Citat:
Ursprungligen postat av
deitrichhhh
Jävlar vad kränkt du blev, lmao.
Du kallar grundläggande neuropsykologisk fakta för "okunnigt dravel" bara för att den inte passar in i din hypotes. Dina slutsatser haltar och är baserade på gammalt utdaterat skit.
Självklart kan vissa autister uttrycka frustration och vara utagerande, men det beror på bristande kommunikationsverktyg eller extrem överstimulering (sammanbrott), inte på att autism i sig gör att en person med autism är våldsam. Att fördöka måla upp autister som en grupp som generellt begår grova brott eller styrs av "våldsamma utbrott" är direkt felaktigt och stigmatiserande. Vid mentala sammanbrott, eller de här "utbrotten" som du beskriver så planerar inte autister att begå våldsbrott. De kan bli utåtagerande i stunden, kanske fäckta bort någon eller så. Men att planera att mörda folk med ett svärd dagar innan är inte vad ett autistiskt "utbrott" eller mentalt sammanbrott är. Det är någonting som sker oplanerat och personen vet inte vad den gör i stunden, det liknar en panikattack.
Du hävdar att autister är särskilt sårbara för att hjärntvättas in i propaganda. Forskning visar tvärtom, att många autister kännetecknas av ett starkt, bokstavstroget sanningssökande och en svårighet att förstå eller motiveras av social manipulation, grupptryck osv, vilket är grunden för hur extremism och hjärntvätt faktiskt fungerar. När enstaka autistiska personer dras till extrema miljöer handlar det oftare om social isolering och sökande efter samhörighet, inte att deras autism i sig gör dem mottagliga för propaganda.
Att du sitter och ställer diagnoser, bedömer om en person ser "anemisk ut", drar slutsatser och hittar på begrepp som "autismleende" utifrån ett foto är pinsamt. Varken autism eller differentialdiagnoser fungerar så.
Att blanda ihop svåra trauman, vanvård, personlighetsstörningar och autism till en enda godtycklig sörja i ett försök att spela expert håller inte. Det är skillnad på att ha grundläggande kunskap om neuropsykiatri och att använda lösa spekulationer, som du gör, för att passa en förutbestämd bild.
Ta ditt autismleende och kör upp det i röven vet jag.

För det första så har jag felaktigt diagnosen. Men ja jag ligger mycket högt i min personlighet för autism (jag gjorde en flerårig lång utredning som är den enda korrekta innan människor började manipulera av personliga skäl för dem). Självklart skulle inte en vanlig medelålders kvinna med hög intelligens sitta och slösa tid på er online som generellt aldrig har en susning om vad ni pratar om samt är.efterblivna när man ska förklara något.
Min mentaliseringsförmåga är mycket hög.
Sedan har jag en bror med autism som bor på LSS.
Jag har syskon som helt klart uppvisar symptom på grund av vanvård eller gener lämnar jag osagt men nej, de har inte autistiska funktionsnedsättningar. Därefter har min mamma tror jag, fifflat till sig en autistdiagnos samt satt diagnosen på ett annat syskon. Efter det har jag en kusin med diagnosen som jag då sett sedan det var mycket liten och jag själv var den som först identifierade dess problematik som just autistisk.
Ta dina inlägg och kör upp dem i arslet istället. 🫶
Om du vill kan jag hämta kritorna och förslka förtydliga att det är.jag, inte du som har rätt här.
Man ser att något är annorlunda med honom på hans leende. Det är inte naturligt. Människor med naturliga leenden ler inte så. Jag har även en långt mer högre
medfödd förmåga att avläsa andra människor, än genomsnittet.
