2026-08-20, 17:29
Medlem
Lillian Häggkvist till Malmö, trodde kanske hon skulle gå till en Stockholmsklubb men AIK satsar väl på Cendrowska och Bajen har rätt fullt längst fram. Lånas tillbaka till Enskede säsongen ut
Citera
2026-08-20, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Lillian Häggkvist till Malmö, trodde kanske hon skulle gå till en Stockholmsklubb men AIK satsar väl på Cendrowska och Bajen har rätt fullt längst fram. Lånas tillbaka till Enskede säsongen ut

Till Bajen hade hon aldrig kommit och AIK har väl även dem en del bra spelare i eget led. Djurgården trodde jag att det skulle bli.
Malmö mer överraskande. Intressant miljöbyte.
Citera
2026-08-21, 17:14
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Curmark startar idag och Koivisto finns på bänken. Självklart var planen hela tiden att använda Curmark som startspelare men samtidigt så har Koivisto varit vår bästa spelare efter sommaruppehållet.

Jag hoppas att vi slipper se en upprepning av Cathinka/Ellen- konflikten. Det borde gå att hitta en lösning där båda spelar och då på positioner de kan ge 100% på.
Citera
2026-08-21, 18:15
Medlem
MFF-Hammarby i toppmöte och inramningen är väl ett ”bra” exempel på ett stort problem inom elitfotbollen dam. En ekande jättearena är liksom inget kul. Tänk om dessa 1500 (?) åskådarna hade tryckt in sig på en mindre arena. Då hade det plötsligt varit tätt och en trevlig stämning. Om man kunde fått tyst på fyllona med megafon, alltså.

Dels måste klubbarna förstå att spela på mindre arenor och dels måste förbundet sänka kraven på diverse lyx och överdriven säkerhet. Att spela just på mindre arena med hög procentuell täckning är så man lyckats i England. Och med egen publik istället för fylleskrän. Diverse tjejlag försöker heja men tystas effektivt ner av fyllot med jättemegafon. Fy fan att dessa sabotörer tillåts förstöra, och inte lockar detta haveri några nya åskådare. (tror dåren håller på Bajen men svårt att höra)
Senast redigerad av Burkgurka 2026-08-21 kl. 18:20.
Citera
2026-08-21, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
MFF-Hammarby i toppmöte och inramningen är väl ett ”bra” exempel på ett stort problem inom elitfotbollen dam. En ekande jättearena är liksom inget kul. Tänk om dessa 1500 (?) åskådarna hade tryckt in sig på en mindre arena. Då hade det plötsligt varit tätt och en trevlig stämning. Om man kunde fått tyst på fyllona med megafon, alltså.

Dels måste klubbarna förstå att spela på mindre arenor och dels måste förbundet sänka kraven på diverse lyx och överdriven säkerhet. Att spela just på mindre arena med hög procentuell täckning är så man lyckats i England. Och med egen publik istället för fylleskrän. Diverse tjejlag försöker heja men tystas effektivt ner av fyllot med jättemegafon. Fy fan att dessa sabotörer tillåts förstöra, och inte lockar detta haveri några nya åskådare. (tror dåren håller på Bajen men svårt att höra)

Den enda megafon jag hittills skådat är från MFF kortsida. Men det kan mycket väl finnas en tok på bajensidan. Nu är jag grönvit och inget är en garanti… men Bajen brukar vara bra på sånt här. Dvs den som har megafonen gör inte annat än drar igång klacken som sen sjunger.
Risk att flickrösterna överröstas, men då får man ta i lite mer.

Edit. Även Bajen har megafon med sig.
Senast redigerad av Gurug 2026-08-21 kl. 19:03.
Citera
2026-08-21, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Curmark startar idag och Koivisto finns på bänken. Självklart var planen hela tiden att använda Curmark som startspelare men samtidigt så har Koivisto varit vår bästa spelare efter sommaruppehållet.

Jag hoppas att vi slipper se en upprepning av Cathinka/Ellen- konflikten. Det borde gå att hitta en lösning där båda spelar och då på positioner de kan ge 100% på.

Tycker att Koivisto varit jäkligt bra efter uppehållet. Curmark gör det bra idag och jag gissar att man vill ha hennes fysik på plan. Man spelar trots allt mot jubelidioten Sayer. Att hon undviker så mycket gula kort är ett av många bevis på en urusel domarkår.
Likt man missar en solklar straff, där kan vare sig hon eller nollan på linjen skylla på något överhuvudtaget. Hon hinner nog tänka att den är tuff. Men straff är det.
Förhoppningsvis avgör det vare sig match eller serien.
Citera
2026-08-21, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurug
Den enda megafon jag hittills skådat är från MFF kortsida. Men det kan mycket väl finnas en tok på bajensidan. Nu är jag grönvit och inget är en garanti… men Bajen brukar vara bra på sånt här. Dvs den som har megafonen gör inte annat än drar igång klacken som sen sjunger.
Risk att flickrösterna överröstas, men då får man ta i lite mer.

Tror megafonen ”vandrat runt”. Blev bättre sista kvarten och var värst strax före jag skrev inlägget. Fyllot fick väl inte ha kvar den, och det var ju bra. Men oavsett vilket borde megafon förbjudas på alla matcher med få åskådare. (Och då syftar jag egentligen mer på t ex Vittsjö och Div 2 herr än just dagens överröstare)
Citera
2026-08-21, 19:05
Medlem
Notera förresten att matchtråden lever idag, dvs med mer matchspecifika inlägg.
Citera
2026-08-21, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Tror megafonen ”vandrat runt”. Blev bättre sista kvarten och var värst strax före jag skrev inlägget. Fyllot fick väl inte ha kvar den, och det var ju bra. Men oavsett vilket borde megafon förbjudas på alla matcher med få åskådare. (Och då syftar jag egentligen mer på t ex Vittsjö och Div 2 herr än just dagens överröstare)

Slängde in en Edit på förra inlägget. Men ja, fyllon med megafon klarar vi oss utan.
Han kan få slagga på lämplig plats.
Citera
2026-08-21, 19:37
Medlem
Hammarby måste vinna detta, annars har man inte ligatiteln i egna händer. Jag tänker på Champions League jag. Den här matchen kan ses som ett avgörande kval till UWCL 2027/28.

Vilken miss av Grant. Har varit många missar tycker jag. Flera från Hammarby i första halvlek. Malmö har verkligen växt in i andra halvlek.
Citera
2026-08-21, 19:44
Medlem
Förlåt men inget av de här lagen ser ut som ett topplag utifrån nivån på avsluten. Helt fri och driver bollen rakt in i målvakten. Och 10 experter tyckte det var konstigt att Malmö förlorade mot Frankfurt?? Alla kanske tror att det är 2003?
Citera
2026-08-21, 19:58
Medlem
Att Bajen inte har en naturlig 9:a (sagt hela säsongen, jag vet) så när fäller dem. Sett till chanserna i andra kunde man lika gärna torskat.
Men matchen avgjorde Hanna L, som så ofta. Hon har så dålig känsla så att man blir fascinerad.
Ibland gynnar det förstås även Bajen men det var rent av äckligt att se henne skaka hand med Persson och därefter låta henne göra vad hon vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in