2026-08-22, 11:19
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Men det är väl 21 års gräns för att få köpa svärd enligt knivlagen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Knivlagen

Tillstånd och åldersgränsDu behöver ingen licens för att köpa eller äga ett svärd.Det finns ingen generell lagstadgad åldersgräns för att köpa vanliga svärd.Vissa enskilda butiker sätter en egen åldersgräns på 18 år för att handla.

Däremot gäller samma regler för svärd som knivar gällande att ta dem till allmänna platser.
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vart går din vitgräns? Får italienare och spaniorer vara med?
Jag skiter fullständigt i den stackars flickans ursprung, det jag vänder mig emot är att en blöjnazze försöker hetsa det till om en vit flicka, vidrigt rent ut sagt.
Citera
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Då lär de väl utredas?
Och socialtjänsten i Fagersta borde väl också utredas. Eller den i Sundsvall som placerade honom?

Sundsvall.

Men det är nog fel att rikta sig mot Socialen i detta fall, isåfall vore det vården (BUP) som failat. OM han nu ens haft samrörde med dessa, inte alls säkert att han varit ett föremål så för dessa.
Citera
2026-08-22, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballkulan
Jag vet inte, har fått för mig att han bodde i egen lägenhet. Men visst borde fosterfamiljen utredas. Även om GM var myndig kan man ju tycka att de (även socialtjänsten) borde ha GM under ordentlig uppsikt, med tanke på GM uppväxt, dokumenterade ohälsa och klander med rättvisan i form av tidigare våldsbrott. Någonting har uppenbarligen brustit.

Det finns inga resurser i Sverige för unga vuxna. Det är fullt ös innan 18 och sen släpps folk när de är myndiga.
Citera
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seahawk09
Har hört att de inte va ett dugg bättre o de borde jue sett o hört nåt tagit hjälp o annat om de va seriösa han va lvu placerad

Fosterhem, LVU annat skit är för att få tyst på de inblandade. Se bara instagramkontot om hur det ser ut på dessa ställen, alla vet att detta mentalsjukhus som land bara föder fram ännu mer skit.
Citera
Medlem
Vad heter 17åriga tjejen som vart mördad?
Citera
2026-08-22, 11:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Men det är väl 21 års gräns för att få köpa svärd enligt knivlagen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Knivlagen

Problemet är inte svärdet. Han hade lika gärna kunnat göra detta med en vanlig kökskniv.
Men enligt hans sociala medier tycker jag detta borde ha snappats upp och polisanmälts.
Dags för AI att arbeta för att hitta pissfolk med trasiga hjärnor.
Citera
Medlem
Lite sjukt ändå att han ville betjäna människor som inte ens anser honom som vit eller svensk. När jag läste om GM kunde jag enbart tänka på Jackie Arklöv.
Vila i frid till offret.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det får bara plats en sak åt gången i ditt lilla huvud, svart eller vitt, det är dig det är fel på. Folket i denna tråd pratar både om farsans dåliga inflytande och den sjuka kultur mördaren tagit till sig plus att mördaren verkar vara rejält psykiskt sjuk.

Den diskussionen tas enbart upp om GM är vit... kan lova att om han hade haft exakt samma problematik som muslim hade detta inte ens funnits med i diskussionen. Så varför är hans uppväxt så himla viktigt nu? Det är ingen ursäkt till de han gjort.. precis som Rickard i Örebro.
Citera
2026-08-22, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Det finns inga resurser i Sverige för unga vuxna. Det är fullt ös innan 18 och sen släpps folk när de är myndiga.

Det är delvis sant, tyvärr. Psykiatrin är som sagt i det närmaste nedmonterad. Och det är ju som sagt ett allvarligt systemfel, när personer som GM, AL i Trollhättan och GM i Örebro (för att nämna några) flyger så fullständigt under radarn. Allt kan inte skyllas på socialtjänsten och psykiatrin, även föräldrar och andra vårdnadshavare har ett ansvar för sina barn/fosterbarn, även om de råkat passera 18årsdagen, särskilt om "historik" finns. Förälder är man hela livet.
Citera
2026-08-22, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obercazzy
Vad heter 17åriga tjejen som vart mördad?
Agnes viker
Citera
2026-08-22, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
Varför kallar du användaren för åsna? Har du tittat dig själv i spegeln? Det är ju du själv som inte inser att gärningsmannen inte heller var vit. Han var inte etnisk svensk och hade heller inte ett svenskt namn:

https://www.instagram.com/reel/DcTwyyXlPZ9/

För man är en åsna om man inte orkar anstränga sig och ta fram fakta. Det finns bilder på GM o tråden och hans pappa är från Ungern. Ett europeiskt land med mycket rasism, precis som andra skriver. Finns även bild på stackars oskyldiga BO och hon hade en förälder från ett utomeuropeiskt land och var inte vit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in