Citat:
Ursprungligen postat av
Maniskasamen
Tycker det är många här som framstår som själviska skrytsamma incels. Mycket jag jag jag istället för vi vi vi. Är du t ex sambo eller gift med någon från en annan kultur, så får du räkna med bidra ekonomiskt till hennes släkt. Ja, annars tar det slut. Det verkar tråkigt också att fokusera på spara i ladorna utan mål. I år så reser jag till olika ställen, minst 75t flygresa+boende. Det framkommer i vart fall dåligt att man sparar till något. Enda som jag tycker vore klokt är om man är så föreseende att man börjat spara till pensionen. Men även där, om man är 25-30år, borde det räcka med 2-3t i månaden aktiefonder. Kan i och försig förstå om många killar i tråden är singlar. Feminism i all ära men snålhet är nästan det värsta tjejer vet efter otrohet.
Ytterligare en anledning att inte gifta sig med folk utanför sin egen kultur.
Utöver att sponsra hennes släkt tillkommer troligen dyra resor till hemlandet frekvent, skillnaden i syn på uppfostran osv
Och när man kört sin ekonomi i botten drar de likväl, tar med barnen till hemlandet och den stackars blåste mannen sitter och käkar gröt ensam i en etta i nån förort...
Men håller med om att man ska inte spara allt, absolut inte.