmast. Det var en som skrev om en poänglista tidigare i tråden men jag har inte sett den. Det kan vara att invandrare och kvinnor ger högre poäng. Såg en annan tiktokprofil som skrev något i stil med att han hoppas att GM dödade rätt personer, vilket betyder att det finns grupper som anses vara mer rätt att döda än andra.

Edit: I kretsarna kan man läsa kommentarer som ”He got a female and thats all that matters”.

vad fan. ju mer man lär sig om den här internetsekten desto stördare blir det. dom sitter och uppmuntrar varandra på tiktok?
Citera
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Röd-vit-blå är Jugoslaviens gamla flagga.

Alternativt är det som ser blått ut egentligen grönt, och flaggan hänger uppochner. = Ungerns flagga

Det är halva Thailands flagga, kolla upp kampsport i Sundsvall så kan ni med lite detektivarbete på fejjan lista ut var bilden är tagen.
Citera
2026-08-23, 14:49
Medlem
olasvenssons avatar
Han (GM) ser inte svensk ut. Är han verkligen svensk?
Citera
2026-08-23, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Han var LVU placerad.

OM någon ska klandras.

(Enligt min soc-kärring här hemma är det typiskt vanligt förekommande, det finns massvis med såna här ungdomar där man ifrån BUP/vuxenpsykiatrin inte tillräckligt bra uppföljning, nu har de förvisso problematik med bemanning och en undermålig budget att förhålla sig till, om vi ska vara lite schyssta..)

Finns många med problem. Alla springer inte runt med kniv
Men i detta fallet är jag mest nyfiken på vilka som skulle ha kunnat påverka honom via chattar
Där tror jag att man hittar rätt så många svar
Gärningsmannen lever och kan visa vilka han chattat med, vad som skrivits osv
Han verkar vara en isolerad, vilsen person som då kan bli ett verktyg för någon annan
Som vill skada samhället
Citera
2026-08-23, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Han har förstört sitt liv för alla framtid och kommer sitta livstid. Ska man förstöra sitt liv så kan man lika bra göra det ordentligt men inte ens det klarade han av. Muppen valde ett otympligt svärd och klädde ut sig till en pajas och lyckades endast döda en liten flicka trots att han ville döda så många som möjligt.

Eller så skriver han en bok om 10 år och TV4 gör en dokumentär. Och allt är bra igen.
Citera
2026-08-23, 14:54
Medlem
lorenida737s avatar
Om man kollar @grassgreenbluesky5th på web.archive.org hittar man den här videon. Jag har laddat upp klippet på Delafil och skickar även Archive-länken till videon nedanför. Motiv: hat mot kvinnor?

https://delafil.se/a2afacd7645d787f/7662505065525071126.mp4

https://web.archive.org/web/20260716155815/https://www.tiktok.com/@grassgreenbluesky5th/video/7662505065525071126?q=greengrassbluesky5th&t=17842 17443934
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Han var LVU placerad.

OM någon ska klandras.

De, BUP dvs, ska också klandras om de inte blev inkopplade efter LVU-domen vann laga kraft, vilket som jag förstod skedde omedelbart vid den muntliga förhandlingen i Förvaltningsrätten. Men det är väl socialtjänsten som ska skicka signal till BUP. Nu vet vi inte om de gjort det och BUP ignorerat eller om det är SOCIALTJÄNSTEN i första hand som brustit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Finns många med problem. Alla springer inte runt med kniv
Men i detta fallet är jag mest nyfiken på vilka som skulle ha kunnat påverka honom via chattar
Där tror jag att man hittar rätt så många svar
Gärningsmannen lever och kan visa vilka han chattat med, vad som skrivits osv
Han verkar vara en isolerad, vilsen person som då kan bli ett verktyg för någon annan
Som vill skada samhället

Jag tror också på det. Säkerhetspolisen borde kolla upp detta ordentligt.
Citera
2026-08-23, 14:55
Medlem
Smultronmilkshakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Han (GM) ser inte svensk ut. Är han verkligen svensk?

Han ser ju ut att vara mer svensk än falukorv bortsett från hårfärg.

Nej men skämt åt sidan så verkar han har ungerskt ursprung om jag inte tolkat det fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in