Jag blandar inte ihop ett skit, det är.du som inte klarar av för mycket information på en och samma gång. Hans leende är avvikande och folk har uppgett honom som blyg och tystlåten vilket kan förklara hans
autismleende. Alla med autism ser inte ut som nollställda frågetecken. Han har dessutom om det är hans chattar både uttryckt sig emot "normies" dvs är själv någon som anser sig utanför normen samt saknar ett nor.alt socialt samspel vilket är vanligt vid autism. En i grannskapet med autism t.ex har svårt med att bygga upp vanliga nätverk och i det kan jag tänka mig att han finns online precis som många andra ensamma män. Men då tonåringar utan socialt kontext med autismproblematik blir mer ensamma än andra. Personligen hade jag väldigt många olika vänner och bekanta som ung, men även konflikter. Hade det legat på mig att skaffa vänner hade jag aldrig haft en vän då jag inte var socialt utåtriktad. Autismdragen hos mig var utan tvekan skapade av vanvård och de var som starkast i mellanstadiet och tonåren. Jag har varit tvumgen att kompensera vanvård och svår psykisk misshandel från en labil förälder som även blir fysiskt våmdsam när hon inte får sin vilja igenom eller inte får underkastelse. Senast hon attackerade mig var jag i 35 årsåldern. Jag vet exakt hur det är att som våldsutsatt uppvisa förändringar som påminner om aitism utan att det rör sig om det.
https://www.mynewsdesk.com/se/svenska-ortmedicinska-institutet/blog_posts/10-tecken-paa-jaernbrist-39138
Citat:
6. Blek hy. Om du är ovanligt blek är det ett tecken på att du inte mår bra. Det blir man oftast när man har influensa eller när man precis tillfrisknat. Men är man blek utan att vara sjuk kan detta bero på blodbrist och/eller anemi. Mörka ringar under ögonen är ett annat tecken på järnbrist.
Han ser blek ut med mörka ringar under ögonen vilket absolut kan bero på näringsbrister då han knappast har en annans ljusa, genomskinliga hud.
Du är en okunnig jövel som vägrar att ge dig för att ni utan kompetens fungersr så. Du tror att jag inte kan föreställa mig det uttryckslösa ansikte som du ser som "det enda riktiga autistiska" men autism.är en funktionsvariant. Att undvika t.ex ögonkontakt gör alla våldsutsatta människor också pga det limboska systemet.
Du har så otroligt fel. Dessutom om nu vissa chattar är korrekta (de kan såklart vara fejka) så ska den här killen tillsammans med någon ha planerat dådet. Han uppvisar även en empatisk störning när han uppger att han velat döda fler istället för att vara påverkad av sitt eget brott. Och hans sätt att svara kan absolut röra sig om autism med avsaknad av förmåga till affektiv empati.
Om du kommit så här långt i läsningen kan du nu återgå med att köra upp huvudet i arslet igen, trots allt trivs du med att inte se mycket alls. Det ser mörkt ut för dig, jag förstår det.
Vet du varför man försöker sätta autismdiagnos på halvsyskon till höger och vänster, föräldrar, kusiner där föräldrarna också är halvsyskon osv i min släkt? Var och varannan person. För att folk som uttrycker sig kring diagnoser inte kan ett jävla skit och sedan spunner vidare på den tråd de har i huvudet.
Dunning Kruger. Därför missas näringsbrister, våldsutsatthet, skallskador osv.
Att han har en autismdiagnos är inte helt osannolikt. Inte heller att han kan ha lidit av näringsbrister. Skallskador efter upprepade smällar mot huvudet. Tillbakadragenhet pga labila föräldrar. Osv.
Att han
utvecklat autistiska symptom är faktiskt mycket troligt, både av det vi vet om hans uppväxt samt hans sociala liv i extremismmiljöer online, attentatet han begått. Avsaknad av reaktioner på det våld och konsekvenserna han orsakat. Så jo, han kan både ha autsim som han kan ha en felaktig autismdiagnos.
Theory of mind. Googla innan du leker expert. Förstår du inte vad jag säger så missar du väldigt mycket. Du kanske känner dig kunnig men din känsla är inte detsamma som sanning. Det ä din upplevelse, ingenting annat.