Citat:
https://www.expressen.se/sport/fotboll/damallsvenskan/ville-lamna--hammarby-sa-nej-jag-var-tydlig-/#no_universal_links
Joramo vill lämna Hammarby.
"När nu januarifönstret öppnade kom nästa chans, men hon kommer inte lämna nu heller berättar sportchefen Arnor Smárason.
– Hon blir kvar till sommaren, kontraktet går ut då.
Hammarby vill förlänga och försök, för att inte hamna i samma sits som med flertalet spelare den här vintern, har gjorts men utan framgång.
– Vi har fått signaler av camp Joramo att hon nog inte kommer förlänga. Så är det. "
"Sanningen är att Emilie Joramo ville lämna under det här fönstret, men Hammarby satte stop.
– Jag har haft en önskan om att ta ett nytt steg i min karriär nu, men Hammarby har sagt nej. Det är det jag har att förhålla mig till, säger Joramo."
Knepig situation tycker jag. Å ena sidan bra att Bajen gör allt dom kan för att behålla spelare. Samtidigt kommer Bajen nu inte få några pengar för henne. Plus att dom nu alltså kommer ha en spelare i ett halvår som egentligen inte vill vara där. Man kan fundera på om det påverkar prestationen.
Joramo vill lämna Hammarby.
"När nu januarifönstret öppnade kom nästa chans, men hon kommer inte lämna nu heller berättar sportchefen Arnor Smárason.
– Hon blir kvar till sommaren, kontraktet går ut då.
Hammarby vill förlänga och försök, för att inte hamna i samma sits som med flertalet spelare den här vintern, har gjorts men utan framgång.
– Vi har fått signaler av camp Joramo att hon nog inte kommer förlänga. Så är det. "
"Sanningen är att Emilie Joramo ville lämna under det här fönstret, men Hammarby satte stop.
– Jag har haft en önskan om att ta ett nytt steg i min karriär nu, men Hammarby har sagt nej. Det är det jag har att förhålla mig till, säger Joramo."
Knepig situation tycker jag. Å ena sidan bra att Bajen gör allt dom kan för att behålla spelare. Samtidigt kommer Bajen nu inte få några pengar för henne. Plus att dom nu alltså kommer ha en spelare i ett halvår som egentligen inte vill vara där. Man kan fundera på om det påverkar prestationen.
Ingen överraskning att hon också vill ut till större pengar och utmana sig sportsligt. Har inte läst artikeln då mycket mer ska till för att få mig att betala för Expressen Premium.
Men ni som gjort får gärna berätta mer.
När så många andra lämnar blir det sannolikt så att det blir än mer lockande att sticka. Samtidigt än mer viktigt för klubben att behålla en viktig spelare. Hoppas att hon är klok och lojal nog att kriga på kontraktet ut.
Sen tycker jag gott att dessa tjejer och agenter kan tänka lite längre. Se alla unga tjejer som kämpar på och hur viktigt det är för skandinaviska klubbar med alla ideella insatser som möjliggör en bred pojk och flicklagsfotboll.
Då kan fan mig dessa miljardklubbar få betala en övergångssumma som åtminstone motsvarar en veckolön för en eller ett par av deras herrlagsspelare.