2026-08-22, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Li*m C*rlos N*b*l

2* = A
2* = E
Javisst, det är hans fulla namn. Hans tilltalsnamn är dock Liam.
Citera
2026-08-22, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejpadigminkamrat
Skärmdumpar från den misstänkta gärningspersonens TikTok-konto när han skriver "whites aren’t safe“. Se länk nedan.

https://postimg.cc/gallery/1ZkQJz2
Killen är inte ens vit själv.
Citera
2026-08-22, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zypadera
"18-åringen tvingades att träna kampsport mot sin vilja och fick begränsat med mat under sin uppväxt, enligt offentliga handlingar. "

Han växte upp under tuffa förhållanden och blev ett monster.
Vad säger man till sina nya åk 7 elever på måndag morgon utan att trampa någon på tårna om detta dåd! Har en liten med trasig bakgrund i klassen! Och familjehemsplacerade finns också på skolan!
Citera
2026-08-22, 19:02
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Javisst, det är hans fulla namn. Hans tilltalsnamn är dock Liam.

Japp. Det är hans tilltalsnamn, och sen så är han mellannamn här Carlos.
Citera
2026-08-22, 19:03
Medlem
Citat:
Men alltså vad är fosterfamilj om inte bara en tillflyktsort så att någon ska kunna att gå vidare i livet?

Var faktan finns, ligger i de fotspår som han har lämnat själv på nätet: https://imgur.com/Y94PxmB

Det är ingen här som har bett honom om att han ska fixa ett sådant umgänge.

Läs vad jag skriver så kanske du fattar vad jag menade ....

Sa att hela systemet är sjukt har inte tagit idioten i försvar men med alla dessa varningstecken borde väll för i helvete nån reagerat o spärrat in han tidigare ....

Sen fosterhem en tillflyktsort 😂🤔 ja men ska inte de också höra och verka för att den de tar hand om ska bli bättre inte sämre ....

Men skit samma du har din åsikt o syn o jag min
Citera
2026-08-22, 19:04
Medlem
Citat:
Japp. Det är hans tilltalsnamn, och sen så är han mellannamn här Carlos.
Ja, så därför är det fel att kalla honom Carlos Nebel. Sluta tramsa för i helvete.
Citera
2026-08-22, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndresIniesta8
Nu känner jag verkligen att det är dags att göra någon till ett exempel nu när denna hemska händelse hänt, igen! Efter alla påstådda ”åtgärder” som våra makthavare ”fixat”

Om vi ska fixa nya lagar så får vi ju för sjutton se till att använda dom också. Speciellt när de är ett SKOLDÅD.

Säkerhetsförvaring är en ny svensk påföljd som gäller från 15 april 2026.

Kort sagt: den är till för personer som har begått mycket allvarliga brott och som bedöms ha hög risk att begå nya allvarliga brott.

att han ska dömas till rättspsykiatrisk vård är helt och hållet uteslutet för min del, med tanke på allt som framkommit redan en dag in kan man klart och tydligt se att han visste precis vad han gjorde och har inte agerat under någon slags psykos.

Psykisk ohälsa och att ha blivit mobbad som motiv är ingen anledning för att dömas till vård.

Om inte lagen appliceras i detta fall ser jag faktiskt inte varför vi har den , och vart ska vi applicera den då om inte vid ett hemskt skoldåd?

Gör grabben till ett exempel! Han vill inte leva låt han ruttna där inne. Där lär han må bra

Man har sådant i USA. Funkar inte sä bra.
Citera
2026-08-22, 19:05
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Att 8 av 10 Rickard Andersson dödade var utlänningar är väl inget konstigt eftersom 8 av 10 som gick på skolan var utlänningar.
De flesta massmördare som mördar på skolor är inte högerextremister. De är bara intresserade av vapen av olika slag, och att mörda så många som möjligt. Dom får en kick av det. (Anders Breivik undantagen).

Men folk som du, försöker alltid göra politik av det, och ger sej själva djävulen på att hitta bevis för att gm hade en högerextrem agenda, och det tycker jag är jävligt oärligt sätt att försöka göra politiska poäng på.

TIPS: Ta en titt på alla AFA:s våldsbrott istället. Där har du mycket att gräva i. Och publicera. Medierna gör aldrig det nämligen.
Finns det några andra än högerextremister som är fixerade vid vapen?
Citera
2026-08-22, 19:05
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Ja, så därför är det fel att kalla honom Carlos Nebel. Sluta tramsa för i helvete.

Jag har inte kallat honom Carlos Nebel?

Jag har sagt att han heter Li*m C*rlos N*b*l.

2* = A
2* = E

Det betyder här att hans mellannamn här är Carlos.
Senast redigerad av TedGaandie 2026-08-22 kl. 19:11.
Citera
2026-08-22, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Killen är inte ens vit själv.

Jag vet inte, ungersk-spansk bakgrund, du menar inte nordeuropé?
Citera
2026-08-22, 19:07
Medlem
Aldrig i livet att den här personen är svensk 😂

https://imgur.com/a/9LVUsLr
Citera
2026-08-22, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Ingen är incel. Du vet uppenbarligen inte vad det betyder. Att man aldrig haft en flickvän, vilket GM haft.
Det framgår att han varit mobbad. Skulle inte automatiskt klassa någon som icke-incel bara för man råkat ha haft "flickvän". T.ex. om 100 tjejer mobbar honom och 1 av dom råkar vilja vara hans flickvän, det skulle fortfarande kunna trigga honom och få honom känna sig unwanted av tjejer. Uppenbarligen har han haft problem hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in