2026-08-22, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
GM är 18 år och inte minderårig.

Det vet jag. Men vad vet du om att han inte införskaffade efter att han fyllt 18?
Citera
2026-08-22, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Likheten här är väl snarare Trollhättan 2015.

Jag tänkte samma sak.
Dock insåg jag nu att jag glömt flera liknande dåd.. En försvarsmekanism antagligen mot allt som sker.
Citera
2026-08-22, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Bra svar! Mer fokus borde ligga på att SE och agera när människor mår sämre, isolerar sig och till och med öppet visar vart det är på väg. Men även då måste tydligen något riktigt jävligt hända innan myndigheter kan agera?

Polisen letar pedofiler på nätet. Och de lägger resurser på att stänga bordeller.
Det vore ju rimligt att de fick större resurser att jaga sådana här tokiga mördare och stoppa dem innan de utför dåd.
Citera
2026-08-22, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballkulan
Det säger en hel del om din person.

Ska vi förbjuda hammare och köksknivar också eller? Är man sjuk i huvudet och vill mörda så kommer man att få tag på ett mordvapen till slut vare sig du förbjuder det eller inte.
Citera
2026-08-22, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Fagersta är närmast ett arbetslöshetsgetto med spillror från massinvandringens tid?

Psyksjuk eller jihad är väl troligast.

Du har inte mycket koll i dina spekulationer
Citera
2026-08-22, 11:01
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilution
Du är förstås medveten om att straffrabatten för just 18-åringar togs bort under den förra regeringen?

Känns spontant troligare med rättspsykiatrisk tvångsvård med särskild utskrivningsprövning. Oavsett vilket kommer han att hållas inspärrad mycket länge.
Ja efter att Sverigedemokraterna och Moderaterna länge drivit kravet.
Citera
2026-08-22, 11:02
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det är ofta stor skillnad på hur man pratar om brott beroende på vem som har gjort dem. När det är en vit person pratar man ofta om att hen har haft det svårt under uppväxten eller mått dåligt. Men när det är en person som är muslim eller har invandrarbakgrund pratar man i stället nästan bara om ursprung och kultur. Märkligt!

Ett mycket bra bevis på hur mentalsjukt samhället är och utav denna anledning så inträffar det ofta något skit i detta land.
Citera
Medlem
Napoleons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Varför gav sig mördaren på en vit flicka enligt din analys? .

För att det är en högerextrem GALNING? Det är knappast så att konsekvent agerande är utmärkande vare sig för högerextrema eller galningar.
Citera
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Hur vet du att pappan är kriminell och mamman hora?

Man får läsa tråden så vet man det. Mamman finns med i annan tråd här på fb om just sexköpslagen.
Läs i tråden och du ska finna!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Ska vi förbjuda hammare och köksknivar också eller? Är man sjuk i huvudet och vill mörda så kommer man att få tag på ett mordvapen till slut vare sig du förbjuder det eller inte.

Givetvis. Men nu verkar det ju som att den aktuelle GM kopierade AL i Trollhättan 2015. Någonting säger mig att det är långt svårare för en GM att hugga ihjäl någon med en mindre kniv (man är tvungen att vara tätt inpå offret) än att svinga hejvilt med ett gigantiskt svärd. Så nog tycker jag att dessa svärd och liknande bör förbjudas, användningsområdet för dessa är som sagt minimalt. Det flesta har det väl som en prydnad.
Citera
2026-08-22, 11:03
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballkulan
Hur kommer det sig att det är lagligt att sälja dessa svärd till minderåriga och utan bakgrundskoll? Hur kommer det sig att GMs omgivning inte reagerade?
Varför tror du han köpt det? Han har nog stulit det vid bostadsinbrott. Han har säkert en kriminell karriär påbörjad för att följa i farsans fotspår.
Citera
2026-08-22, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Utländsk härkomst.

Hade det varit en svensk med svenska föräldrar hade fake news-media tävlat om vem som hade basunerat ut namnet flest gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det är ofta stor skillnad på hur man pratar om brott beroende på vem som har gjort dem. När det är en vit person pratar man ofta om att hen har haft det svårt under uppväxten eller mått dåligt. Men när det är en person som är muslim eller har invandrarbakgrund pratar man i stället nästan bara om ursprung och kultur. Märkligt!

Har väll inte sagt att nåt om ursprung utan menar bara att oavsett om han e vit gul röd grön eller svart eller rosa så borde väll fosterhemmet ha uppmärksammat och satt in o tagit hjälp eller missa jag nåt är det inte det fosterhem är till för ....

Hur som jävligt tragiskt men som sagt fosterhemmet borde jue fungera som soc ögon och armar lite .... Så märkligt man inte i den här tråden diskuterar hur han hade det där tror inte de va ett dugg bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in