Citat:
AA uppmanar bara till två saker, tänk själv och följ surdegsportföljen. MEN han pratar bara positivt om lån. För AA är lån guds gåva till mänskligheten. "Jag hade inte kunnat bli arbetsfri utan hög belåning", "vill man slippa vänta i 800 år som indexfolket får göra på att bli arbetsfria är lån nödvändigt" "vet man vad man gör är det ingen risk att låna, jag vet vad jag gör" etc etc.
Såklart det lockar, triggar många att börja med belåning. Om AA kan maxbelåna Hexatronic och är så säker på sin sak kan man väl göra samma? AA har under någar år varit riktigt illa ute tack vare att han belånat skitaktier i fallande trend, det är tyst om det nu. Nu framhäver han sig som universums främste aktieinvesterare. De flesta orkar inte tänka själv, de kopierar någon annan. O av någon anledning finner många AA som trovärdig och seriös
När han var överbelånad tidigare i somras o han talade mycket om belåning var det många nyfikna kommentarer till filmerna. Många vill veta mer om belåning o sa sig komma att pröva det.
Jag tror att några av AAs medlemmar kommer drabbas av enorm skada för att de vill göra som AA men har inte samma tur i livet som AA att det en överbelånad portfölj vänder just på botten när han pöttar in lite privata pengar för att rädda den.
Som både med surdegsportföljen o belåning inser inte AA att folk gör som han gör och han har ett gigantiskt ansvar för det.
Om konjunkturen äntligen stärks nästa år kan hans bolag som BHG och Nobia istället stiga...