Citat:
Ursprungligen postat av
AndresIniesta8
Nu känner jag verkligen att det är dags att göra någon till ett exempel nu när denna hemska händelse hänt, igen! Efter alla påstådda ”åtgärder” som våra makthavare ”fixat”
Om vi ska fixa nya lagar så får vi ju för sjutton se till att använda dom också. Speciellt när de är ett SKOLDÅD.
Säkerhetsförvaring är en ny svensk påföljd som gäller från 15 april 2026.
Kort sagt: den är till för personer som har begått mycket allvarliga brott och som bedöms ha hög risk att begå nya allvarliga brott.
att han ska dömas till rättspsykiatrisk vård är helt och hållet uteslutet för min del, med tanke på allt som framkommit redan en dag in kan man klart och tydligt se att han visste precis vad han gjorde och har inte agerat under någon slags psykos.
Psykisk ohälsa och att ha blivit mobbad som motiv är ingen anledning för att dömas till vård.
Om inte lagen appliceras i detta fall ser jag faktiskt inte varför vi har den , och vart ska vi applicera den då om inte vid ett hemskt skoldåd?
Gör grabben till ett exempel! Han vill inte leva låt han ruttna där inne. Där lär han må bra
Vad härligt med en tangentbordsexpert som har svar på vad, hur och varför. Ja inte nog med det, "Judge Dredd" har stenkoll på misstänkte gm

sykiska status, på hur och villken påföljd som bör utmätas. Varför har vi ens domstolar när det finns sådana intellektuella giganter att tillgå?