Citat:
Ursprungligen postat av
ettanporta
min första bostad köpte jag för 100k 2007, den steg till 500k 2013. nu såg jag att den gått för 700k, tror det var 2022. det var en etta på 52kvm.
Sedan köpte jag en 2a 2010 för 325k, den såldes senast jag kollade 2024 för 1.2 miljoner.
verkar som det steg mest mellan 2007-2015 typ. Men lite stiger det ändå hela tiden tror jag.
mina månadskostnader är ca 20% av min lön, då räknar jag in elen till elbilen och garaget, bor på 65kvm brf. Vilket är ganska lagom för mig som är ensam.
Visst kan man göra en hel del för en miljon, men jag känner att jag vill ha kvar miljonen och ändå göra något för den.
samtidigt har jag redan köpt det mesta jag vill ha, så finns inte så värst mycket kvar att göra.. gillar inte att resa så värst mycket och jag har ingen att resa med heller, så.
Finns ju jättemycket att göra, särskilt om du inte träffat någon.
Detta är dock inte relaterat till pengar i sig självt men hade jag haft oändligt med pengar hade det funnits gott om saker att spendera dem på.
Citat:
Ursprungligen postat av
1717-1776
Senaste åren har väl de flesta avkastat 25% om året på börsen och fortsätter det så har du strax över miljonen om tre år om du sätter in 20k i månaden
Snittspararen på Avanza fick en avkastning på 16% 2024 och hissnande 2% för 2025 (lol).
Någon enskild kan absolut få ut mer men det är absolut inte vanligt att få sådan avkastning