Citat:
Ursprungligen postat av
Cooltrayne
Sen behöver man ju inte hålla maxfart i 3mil, men visst fan fattar man poängen när man blåser ur hojen från 0-250km/h (eller max om man så vill, men det är ingen större rush från 250-290km/h).
Det borde alla få uppleva någon gång. 😃
Jag tycker max ax på 1000-kubikare med 180 hk är en upplevelse men det blir rätt segt att hålla på och max-axa från låga farter hela tiden. Köra fort kan man dock göra över lite längre sträckor och det känns bara gött
Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Sedan kommer du ju dock sitta på en extremt osäker sak. Minsta lilla att en bilist bara svänger "fel" och du är död.
Riktigt så enkelt upplever inte jag det som. Eftersom hojen är så smal så finns det nästan alltid utrymme även när en bil plötsligt kör ut i din fil medan du i bilen tvingas köra mer defensivt för att inte riska.
Men på hoj är grävlingar och rådjur rena döden.
Och till alla okunniga lipsillar, klart att det finns risker i detta men det handlar inte om tur, det handlar om att inte ha otur.
Rent dokumentationsmässigt är det tonade kåpglaset grymt störande, jag kan inte ens se om de startar tidtagningen vid infarten till Torpgärdan eller något senare?
Sträckan de körde är ungefär 29,2 mil som avverkades med en snittfart av 248 km/h.
I dom farterna är det inte många vägar som känns raka.