2026-08-23, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2026debatt
Han hade väl synts i flera palestinademonstrationer och enligt uppgift varit ganska aggressiv? Stämmer detta så blir ditt resonemang logiskt att han är psykiskt sjuk.

Jag gissar att han är psykiskt sjuk.
I grunden pga gener från pappan som ju verkar vara störd. Sen har GM varit vanvårdad länge och utsatt för våld. Han har troligen adhd eller autism men har inte fått någon diagnos. Dessutom har han blivit mobbad, det kan verkligen skada en ung person.
Genom att må dåligt under lång tid och genom påverkan har han glidit in i ett tillstånd där han tycker det är ok att döda okända mänskor.
Psykiskt sjuk kallar jag det.
Senast redigerad av Svempa2014 2026-08-23 kl. 08:32.
Citera
2026-08-23, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Fast jag tror inte att SVT nyheter lägger upp alla som bli intervjuade i nyheter på IMDB.
Så det är ju lite konstigt.

Det är väl användare på Imdb som lägger upp saker inte SVT själva?
Citera
2026-08-23, 08:30
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jag blir lite lätt förvirrad.

Om man googlar på den kvinna som är skriven på samma adress som MGM får man upp följande:

https://www.imdb.com/name/nm18836091/

Hon ska då alltså enligt imdb förekommit i nyheterna på SVT som varandes den misstänktes mamma. Vilket får mig att ställa följande frågor (som det kanske finns svar på i tråden redan men den är ju enormt rörig och lång).

- Jag trodde inte att den kvinna som MGM bodde med var hans mamma. Hur är det med den saken egentligen?

- Har SVT verkligen redan haft med denna kvinna i sändning och då dessutom med hennes riktiga namn samt att hon har en koppling till MGM?

För mig känns det som att imdb är ute och cyklar.
den kvinna är fösterfamiljens mamma, GM bodde där senaste året
Imdb kan vall vem som helst skriva i
Citera
2026-08-23, 08:32
Medlem
snigel1s avatar
Någon som vet skadeläget för de tre som blev attackerade men överlevde?
Citera
2026-08-23, 08:33
Medlem
Wooqiprwos avatar
Det var värst vad komplicerat det verkar vara kring flaggan. Är ju självklart en bit av Thailands flagga på bilden. Varför skulle det vara Jugoslaviens eller Nederländernas flagga tex?

Kolla upp Mu#y Th&i Sundsvall så är det inte speciellt svårt att lokalisera väggen han är fotad vid heller. (Vill inte att klubben svärtas ner av hans namn).

# = U
& = A
Citera
2026-08-23, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Fast jag tror inte att SVT nyheter lägger upp alla som bli intervjuade i nyheter på IMDB.
Så det är ju lite konstigt.
Håller med, jättekonstigt på fler sätt en ett.
Citera
2026-08-23, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
den kvinna är fösterfamiljens mamma, GM bodde där senaste året
Imdb kan vall vem som helst skriva i
Tack!

Och så kanske det är, dvs att imdb funkar som wikipedia.
Citera
2026-08-23, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hempazan
Vad ska polisassistententerna göra mot eventuella bomber eller fällor som GM gillrat hemma? Eller eventuella medhjälpare?

Ja du. Hade han haft tillgång till bomber hade han inte gått till attack med svärd och varför skulle en ev medhjälpare sitta och trycka i en lägenhet? Lite tankeverksamhet kan man kräva även av ledningen för insatsstyrkan.
Citera
2026-08-23, 08:35
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det är väl snarare så att mycket av det du inte tycker om är högerextremt enligt dig? Vilka högerextrema mördare pratar du om ens?
Vissa är ju lätta offer för slaskpressen, det hänger ihop med avsaknad av kritiskt tänkande antar jag.

Ja medierna har redan börjat vilket syns tydligt i tråden?

En mer seriös bedömning använder helt andra ord och förklaringar. Ni vänsterblivna vägrar ofta att se saker för vad dom är tyvärr.
Det är därför ni även är dom sista som borde vara en del av lösningen, ni är ju snarare problemets företrädare, samma avskrap iaf.

https://www.dn.se/sverige/experten-om-tidpunkten-for-dadet-pa-skolan-medvetet/
Nå, nu är jag ju inte ’vänsterbliven’ (detta märkliga nyord) utan konservativ katolik, men vilka högerextrema terrorister/barnamördare hade GM hyllat frågar du? De jag känner till att han hyllat är är: Anders Behring Breivik, Anton Lundin Pettersson och Rickard Andersson. Och ja jag gillar inte mord på skyldiga, gör du? Det hjälper liksom inte bara att någon kallar sig för höger när de mördar!
Citera
2026-08-23, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justac
Är det samma A….n som den som är folkbokförd på adress där MGM är folkbokförd?
Nej det är inte samma.
Citera
2026-08-23, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemonade.347
Det gärningsmannen har gjort är hemskt. Men jag hoppas ändå att han överlever. För offrens skull. Att motivet inte blir ett stort frågetecken som det blev i Örebro förra året.

Hade mer hoppats att polisen hade skjutit för att döda.
Citera
2026-08-23, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Det är väl användare på Imdb som lägger upp saker inte SVT själva?
Fast SVT nyheter måste väl godkänna det.
Jag kan ju t.ex. inte lägga in mig själv som huvudrollsinnehavare i Odyssen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in