2026-08-22, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Med tanke på hur sjuk och mordisk den här personen var så får vi nästan tacka gudarna att han valde att klä ut sig till Darth Vaider med svärd så att bara en person dog.

Det finns nog många mordvapen som är betydligt effektivare om man vill göra så mycket skada som möjligt.

Det kan jag givetvis hålla med.

Men som jag skrev tidigare, så är det väl en helt annan femma att kasta sig över en annan människa med mindre kniv eller hammare och slå/hugga tills den andre är död, mot att svinga hejvilt med ett gigantiskt svärd, tror det krävs andra "bollar" och annat psyke att använda kniv, mot ett svärd. Men jag kan ha fel.
Citera
2026-08-22, 11:10
Medlem
Jag måste bara få fråga alla er som försvarar dåren, vad är det med er? Ni säger det är mammas fel, pappas fel, socialtjänstens fel. Vi pratar ju om en vuxen man som valde gå in och slakta barn i en skola. Hur länge är det någon annans fel då? Om han hade varit 46, flintskallig och kutat in i foppatofflor på skolan hade det fortfarande varit mamma och pappas fel? Eller socialtjänsten? Eller kanske Teslas fel?
Visst man kan söka efter förmildrande omständigheter med alla människor och man hittar det säkerligen om man vill. Men i slutändan det finns folk som växer upp under mycket värre förhållanden än honom, som igår levde under värre förhållanden men det var endå bara han som stegade in i en skola och börja vifta med ett svärd. Uppenbarligen har han ju allvarliga problem och förmodligen är inte alla sjuka grupper på olika sociala medier bra för en människa som är sjuk sen innan. Men inte alla varken vänster, höger, incels eller annat dödar folk. Han måste ju vara ett oerhört narcissistiskt as som ansåg sig ha rätten avsluta folks liv på det där sättet. Vi får vara glada polisen var så snabba för annars hade han förmodligen fortsatt hugga. Känns inte som han uppvisade nått tecken på att han ångrade sig mitt i alltihopa dirket.
Citera
2026-08-22, 11:11
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Men det är väl 21 års gräns för att få köpa svärd enligt knivlagen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Knivlagen

Du kan köpa svärd utomlands eller online. Alla skiter väl i den lagen.
Citera
2026-08-22, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Ja. Fosterfamiljen borde väl utredas efter detta ?
Eller bodde han ensam?

Jag vet inte, har fått för mig att han bodde i egen lägenhet. Men visst borde fosterfamiljen utredas. Även om GM var myndig kan man ju tycka att de (även socialtjänsten) borde ha GM under ordentlig uppsikt, med tanke på GM uppväxt, dokumenterade ohälsa och klander med rättvisan i form av tidigare våldsbrott. Någonting har uppenbarligen brustit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Hörde på nyheterna att dådet hade filmats? Stämmer det? Finns filmen någonstans?!

Varför i helvete vill du titta på sånt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
Ja. Fosterfamiljen borde väl utredas efter detta ?
Eller bodde han ensam?

( Mördaren i Örebro bodde ensam och var med i en skytteklubb, ingen bra kombination)

Har hört att de inte va ett dugg bättre o de borde jue sett o hört nåt tagit hjälp o annat om de va seriösa han va lvu placerad
Citera
2026-08-22, 11:15
Medlem
bomhulls avatar
Orkar inte läsa igenom tråden 😅vem är gm?facebook sida?
Citera
2026-08-22, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seahawk09
Har hört att de inte va ett dugg bättre o de borde jue sett o hört nåt tagit hjälp o annat om de va seriösa han va lvu placerad

Då lär de väl utredas?
Och socialtjänsten i Fagersta borde väl också utredas. Eller den i Sundsvall som placerade honom?
Citera
2026-08-22, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mune Sangs
Drygt tvåhundra sidor och mycket dravel.
Kommit hem från en resa.

Någon som kan vara snäll att göra en kort sammanfattning
av händelseförlopp och inblandade personer. TACK !

Någon gjord en på reddit. Vet inte om de stämmer då allt är så färskt.

https://www.reddit.com/r/masskillers/s/QORy8gdDAp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Varför i helvete vill du titta på sånt?

Jävla moralkärring. Flashback finns för att alla forum inte kan vara Familjeliv eller vänster.

Så, var Gm vänster eller? svensk? Hörde på reddit att han postat illa om SD.
Citera
Medlem
Rorschachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mune Sangs
Någon som kan vara snäll att göra en kort sammanfattning
av händelseförlopp och inblandade personer. TACK !

Precis. Eller någon admin kan uppdatera trådstarten med den fakta information som finns så slipper läsa igenom 200 sidor.
Citera
2026-08-22, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirre87
Jag måste bara få fråga alla er som försvarar dåren, vad är det med er? Ni säger det är mammas fel, pappas fel, socialtjänstens fel. Vi pratar ju om en vuxen man som valde gå in och slakta barn i en skola. Hur länge är det någon annans fel då? Om han hade varit 46, flintskallig och kutat in i foppatofflor på skolan hade det fortfarande varit mamma och pappas fel? Eller socialtjänsten? Eller kanske Teslas fel?
Visst man kan söka efter förmildrande omständigheter med alla människor och man hittar det säkerligen om man vill. Men i slutändan det finns folk som växer upp under mycket värre förhållanden än honom, som igår levde under värre förhållanden men det var endå bara han som stegade in i en skola och börja vifta med ett svärd. Uppenbarligen har han ju allvarliga problem och förmodligen är inte alla sjuka grupper på olika sociala medier bra för en människa som är sjuk sen innan. Men inte alla varken vänster, höger, incels eller annat dödar folk. Han måste ju vara ett oerhört narcissistiskt as som ansåg sig ha rätten avsluta folks liv på det där sättet. Vi får vara glada polisen var så snabba för annars hade han förmodligen fortsatt hugga. Känns inte som han uppvisade nått tecken på att han ångrade sig mitt i alltihopa dirket.

Ja, uppenbarligen är GM ett vidrigt kräk.

Samtidigt är man fortfarande ung och inte helt färdigutvecklad som 18 jämfört med 45. Vem man är som 18 beror till stor del på vilken uppfostran man fått, hur hemmiljön varit, osv. Samma "ursäkter" gäller inte när man är 45.

GM verkar ha varit sjuk och i ett välfungerande samhälle borde han fångats upp av psykvården.
Tiktokkonton och andra internetsajter som hyllar skolskjutningar och andra mord borde inte heller vara tillåtna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in