Citat:
Ursprungligen postat av
Trues245
Tråkigt med alla sponsoravtal som tar slut. Kommer det ett nytt tv avtal tror ni? Tycker Viaplay har varit bra. Låg budget så klart inte timmar av studio med Fredrik Ljungberg osv inför varje match som med Premier League matcherna, men de har ändå visat allt, haft intervjuer och experter som kommenterat och ibland programledare på plats. Visste inte att det var Aftonbladet tv innan det.
Det är tuffa tider där ute. Företagen kämpar för sin lönsamhet. Sveriges företag är i mycket inte där dem har varit.
Att då stoppa in pengar i idrotter som alltför få tittar på blir förstås låg prio. Man försöker hitta andra vägar.
Fotbollen kommer i mycket klara sig av sina ideella insatser. Men allt tuffare att konkurrera mot andra länder i Europa kommer det att bli.
Herrfotbollen klarar sig bättre, mycket på grund av supporterkulturen.
Men rädd att med tiden kommer våran jantelag sätta än mer krokben. Naivt ska vi tro att vår romantiska inställning där medlemmarna äger klubben ska ge oss framgång. Säga nej till b lag i seriesystemet, nej till VAR, ja nej till allt som är försök till utveckling ska träda undan för att det ska vara som det är.
Jag är själv en drasut. Självvalt men för det är jag inte dummare än att jag begriper att Svenskt entreprenörskap och hårt arbete drivit resultat. Dem som slöat eller inte utvecklat har halkat efter.
Jag gnäller inte för att andra som lägger mer tid på arbete har det materiellt bättre. Jag vill inte straffa dem.
I idrottens Sverige undrar vi varför vi halkar efter när vi gör allt rätt.
Det är nog inte mycket svårare än att vi titta på dem som gör framsteg. Det är ju hyfsat transparent vad man behöver göra, vad man behöver ha för inställning.
Vill vi backa så är det bara att fortsätta som vi nu gör. Tro mig, det finns krafter som tjänar på det också. Men bättre blir vi inte.