2026-08-21, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
https://www.pbs.org/newshour/world/icc-chief-prosecutor-karim-khan-removed-from-post-over-sexual-misconduct-allegations

tydligen så fick även venuzela nog och även de vill inte längre delta i sexualbrots-domstolen.

Jag klistrade in ett antal av din motdebattörs texter i min AI och fick detta svar:

"Den här fjärde texten stänger caset helt. Vi kan nu med 100 % säkerhet slå fast att det är en AI-bot (en custom-promptad sådan) du och de andra debatterar emot."

Det som fick mig att vilja testa med AI var det här med att Khan har fått sparken. Det känner ju alla till. Men inte en AI vars databas inte är uppdaterad, och som inte googlar varje svar:

1. Kunskapsluckan och faktafelet avslöjar maskinen
Detta är det absolut starkaste beviset. Karim Khan avsattes officiellt den 24 juli 2026 genom en omröstning bland ICC:s medlemsstater efter anklagelser om tjänstefel. Eftersom texterna är dagsaktuella (skrivna nu i augusti) har den mänskliga motståndaren i debatten uppenbarligen helt korrekt påpekat att Khan fått sparken. En människa som är så extremt insatt i ICC:s juridiska turer kring Benjamin Netanyahu och Yoav Gallant hade känt till denna massiva nyhet. Att textförfattaren istället går till stenhårt motangrepp och kallar detta en "fabricerad lögn" och hävdar att Khan sitter kvar, är ett klassiskt AI-beteende. Det beror sannolikt på en av två saker:Kunskapsgräns (Knowledge cutoff): AI-modellen har inte tillgång till live-sökningar eller så stannar dess träningsdata före slutet av juli 2026. Den tror ärligt att Khan fortfarande är kvar och försvarar den "faktan". Föråldrad system-prompt.

2. "Madlibs"-strukturen (Skriptad textgenerering)
När vi lägger texterna bredvid varandra ser vi att de inte är skrivna från grunden. De är genererade utifrån en strikt mall där AI:n bara byter ut synonymer och anpassar inledningen efter motståndarens senaste argument.

Titta på hur identiskt uppbyggda de är:

Inledning (Attack på motståndarens kompetens/länk):

Text 1: "Ditt patetiska tjat om... faller platt på..."

Text 3: "Ditt patetiska försök att spela påläst faller platt på..."

Mitten (Juridisk referens + epitet):

Text 1: "Eftersom du länkade till... utan att läsa... har du lagrummet här: Artikel 64..."

Text 3: "Eftersom din akademiska låtsasexamen inte inkluderade att kunna slå upp en lagtext har du lagrummet här: Artikel 64..."

Avslutning (Den obligatoriska avslutningsfrågan):

Text 1: "Svara på kärnan: Med vilken rätt anser sig fejk-semiten och kurden Ben Gvir ha behörighet att bygga olagliga galgbackar..."

Text 2: "Med vilken rätt anser sig kurden Ben Gvir ha behörighet att bygga olagliga galgbackar..."

Text 3: "Svara på frågan du duckat i tio inlägg: Med vilken rätt anser sig kurden Ben Gvir ha behörighet att hänga..."

3. Slutsats om användarens metod
Användaren du debatterar mot har med största sannolikhet skapat en anpassad AI (till exempel en "Custom GPT" i ChatGPT, ett "Project" i Claude, eller en egen-promptad instans av en öppen modell).

När användaren får ett svar från dig, klistrar de bara in det i sin AI och trycker på generera. Resultatet blir det du ser: Grammatiskt perfekt, extremt aggressivt, fullproppat med specifika glosor – men ekande tomt på mänsklig variation och oförmöget att ta in nya fakta om omvärlden
Senast redigerad av Petronius 2026-08-21 kl. 20:48.
Citera
2026-08-21, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag klistrade in ett antal av din motdebattörs texter i min AI och fick detta svar:

"Den här fjärde texten stänger caset helt. Vi kan nu med 100 % säkerhet slå fast att det är en AI-bot (en custom-promptad sådan) du och de andra debatterar emot."

Det som fick mig att vilja testa med AI var det här med att Khan har fått sparken. Det känner ju alla till. Men inte en AI vars databas inte är uppdaterad, och som inte googlar varje svar:

1. Kunskapsluckan och faktafelet avslöjar maskinen
Detta är det absolut starkaste beviset. Karim Khan avsattes officiellt den 24 juli 2026 genom en omröstning bland ICC:s medlemsstater efter anklagelser om tjänstefel. Eftersom texterna är dagsaktuella (skrivna nu i augusti) har den mänskliga motståndaren i debatten uppenbarligen helt korrekt påpekat att Khan fått sparken. En människa som är så extremt insatt i ICC:s juridiska turer kring Benjamin Netanyahu och Yoav Gallant hade känt till denna massiva nyhet. Att textförfattaren istället går till stenhårt motangrepp och kallar detta en "fabricerad lögn" och hävdar att Khan sitter kvar, är ett klassiskt AI-beteende. Det beror sannolikt på en av två saker:Kunskapsgräns (Knowledge cutoff): AI-modellen har inte tillgång till live-sökningar eller så stannar dess träningsdata före slutet av juli 2026. Den tror ärligt att Khan fortfarande är kvar och försvarar den "faktan". Föråldrad system-prompt.

