Citat:
Ursprungligen postat av
trustmeiamadoctor
Nej, men jag har träffat barn i vuxen ålder som har medikaliserats i ungdomen och det är svårt att bryta i vuxen ålder. Jag säger inte att det är så i detta fall men jag kan se paralleller.
Du verkar ju ha en minst lika livlig fantasi som den där skrivbordsläkaren.
Vad har du för exakt dokumentation som över huvud taget styrker dina hemmasnickrade teorier? Absolut ingen. Det är bara du som sitter i hela tråden och spekulerar kring det här.
Faktum kvarstår: mamman är till hundra procent friad från alla anklagelser om att ha skadat sitt barn oavsett om det gällt påståenden om medvetet eller omedvetet handlande. Om socialtjänsten och sjukvården faktiskt hade trott på de teorier du desperat klamrar dig fast vid, så hade Elsa fortfarande varit tvångsplacerad.
Ändå fortsätter du din smutskastningskampanj, samtidigt som den ena skandalen efter den andra briserar på det där socialkontoret. Det är helt otroligt att du inte bara ger upp och inser att du har haft fel om det här fallet från dag ett.
Det blir så oerhört genomskådligt när du själv monterar ner din bevisföring:
Du medger öppet att du inte vet någonting om detta specifika fall, utan gissar utifrån helt andra patienter.
Att överföra erfarenheter från andra vuxna på Elsa är skolboksexemplet på fördomar och bekräftelsejäv.
En myndighet eller läkare kan aldrig fatta livsavgörande beslut baserat på "paralleller" och magkänsla. Att du bygger hela din argumentation på detta säger allt.