2026-08-21, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rain-or-Shine
Jag har då inte hört honom uppmana till maxbelåning. Jag är iofs inte betalande medlem så har inte full insyn, men inget han tidigare uppmanat på gratiskanalen.
Hans ordspråk är "TÄNK SJÄLV" innan du investerar och "jag vill vara inspiration" till andra.

AA uppmanar bara till två saker, tänk själv och följ surdegsportföljen. MEN han pratar bara positivt om lån. För AA är lån guds gåva till mänskligheten. "Jag hade inte kunnat bli arbetsfri utan hög belåning", "vill man slippa vänta i 800 år som indexfolket får göra på att bli arbetsfria är lån nödvändigt" "vet man vad man gör är det ingen risk att låna, jag vet vad jag gör" etc etc.

Såklart det lockar, triggar många att börja med belåning. Om AA kan maxbelåna Hexatronic och är så säker på sin sak kan man väl göra samma? AA har under någar år varit riktigt illa ute tack vare att han belånat skitaktier i fallande trend, det är tyst om det nu. Nu framhäver han sig som universums främste aktieinvesterare. De flesta orkar inte tänka själv, de kopierar någon annan. O av någon anledning finner många AA som trovärdig och seriös

När han var överbelånad tidigare i somras o han talade mycket om belåning var det många nyfikna kommentarer till filmerna. Många vill veta mer om belåning o sa sig komma att pröva det.

Jag tror att några av AAs medlemmar kommer drabbas av enorm skada för att de vill göra som AA men har inte samma tur i livet som AA att det en överbelånad portfölj vänder just på botten när han pöttar in lite privata pengar för att rädda den.

Som både med surdegsportföljen o belåning inser inte AA att folk gör som han gör och han har ett gigantiskt ansvar för det.
Citera
2026-08-21, 11:46
Medlem
NÄSTAN alla som lånar pengar veet att pengarna måste betalas tillbaka.

Därför är det alla låntagares eget ansvar när de väljer att ta lån.

De som har eller har haft bolån eller avbetalningar vet hur detta fungerar.

Jag har valt att aldrig låna så relativt sett är jag fattig - men kommer också
att vara skuldfri när jag går i pension - vilket är viktigt eftersom inkomsterna
sjunker
Citera
2026-08-21, 12:05
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
NÄSTAN alla som lånar pengar veet att pengarna måste betalas tillbaka.

Därför är det alla låntagares eget ansvar när de väljer att ta lån.

De som har eller har haft bolån eller avbetalningar vet hur detta fungerar.

Jag har valt att aldrig låna så relativt sett är jag fattig - men kommer också
att vara skuldfri när jag går i pension - vilket är viktigt eftersom inkomsterna
sjunker

Det är helt ok att vara skuldsatt om man har rimliga räntevillkor och tillgångar som balanserar lånen.

Har man under 50% belåningsgrad på bostaden och får ärva två miljoner samtidigt som man har två miljoner i bolån så är det ekonomiskt vansinne att amortera av bolånet vara för att bli skuldfri.

Det är oändligt mycket bättre att köpa tio bolag på OMXS30 med hyfsad stor och stabil utdelning och betala räntan på bolånet med utdelningarna.

Att vara skuldfri är psykologiskt skönt men ekonomiskt väldigt ofördelaktigt.

Att som AA gör, maxa alla lånemöjligheter överallt och leva på belåning av aktier för att betala löpande utgifter är dock inget jag skulle rekomendera!

Om han nu betalar 5,13% utan ränteavdrag för aktiekrediten när riksbanksräntan är 1,75% så kan man ju fundera på hur hög räntan på hans aktiekredit blir när Riksbanken höjt räntan två gånger. Och lägg till det att börsen brukar bromsa in när räntorna höjs.

Men om man som AA vet att Hexatronic står i 60 kr om fyra månader och en vecka så är det ju bara att tuta och köra!
Citera
2026-08-21, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3

Om han nu betalar 5,13% utan ränteavdrag för aktiekrediten när riksbanksräntan är 1,75% så kan man ju fundera på hur hög räntan på hans aktiekredit blir när Riksbanken höjt räntan två gånger. Och lägg till det att börsen brukar bromsa in när räntorna höjs.

Ja kan hända att INDEX bromsar in vid räntehöjning men AA kör inte Indexfond.. Om konjunkturen äntligen stärks nästa år kan hans bolag som BHG och Nobia istället stiga...
Citera
2026-08-21, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rain-or-Shine
Ja kan hända att INDEX bromsar in vid räntehöjning men AA kör inte Indexfond.. Om konjunkturen äntligen stärks nästa år kan hans bolag som BHG och Nobia istället stiga...

…eller stå stilla eller falla.
Citera
2026-08-21, 14:44
Medlem
X3treams avatar
Hexatronic går som tåget idag, Analytikern sitter som lokförare medans ni letar pantflaskor på tågstationen.
Citera
2026-08-21, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Hexatronic går som tåget idag, Analytikern sitter som lokförare medans ni letar pantflaskor på tågstationen.

Skönt, ser ut att bara bli ca -5% på en vecka. En klok så lokförare borde väl sålt för en vecka sedan och köpt tillbaka på dagens reanivå?
Citera
2026-08-21, 14:51
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Skönt, ser ut att bara bli ca -5% på en vecka. En klok så lokförare borde väl sålt för en vecka sedan och köpt tillbaka på dagens reanivå?

Så tänker en amatör, proffsen tänker långsiktigt, uppgång på 5 % hit eller dit ska inte avgöra om man säljer eller inte
Citera
2026-08-21, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Så tänker en amatör, proffsen tänker långsiktigt, uppgång på 5 % hit eller dit ska inte avgöra om man säljer eller inte

Precis så amatörmässigt som när man gläds åt en dags uppgång i ditt förra inlägg.

Ville bara fånga essensen i AAs tro på sig själv jämfört med marknaden.
Citera
2026-08-21, 15:01
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Precis så amatörmässigt som när man gläds åt en dags uppgång i ditt förra inlägg.

Ville bara fånga essensen i AAs tro på sig själv jämfört med marknaden.

Nu är ju alla amatörer här inne, då måste man hålla inläggen på en nivå som ni förstår.
Citera
2026-08-21, 15:06
Medlem
dirtysouths avatar
Hittade precis kanalen och kan då inte förstå hur det finns hundratals sidor över den här snubben? Hans kanal verkar ju oerhört trist men jag kanske har missat något, sett en och en halv video och det sista jag har lust är att gå med i hans medlemskanal, enligt vad jag läst här har han dessutom bara någon enstaka miljon?!
Citera
2026-08-21, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtysouth
Hittade precis kanalen och kan då inte förstå hur det finns hundratals sidor över den här snubben? Hans kanal verkar ju oerhört trist men jag kanske har missat något, sett en och en halv video och det sista jag har lust är att gå med i hans medlemskanal, enligt vad jag läst här har han dessutom bara någon enstaka miljon?!

Ja, det handlar om en riktig loser med psykiska problem. Men hans imbecilla tugg tilltalar en liten subgrupp av halvdementa män 70+.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in