2026-08-22, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Vet du hur många invandrare vi har i Sverige? Du kan lätt räkna ut att majoriteten av dem använder någon variant och grad av regelbundet våld i hemmet och uppfostran. Lägg till svenska familjer med liknande problem - samt familjer där det finns missbruk i hemmet.

Hur i helvete tror du att socialtjänsten ska kunna hantera det? Börja med att skicka ut alla invandrare som kulturellt anser att föräldrarna äger sina barn och har rätt att fostra dem med valfria metoder. Därefter kan socialtjänsten iaf ha en chans att som förr arbeta tidigt och preventivt. Barnagan var i princip utrotad i Sverige, idag är det mycket vanligt.

Det är inte socialtjänsten som förstört denne man, det är mannens föräldrar. Om du utsätts för våld, hederskultur och övergrepp i hemmet så är du i stort sett körd i huvudet om du inte räddas innan du avslutat förskolan. Socialtjänsten kommer i regel in senare och då är det redan för sent.

Socialtjänsten med tingsrätten gav denna ungerska MC kriminella pundare ensam vårdnad. Tog pojken från mamman och det tycker du är rätt. Fy skäms
Citera
2026-08-22, 13:06
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouhgaylord
Socialtjänsten med tingsrätten gav denna ungerska MC kriminella pundare ensam vårdnad. Tog pojken från mamman och det tycker du är rätt. Fy skäms

Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonIII
Det är social atomisering. Som både socialdemokratisk och borgerlig politik skapat. Det är den här sjuka musutopin till samhälle. Sluta slå ifrån er och acceptera det nu. Svälj det någon jävla gång. Svälj det.

Det du - och alla andra - behöver tugga i er är att föräldrarna alltid har varit - och alltid kommer vara - de starkaste påverkansfaktorerna sett till vad det blir av en människa. 99,99% av våldsbrottslingarna är vad de är för att deras föräldrar är totala misslyckanden - direkt pga deras uppfostringsstil och den uppväxtmiljö de utsatt sina barn för - eller indirekt pga deras gener.
Citera
2026-08-22, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirre87
Jag måste bara få fråga alla er som försvarar dåren, vad är det med er? Ni säger det är mammas fel, pappas fel, socialtjänstens fel. Vi pratar ju om en vuxen man som valde gå in och slakta barn i en skola. Hur länge är det någon annans fel då? Om han hade varit 46, flintskallig och kutat in i foppatofflor på skolan hade det fortfarande varit mamma och pappas fel? Eller socialtjänsten? Eller kanske Teslas fel?
Visst man kan söka efter förmildrande omständigheter med alla människor och man hittar det säkerligen om man vill. Men i slutändan det finns folk som växer upp under mycket värre förhållanden än honom, som igår levde under värre förhållanden men det var endå bara han som stegade in i en skola och börja vifta med ett svärd. Uppenbarligen har han ju allvarliga problem och förmodligen är inte alla sjuka grupper på olika sociala medier bra för en människa som är sjuk sen innan. Men inte alla varken vänster, höger, incels eller annat dödar folk. Han måste ju vara ett oerhört narcissistiskt as som ansåg sig ha rätten avsluta folks liv på det där sättet. Vi får vara glada polisen var så snabba för annars hade han förmodligen fortsatt hugga. Känns inte som han uppvisade nått tecken på att han ångrade sig mitt i alltihopa dirket.
Men läs tråden om vad som skrevs om hans uppväxt så borde du fatta🙈, finns ett inlägg om hela hans tragiska våldsamma uppväxt, inget barn växer upp normalt under såna hemska omständigheter. Knappast nån här som försvarar hans agerande men man kan verkligen förstå att han blivit helt personlighetsstörd av den uppväxten.
Citera
2026-08-22, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Varför försvann GM:s mamma ur bilden?