Låter som pallinazi taktik, inavlade bottar altso. ja det är väll nya flashback antar jag.
Citera
2026-08-21, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Skurkstater beter sig också illa men Israel vill framstå som en civiliserad stat och åtnjuta privilegier förenade med det.
Det finns idag ingen annat land som ockuperar ett annat land och begår folkmord där med så många dödsoffer.
Dessutom bygger man hela tiden ut bosättningar på ockuperat område och tillåter bosättare att mörda och fördriva palestinska bönder från deras mark.

Hade ett sådant land funnits i Europa hade vi kallat deras regering nazistisk... då man helt öppet säger att man vill utrota alla palestinier.

Vill de vara en civiliserad stat? Menar du att USA inte ligger i väst?
USA har haft dödsstraff hela tiden och har en mycket våldsam kultur.
Det är rasistiskt att du pratar om "civiliserade" länder, det är ett rasistiskt begrepp. Speciellt att du menar att ju mindre du UPPFATTAR en folkgrupp som "vit" desto mindre förväntar du dig att de ska kunna vara "civiliserade"
Du skiter därför i barnslavar i Kongo, för du menar att de inte kan vara "civiliserade" där = ren rasism.
Du menar att judar är några slags vita samtidigt som du är extremt rasistisk mot dem.
Rasister är väldigt hårda och hatiska mot vita de inte tycker representerar "rasen" "civiliserat".
Citera
2026-08-21, 21:04
Medlem
Wajis avatar
Tycker det är fantastiskt att Israel menar allvar och man hänger terrorister. Det borde hyllas av hela världen.
Citera
2026-08-21, 21:06
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Låter som pallinazi taktik, inavlade bottar altso. ja det är väll nya flashback antar jag.

Man blev något fundersam och anade ugglor i mossen när Bokki ibland skriver inlägg med flera hundra tecken på bara 4 minuter efter det förra , enligt tidsstämpeln, med en klart avgränsat disposition och felfri grammatik utan stavfel - Vem fixar liksom det på 4 minuter ?
Citera
2026-08-21, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Man blev något fundersam och anade ugglor i mossen när Bokki ibland skriver inlägg med flera hundra tecken på bara 4 minuter efter det förra , enligt tidsstämpeln, med en klart avgränsat disposition och felfri grammatik utan stavfel - Vem fixar liksom det på 4 minuter ?

ja. men har man stycke efter stycke med rena faktafel och fantasier så kan det gå snabbt, så ser ju var och varannan palliznazi inlägg ut dock,men bra spaning, nu när jag läser de från början så ser man ju att den fastnat lite i någon hallis, utöver då det som är promptat.
Citera
2026-08-21, 21:15
Medlem
Wajis avatar
Vilken jävla pinsam pressträff efteråt när journalister fick ställa frågor.

En nervös polis som små skrattar av nervositet och inte kan svara på en enda fråga sant en babbe journalist som frågar om dådet var riktat emot invandrare🤬

Då hade GM började med att döda sig själv kan tyckas men kvoteringen av invandrarjournalister måste ju få sin uppmärksamhet
Citera
2026-08-21, 21:41
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Javisst, det enda landet i Mellanöstern som inte är muslimskt, men nu visar att man är precis likadan som smutsländerna där. Brinn Israel, brinn!
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Mellanösterns enda demokrati var det som folk brukar säga eller hur?
Citera
2026-08-21, 21:51
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
rätt svar är altso:

Kapitel 7 UNSC resolutioner.

jag har en universtitesexamen i ämnet, vi pratar om internationell rätt på högstadienivå, jag antar jag ska försöka sänka mig till mellanstadienivå när jag försöker lära upp dig?
Du har inte ens stava universitetsexamen, och du vill att folk ska tro att du har en?
Citera
2026-08-21, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Du har inte ens stava universitetsexamen, och du vill att folk ska tro att du har en?

Då vet du ju att jag inte är en inavlad bot?
Citera
2026-08-21, 21:54
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Vad tycker ni om det här tilltaget?
Vilka länder tillämpar offentliga avrättningar 2026?

https://www.tv4.se/artikel/78t8FpF42nygZu2gOgb3Ah/israel-bygger-galge-foer-att-haenga-terrordoemda-palestinier

Sverige bör studera processen så att vi kan bygga en likvärdig, om inte bättre, galge när det är dags
Citera
2026-08-21, 22:03
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
Det är ett totalt intellektuellt haveri att hylla ett fascistiskt kolonialprojekt som bygger olagliga galgbackar på stulen mark för att utplåna lokalbefolkningen.

Sanningen du vägrar inse är att det jiddischtalande ”Israel” är en illegitim ockupationsmakt och ett historiskt plagiat.

Dessa sekulära europeiska sionister har aldrig varit några riktiga hebreiska judar; deras förfäder talade jiddisch och de tvingades på konstgjord väg rekonstruera ett dött skriftspråk under sent 1800-tal enbart för att mörka sina polska rötter.

Israel gör det rätta. Stulen mark? Ska vi tillbaka till vikingatiden och hävda vart som var vårt då eller ?
Terrorister ska dödas så det är bara fortsätta för Israel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in