2026-08-23, 10:22
Medlem
wizzmans avatar
Liemannen flåsar dom i nacken, ett felsteg och det är kroppsdelar över tre län.
En 39a Gripen tar det rekordet på tomgång
Senast redigerad av wizzman 2026-08-23 kl. 10:26.
Citera
2026-08-23, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Jag tycker max ax på 1000-kubikare med 180 hk är en upplevelse men det blir rätt segt att hålla på och max-axa från låga farter hela tiden. Köra fort kan man dock göra över lite längre sträckor och det känns bara gött

Riktigt så enkelt upplever inte jag det som. Eftersom hojen är så smal så finns det nästan alltid utrymme även när en bil plötsligt kör ut i din fil medan du i bilen tvingas köra mer defensivt för att inte riska.
Men på hoj är grävlingar och rådjur rena döden.

Och till alla okunniga lipsillar, klart att det finns risker i detta men det handlar inte om tur, det handlar om att inte ha otur.

Rent dokumentationsmässigt är det tonade kåpglaset grymt störande, jag kan inte ens se om de startar tidtagningen vid infarten till Torpgärdan eller något senare?
Sträckan de körde är ungefär 29,2 mil som avverkades med en snittfart av 248 km/h.
I dom farterna är det inte många vägar som känns raka.

Det roligaste är väl att fasa från 70-90 upp till 200typ.
Sen drar ju några tusenkubikare på upp till 250 kanske.
Citera
2026-08-23, 10:45
Moderator
T-80Us avatar
Vilka fjantar. Det slutar aldrig att förvåna mig att det finns vuxna människor som blir imponerade av sådan uppenbar idioti. Man hoppas att de snarast avlider av sin körning, och att inga oskyldiga tvingas betala med livet för deras brist på intellektuell kapacitet.

Generellt skulle jag säga att den här typen av människor är på samma nivå som pedofiler och gängkriminella.
Citera
2026-08-23, 10:51
Medlem
Han körde i 280 mellan Boden och Luleå?

Tur inte vägen var bortspolad där han for fram!
Citera
2026-08-23, 11:20
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waie
Hur stor är sannolikheten att man åker fast vid sån här typ av körning?
Speciellt när man lägger ut det publikt på internet.

Väldigt liten, polisen får inte jaga tvåhjuliga fordon. Och lägger man ut det på nätet ser man ju till att censurera/klippa bort allting som identifierar en.
Citera
2026-08-23, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Vilka fjantar. Det slutar aldrig att förvåna mig att det finns vuxna människor som blir imponerade av sådan uppenbar idioti. Man hoppas att de snarast avlider av sin körning, och att inga oskyldiga tvingas betala med livet för deras brist på intellektuell kapacitet.

Generellt skulle jag säga att den här typen av människor är på samma nivå som pedofiler och gängkriminella.

Japp håller med, noll respekt för övriga trafikanter. Skiter fullständigt i om det körs på natten med lite trafik, även oskyldiga trafikanter kör på natten. Det ligger väl ett sjukhus på vägen också. Minsta snedsteg och den som råkar vara på fel plats vid fel tidpunkt betalar med sitt liv. Skulle inte förvåna om dessa människor får egna trådar i framtiden när de ev kolar vippen i en darwin awards olycka.
Citera
2026-08-23, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waie
Hittade detta klipp på Youtube.
https://youtu.be/q1DrPvb_-eQ?si=s6nt6g8wI6oHBFZn

En eller snarare flera mc-förare kör mellan Boden och Luleå på 7 minuter.
En sträcka på ca 37km enligt googlemaps.

Hur stor är sannolikheten att man åker fast vid sån här typ av körning?
Speciellt när man lägger ut det publikt på internet.
Sören va ballt! Norrländska Ghostriders hehe.

Risk att åka fast=liten så länge polis ej kan koppla ihop vem som kör mc.
Farligt? Absolut men dom har nog valt en tid med få bilar ute typ gryning.

En polis lade upp liknande filmer när han provkörde bilar men då kunde man se på tatueringar och vem som låg bakom kontot att de faktiskt va han. Tror de blir svårt i detta fallet.
Citera
2026-08-23, 11:50
Medlem
Korv-Bajss avatar
Hur känns en kollision med en ren i 300 km/h?
Senast redigerad av Korv-Bajs 2026-08-23 kl. 11:52.
Citera
2026-08-23, 12:04
Medlem
Monerokungens avatar
Bor det ens folk där uppe? Är väl mest skog
Citera
2026-08-23, 12:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Jag tycker max ax på 1000-kubikare med 180 hk är en upplevelse men det blir rätt segt att hålla på och max-axa från låga farter hela tiden. Köra fort kan man dock göra över lite längre sträckor och det känns bara gött

Riktigt så enkelt upplever inte jag det som. Eftersom hojen är så smal så finns det nästan alltid utrymme även när en bil plötsligt kör ut i din fil medan du i bilen tvingas köra mer defensivt för att inte riska.
Men på hoj är grävlingar och rådjur rena döden.

Och till alla okunniga lipsillar, klart att det finns risker i detta men det handlar inte om tur, det handlar om att inte ha otur.

Rent dokumentationsmässigt är det tonade kåpglaset grymt störande, jag kan inte ens se om de startar tidtagningen vid infarten till Torpgärdan eller något senare?
Sträckan de körde är ungefär 29,2 mil som avverkades med en snittfart av 248 km/h.
I dom farterna är det inte många vägar som känns raka.

Ok fint att höra. Snart kommer man ju också ha ett A och vara ute och köra! Det blir väl då extra koll på vad just bilister kan göra. Sedan kommer man ju aldrig ligga på mer än max. Bara typ trivas utan att behöva köra om alla. Även om nu saken mellan dina ben skriker om det.
Citera
2026-08-23, 12:14
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Bor det ens folk där uppe? Är väl mest skog
i boden och lule bor det folk däremellan är det skog och en rak väg bla
Citera
2026-08-23, 12:18
Medlem
Men hur tänkte de med filmen, 7 min av ljud man ser ju inget. Borde ju fattat det, för det lär ju inte vara första filmen. Ingen känsla alls om hur fort det går. Klantigt, snabbspolade till slutet direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in