2026-08-23, 14:56
Medlem
RyssArsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Han var LVU placerad.

Alltså har BUP inte haft tillräcklig koll på honom i Fagersta.

OM någon ska klandras.

(Enligt min soc-kärring här hemma är det typiskt vanligt förekommande, det finns massvis med såna här ungdomar där man ifrån BUP/vuxenpsykiatrin inte tillräckligt bra uppföljning, nu har de förvisso problematik med bemanning och en undermålig budget att förhålla sig till, om vi ska vara lite schyssta..)

Man är väll inte LVU placerad efter 18?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Det hade varit bortkastad tid, detta verkar vara ett lost case redan från början. Gamla lärare säger att tecknen syntes tidigt. Bästa man kan göra nu är att ge homon ett dubbelstraff så att även han får lida. Så småningom så blir det fängelse, men redan nu borde han skjutas i kuken.

Var har du läst det? Att gamla lärare uttalat sig och sagt så?
Citera
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Han var LVU placerad.

Alltså har BUP inte haft tillräcklig koll på honom i Fagersta.

OM någon ska klandras.

(Enligt min soc-kärring här hemma är det typiskt vanligt förekommande, det finns massvis med såna här ungdomar där man ifrån BUP/vuxenpsykiatrin inte tillräckligt bra uppföljning, nu har de förvisso problematik med bemanning och en undermålig budget att förhålla sig till, om vi ska vara lite schyssta..)

Well, Liam är 18 bast dvs myndig.
LVU har en åldersgräns tills den unge fyller 18 år och om man har beteende-problematik som missbruk eller kriminalitet så kan denna vård isf pågå upp till att barnet är 21 år isåfall men det vet jag inte om han hade.

Har han hamnat mellan stolarna tro iom att han är ungdom/halvvuxen/myndig?
Citera
2026-08-23, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag tror inte dessa muppar var nazister. De tycker Hitler och nazismen är coolt för att dom döda massor med människor på ”coola” vis. Jag tror helt ärligt inte deras hjärnor kan tänka så invecklat som politik.

Sen att nassar online är med och formar dessa trasiga lättlurade själar tror jag mer på

Absolut. Det blir ju löjligt att tala om politisk motivation när gärningsmännen i vissa fall varit 12 år gamla. Men de som rekryterat dem och står bakom dessa algoritmiskt självförstärkande radikaliseringsmiljöer har såklart en helt annan motivation.
Citera
2026-08-23, 14:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RyssArsle
Man är väll inte LVU placerad efter 18?

Han blev det när han var 16 år. Fyllde 18 i april i år (LVU-domen) och ska då ha flyttat till eget boende. Vet inte om det sistnämnda stämmer dock.
Citera
2026-08-23, 14:59
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Röd-vit-blå är Jugoslaviens gamla flagga.

Alternativt är det som ser blått ut egentligen grönt, och flaggan hänger uppochner. = Ungerns flagga

tror ungerns egentligen har tunnare ränder, jugoslavien låter troligare. vojvodina-rötter då kanske, där talas ungerska
Citera
2026-08-23, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Eller så skriver han en bok om 10 år och TV4 gör en dokumentär. Och allt är bra igen.

Eller bjuder in honom som någon slags mordexpert i tv-soffan som de gjorde med den vänsterextrema massmördaren för ett par veckor sen.
Citera
2026-08-23, 15:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Well, Liam är 18 bast dvs myndig.
LVU har en åldersgräns tills den unge fyller 18 år och om man har beteende-problematik som missbruk eller kriminalitet så kan denna vård isf pågå upp till att barnet är 21 år isåfall men det vet jag inte om han hade.

Har han hamnat mellan stolarna tro iom att han är ungdom/halvvuxen/myndig?

Det är ju vanligt att många helt släpps när de fyller 18. Trots att de kan ha haft bra stöd innan det via BUP. Glapp mellan BUP och vuxenpsykiatrin. Eller snarare, vuxenpsykiatrin är ju i princip nedmonterad så mycket svårare att få hjälp där.
Citera
2026-08-23, 15:04
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattenSpike
Var har du läst det? Att gamla lärare uttalat sig och sagt så?

Sorry, jag blandade ihop det. Lärare har ju uttalat sig, men det var polisen som hade uttalat sig om att man skulle kunna upptäckt detta mycket tidigare. Tex i Aftonbladet: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gkyxW0/experten-om-fagerstadadet-hade-kunnat-forhindras-fran-forskolan
Citera
2026-08-23, 15:05
Medlem
RyssArsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattenSpike
Han blev det när han var 16 år. Fyllde 18 i april i år (LVU-domen) och ska då ha flyttat till eget boende. Vet inte om det sistnämnda stämmer dock.
Vad betyder eget boende? Att han vid 18 års ålder plötsligt ska klara sig själv? Är ju isåfall fullständigt vansinnigt!!
Citera
2026-08-23, 15:05
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theesea
Jag ser slö blick men även mycket ledsamhet och sorg,förtvivlan i hans ögon.

Han har inte haft det lätt efter att ha läst här i tråden.Finns dock absolut INTE nåt försvarbart i det vidriga han gjort!

Men så avskyvärt, hemskt brott!! Borde bli livstid vi får se tiden an.

Driver du?
När skulle han haft möjlighet att läsa här i tråden 🙈?
(Tror du farbror polisen lånade ut sin mobil)?
Citera
2026-08-23, 15:07
Medlem
Hans hemgjorda videor på inklippta huvuden och richard andersson, dansande o sin egna röst, extremt pinsam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in