2026-08-22, 18:48
Medlem
Bo har enligt mina källor inte varit tillsammans med gm. Gm är (vad jag fått höra) en loner som blivit mobbad. Han var mycket själv eller med yngre. Det sägs även att gm är både rasist och kvinnohatare. Bo har en pojkvän som försökt skydda henne när gm attackerade henne. Han är nu en av dem med allvarliga skador.
Senast redigerad av Hello739 2026-08-22 kl. 19:04.
Citera
2026-08-22, 18:50
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seahawk09
O vad soc hade med saken o göra .... Ja du fundera ett varv till

Varför skulle jag behöva fundera ett varv till när det är du som inte vet hur allt gått till? This sounds an awful lot like it is a YOU problem. And not me.
Citera
2026-08-22, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello739
Bo har enligt mina källor inte varit tillsammans med gm. Gm är (vad jag fått höra) en loner som blivit mobbad. Han var mycket själv eller med yngre. Det sägs även att gm är både rasist och kvinnohatare, men de är inget jag vet till 100%. Bo har en pojkvän som försökt skydda henne när gm attackerade henne. Han är nu en av dem med allvarliga skador.
En svensk högerextrem incel.
Citera
2026-08-22, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Att 8 av 10 Rickard Andersson dödade var utlänningar är väl inget konstigt eftersom 8 av 10 som gick på skolan var utlänningar.
De flesta massmördare som mördar på skolor är inte högerextremister. De är bara intresserade av vapen av olika slag, och att mörda så många som möjligt. Dom får en kick av det. (Anders Breivik undantagen).

Men folk som du, försöker alltid göra politik av det, och ger sej själva djävulen på att hitta bevis för att gm hade en högerextrem agenda, och det tycker jag är jävligt oärligt sätt att försöka göra politiska poäng på.

TIPS: Ta en titt på alla AFA:s våldsbrott istället. Där har du mycket att gräva i. Och publicera. Medierna gör aldrig det nämligen.
Du måste ha helt grymma skygglappar och selektivt tunnelseende om du inte ser högerextremismen som frodas i TCC och hos mördarna som räknades upp, inkl. nu den senaste i raden som den här tråden behandlar.

Whataboutismer om AFA är långt åt helvete off topic, men alltså nä. AFA och övriga yttervänstern i stort gör sig inte skyldiga till bråkdelen av alla våldsbrott som högerns respektive sysslar med, men som du ju uppenbarligen är helt blind inför.
Citera
2026-08-22, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello739
Bo har enligt mina källor inte varit tillsammans med gm. Gm är (vad jag fått höra) en loner som blivit mobbad. Han var mycket själv eller med yngre. Det sägs även att gm är både rasist och kvinnohatare, men de är inget jag vet till 100%. Bo har en pojkvän som försökt skydda henne när gm attackerade henne. Han är nu en av dem med allvarliga skador.
T.o.m. de sociala myndigheterna har lyft kvinnohatet i ett gammalt utlåtande som finns i tråden, som han exponerats för via sin far.
Citera
2026-08-22, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaas1
Vem är GM?
Carlos Nebel heter han, a.k.a 'Don Carlos' (det sista kan du ta med en nypa salt).
Citera
2026-08-22, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Varför skulle jag behöva fundera ett varv till när det är du som inte vet hur allt gått till? This sounds an awful lot like it is a YOU problem. And not me.

Vi säger väll så då 😂😂😂
Kan ju fundera på varför du inte tål att man kritiserade fosterfamiljen eller annat men....

Vist säger du att han gick under jorden med ett gäng ungrare och attackerade skolan med en skock ungrare till hjälp för att det var ett hat mot Sverige så är det väll så i din värld men undrar bara vart faktan i det är tex källor etc....
Citera
2026-08-22, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan
Psykisk ohälsa tar sig många olika uttryck! 😭
Stackars föräldrar i denna stund (både dem till MGM och dem till alla BO).
"Misstänkta 18-åringen tvingades utöva kampsport" - Sveriges Radio

Pappan har tvingat honom att utöva kampsport och även utsatt honom för hot. Är det verkligen synd om föräldern?
Citera
2026-08-22, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Carlos Nebel heter han, a.k.a 'Don Carlos' (det sista kan du ta med en nypa salt).
Han heter Liam Nebel.
Citera
2026-08-22, 18:57
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seahawk09
Vi säger väll så då 😂😂😂
Kan ju fundera på varför du inte tål att man kritiserade fosterfamiljen eller annat men....

Vist säger du att han gick under jorden med ett gäng ungrare och attackerade skolan med en skock ungrare till hjälp för att det var ett hat mot Sverige så är det väll så i din värld men undrar bara vart faktan i det är tex källor etc....

Men alltså vad är fosterfamilj om inte bara en tillflyktsort så att någon ska kunna att gå vidare i livet?

Var faktan finns, ligger i de fotspår som han har lämnat själv på nätet: https://imgur.com/Y94PxmB

Det är ingen här som har bett honom om att han ska fixa ett sådant umgänge.
Senast redigerad av TedGaandie 2026-08-22 kl. 18:59.
Citera
2026-08-22, 18:57
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Han heter Liam Nebel.

Li*m C*rlos N*b*l - 18 år

2* = A
2* = E
Citera
2026-08-22, 18:59
Medlem
Nu känner jag verkligen att det är dags att göra någon till ett exempel nu när denna hemska händelse hänt, igen! Efter alla påstådda ”åtgärder” som våra makthavare ”fixat”

Om vi ska fixa nya lagar så får vi ju för sjutton se till att använda dom också. Speciellt när de är ett SKOLDÅD.

Säkerhetsförvaring är en ny svensk påföljd som gäller från 15 april 2026.

Kort sagt: den är till för personer som har begått mycket allvarliga brott och som bedöms ha hög risk att begå nya allvarliga brott.

att han ska dömas till rättspsykiatrisk vård är helt och hållet uteslutet för min del, med tanke på allt som framkommit redan en dag in kan man klart och tydligt se att han visste precis vad han gjorde och har inte agerat under någon slags psykos.

Psykisk ohälsa och att ha blivit mobbad som motiv är ingen anledning för att dömas till vård.

Om inte lagen appliceras i detta fall ser jag faktiskt inte varför vi har den , och vart ska vi applicera den då om inte vid ett hemskt skoldåd?

Gör grabben till ett exempel! Han vill inte leva låt han ruttna där inne. Där lär han må bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in