Ryktet säger GM hade sjuk kvinnosyn och ska ha misshandlat henne .. hon levde skyddad identitet/ boende. Men som sagt rykte jag vet inte om det stämmer. Hon kanske inte kunde hantera honom när han var barn pga aggression.
Citera
2026-08-22, 13:11
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ryktet säger GM hade sjuk kvinnosyn och ska ha misshandlat henne .. hon levde skyddad identitet/ boende. Men som sagt rykte jag vet inte om det stämmer. Hon kanske inte kunde hantera honom när han var barn pga aggression.
Var det inte pappan som misshandla henne?
Citera
2026-08-22, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
En teori: GM har diverse psykiska problem på grund av sin uppväxt. Han kanske mår lite bättre när han kommer till ett nytt hem, eller inte, i alla fall under skoltiden i Fagersta får han i alla fall någon eller några vänner, det indikerar ju i alla fall bilden på honom i ett klassrum, det verkar som att någon annan har tagit den och Gm ser ju genuint glad ut på bilden. Sen tar han studenten och det blir sommar, han har inte mycket kontakt med de gamla kompisarna, bitterhet och hat börjar väl fram och han bestämmer sig för att göra det han nu har gjort när skolorna börjar igen. Jag tror att skola och val offer är slumpmässigt. Hade han varit där hans gamla skola ligger så hade han säkert valt den. Såna här individer löper ökad risk att fångas upp av diverse våldsideologier och gängkriminalitet. Jag tror till viss del att det råder liknande mekanismer för de som blir islamister och en kriminella även om de är större utsträckning, eller ja i betydligt större utsträckning är invandrare, där tror jag också att när det gäller islamism och gämgkriminalitet att det finns starkare kulturell påverkan. Något jag skulle vilja veta är om han hade lyckats landa ett jobb, men jag har förmodligen inte eftersom han kunde utföra detta vid tvåtiden.

Bra frågor. Jobbade GM eller var han arbetslös?
Gick han ut gymnasiet i våras?
Citera
2026-08-22, 13:14
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmchokladmjolk
Detta är ett forum att spekulera i. Du behöver inte ta mina ord bokstavligt om du så inte tycker det. Men räkna med att få bita dig i skägget så fort FUP släpps och du inser hur fel du faktiskt har

Jag kommer inte ha fel för jag har inte spekulerat så mycket som du gjort. Men visst det är säkert så att han är dundernazist och dödar den första tjej han ser som ändå ser svensk ut av det lilla jag sett. Ser man till elever som framträtt i media så finns det rätt många fler som ser mer utländsk ut men han valde just henne
Citera
2026-08-22, 13:16
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Finns mycket skit nuförtiden..
Maniac Murder Cult (MKY) är en internationell nynazistisk och extremistisk våldssekt som rekryterar unga via digitala plattformar som Telegram.Gruppen förespråkar accelerationism, nihilism och massvåld i syfte att rasera samhället.

En 20-årig man i Stockholmsområdet döms till fängelse för deltagande i terroristorganisationen Maniac Murder Cult (MKY).
Rättegången finns på YouTube

På vilket sätt förespråkar dessa anti-människorgrupper "nynazism" om målet är att ta död på alla människor, inklusive vita? Det blir aningen motsägelsefullt.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Ja men syftar på att det är de första som kmr upp i psykopatens hjärna.. riktig horbarn iaf!

Jag tror att det är svårt att analysera logiken hos folk som är så störda. Vi försöker som någorlunda vettiga förstå en galnings handlingar. Att han valde skolan är nog för att han gått där och det är väl det enda stället han känner till
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Jag tror att skola och val offer är slumpmässigt. Hade han varit där hans gamla skola ligger så hade han säkert valt den.
Enligt uppgifter till SVT är han en tidigare elev på skolan.https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/det-har-vet-vi-om-misstankta-garningsmannen-i-fagersta
Citera
2026-08-22, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4inarow
Låter som nån blir slagen i bakgrunden i första filmen…?

Är det någon som är bunden med remmar på den filmen också?
Citera
2026-08-22, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Nej men de ringer nog snart upp mamman till offret och ber om en kommentar.
Förhoppningsvis lärde man sig en läxa förra gången. Eller två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in