2026-08-22, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Men stackars stackars stackars mördare…….

GM har blivit dåligt behandlad men det ger honom ingen rätt att mörda någon.
Men pappan har ansvar. Även de dårar på forum som uppmanat GM till mord.
Citera
2026-08-22, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan
Jag tycker däremot det är bättre att yttra omtanke om föräldrar, vänner släktingar mm (oavsett om de tillhör MGM eller alla BO). Konstigt att det ens blir diskussion om mitt inlägg..
Ja, vad konstigt att någon kommenterar ditt inlägg på ett forum där man håller en diskussion....

Du ska yttra "omtanke" om folk du inte ens känner på ett anonymt forum? Av vilken anledning? Hade du gjort det även om föräldrarna sitter inne för mord själva?
Senast redigerad av david-taxi 2026-08-22 kl. 23:42.
Citera
2026-08-22, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
Men de som tror att dådet är politiskt motiverat får gärna förklara varför en Colombiansk-Ungersk person dödar en vit, hel-svensk tjej och skadar tre pojkar, och säger att han valde offren slumpmässigt och önskar att han hade dödat fler:

Nu vet jag inte om det var politiskt, men om någon med kopping till Ungern är vit makt nationalist hade ju inte direkt varit förvånande. Landet har ju varit extremt präglat av högernationalism. Tror inte tjejen var helsvensk, hon ser asiatisk ut
Citera
2026-08-22, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViolinaX
Jag gissar att han menar killen som högg ihjäl två lärare på Latinskolan.
Aha! Ja jag undrade lite
Hade glömt Latindådet otroligt;
Citera
2026-08-22, 23:40
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Ja men rasistspåret verkar vi inte så försiktiga med.
>Det finns postare som älskar det spåret, ja,men det beror ju på att de har politiska aktier i den tolkningen. Att det spåret pumpas vid så många skolskjutningar beror på att dess proponenter som bevisad sak utgår från att en skolskjutning begången av någon som har uttryckt rasistiska åsikter självklart i sig är rasistiskt motiverad. Men det antagandet är helt obefogat. En skolskjutare kan mycket väl ha en kombination av traumatiska upplevelser i det förgångna och inneboende personlighetsdrag som leder till både kraftigt förhöjdrisk för att begå skoskjutningar och stark benägenhet till att hysa rasistiska åsikter, helt oberoende av varandra.
Senast redigerad av Hamilkar 2026-08-22 kl. 23:43.
Citera
2026-08-22, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
Jag tänkte likadant, typ zigenare från Ungern.

Här står patrasket framför en ungersk flagga:

https://www.friatider.se/liam-18-missnojd-efter-dadet-ville-doda-fler
Vadå ungersk flagga? Den är röd vit grön uppifrån och ner. Denna ser ut att vara svart vit röd uppifrån och ner. Typ tyska kejsardömet kanske? Ungersk är den absolut inte.
Citera
2026-08-22, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja
De kam hälsa på också
GM är misstänkt för mord, det är polisens bord, inte SÄPOs. SÄPO jobbar med rikets säkerhet.
Citera
2026-08-22, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
SÄPO? Du vet inte vad SÄPO jobbar med va?

Tanken är inte fel. De borde kolla upp kopplingen till Ryssland. Telegram är ju ryskt.
Citera
2026-08-22, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlafRagnar
GM är alltså intresserade av fenomenet TCC som går runt bland unga, främst via TikTok

Jag har undersökt det hela och pratat med lite folk under dagen som delar samma hashtag och framförallt där alla har hjälm-emojis.

Fenomenet sprids i olika genrer.

TCC = True Crime, med inriktning på skolskjutningar
FCC = Fiction Crime (Här är det diverse spelkaraktärer eller filmkaraktärer)
Anti-TCC = Hjälten, folk som förebyggt/stoppat massmord

Dessa sysslas med någonting som kallas för rampage-edits, där man hyllar folk som begått massmord/diverse attentat och idoliserar dessa.

Likt tidigare nämnt är GM i detta fall, idoliserats av Anton i Trollhättan.
Utöver detta verkar GM i detta fall vara en stor bidragare till communityt TCC.

De få som ställt upp på att prata med mig beskriver honom som trevlig, glad, kunde gå långt i kampsport, ordet ”prominent” dyker upp väldigt ofta när hans alias kommer på tal.

För er som är mer intresserade och har tillgång till TikTok rekommenderar jag #rampage

Därefter klicka in er på första profil ni hittar med en hjälm-emoji så kommer ni inse vad för slags community det är.

En annan person jag pratat med säger att GM tidigare nämnt att en vacker dag skall det göras ”rampage-edits” av honom, alltså att någon skall idolisera honon, likt hur han idoliserat Anton.
Om du talar sanning skulle du ta ett snack med dessa personer att de är på gränsen till olagligt och kan bli kollade registrerade av polisen
Citera
2026-08-22, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Vadå ungersk flagga? Den är röd vit grön uppifrån och ner. Denna ser ut att vara svart vit röd uppifrån och ner. Typ tyska kejsardömet kanske? Ungersk är den absolut inte.

Jag såg fel, när man zoomar in ser man att den är blå, vit och röd. Är det en holländsk flagga då?
Citera
2026-08-22, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Tanken är inte fel. De borde kolla upp kopplingen till Ryssland. Telegram är ju ryskt.
Så om GM använder Whatsapp ska SÄPO kolla upp kopplingen till USA? Långsökt.
Varför skulle Ryssland vilja skicka en unge för att döda på en skola?
Citera
2026-08-22, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja men de kan kolla andra
SÄPO borde ta tag i dessa som är aktiva i skoldådskonto och rampage och allt vad det heter
Fortfarande inget för SÄPO. Det klassas inte som terrorbrott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in