2025-04-07, 17:12
Medlem
OMG, margin called i förmiddags.

https://youtu.be/IFOlJB8RcRc?si=b5C5EGTmYgAwD0fE

Måste vara extra surt när Hexa bla återhämtade sig osv.
Citera
2025-04-07, 17:20
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey

Belåningen Knäckte Aktieanalytikern
Citera
2025-04-07, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey

Citat:
Ursprungligen postat av u-rsprunget
Belåningen Knäckte Aktieanalytikern

Man börjar bli riktigt trött på AAs försök att locka tittare till gratisvideo med falska rubriker och en lång inledning som inte är direkt sanningsenlig. Men visst nu blir det mer reklampengar till Börsgudens chef. Detta handlar alltså om USA-portföljen som egentligen var nollad inför veckan blev nollad en gång till. Kanske ger AA den en sista chans.
Citera
2025-04-07, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Man börjar bli riktigt trött på AAs försök att locka tittare till gratisvideo med falska rubriker och en lång inledning som inte är direkt sanningsenlig. Men visst nu blir det mer reklampengar till Börsgudens chef. Detta handlar alltså om USA-portföljen som egentligen var nollad inför veckan blev nollad en gång till. Kanske ger AA den en sista chans.

Han är så jävla TRÖTT.
Citera
2025-04-07, 17:44
Medlem
Nya hot från trumpen
Ytterligare 50 % på Kina
Kommer bli bra detta

Herre jösses
Citera
2025-04-07, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur

Haha, ja man får ändå ge honom att han lyckats med något få andra klarar – att nolla samma portfölj två gånger. Det är nästan poetiskt.

Och visst, rubriken lät som att hela imperiet föll, men det visade sig vara ännu ett avsnitt i följetongen "USA-portföljen lever! Nej, vänta...".

Men visst, några extra views till Börsguden skadar väl inte. Det är ju trots allt viktigt med kassaflöde – särskilt när kapitalflödet gått i graven.
Citera
2025-04-07, 18:21
Medlem
Fyfan så trött AA är.
Hans största portfölj utraderad.
Citera
2025-04-07, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatriarkJerusalem
Haha, ja man får ändå ge honom att han lyckats med något få andra klarar – att nolla samma portfölj två gånger. Det är nästan poetiskt.

Och visst, rubriken lät som att hela imperiet föll, men det visade sig vara ännu ett avsnitt i följetongen "USA-portföljen lever! Nej, vänta...".

Men visst, några extra views till Börsguden skadar väl inte. Det är ju trots allt viktigt med kassaflöde – särskilt när kapitalflödet gått i graven.

Nu är det väl nästan fler gratis videor än betal!?
Annat ljud i skällan nu än när han låste i bastun i vintras
Tog väl flera veckor innan första publica videon kom?
Iofs bara trevligt, och nu är det väl bara en tidsfråga innan allt är gratis
Senast redigerad av Jahajavabra 2025-04-07 kl. 18:24.
Citera
2025-04-07, 18:32
Medlem
Vore det inte intressant om någon av hans följare kunde beskriva varför de anser honom vara en sådan god aktieinvesterare? Jag tror inte jag sett något exempel på det men det måste väl finnas någon där ute.
Citera
2025-04-07, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Vore det inte intressant om någon av hans följare kunde beskriva varför de anser honom vara en sådan god aktieinvesterare? Jag tror inte jag sett något exempel på det men det måste väl finnas någon där ute.

Jag tror att mycket handlar om självsäkerheten. Han pratar som om han vet något vi andra har missat – med lugn röst, övertygelse och en känsla av kontroll även när det brinner i hela portföljen. Det skapar en illusion av att han bara måste ha rätt i längden.

Och jag tror att en del följare fantiserar om att när han till slut sitter där och "vunnit", när hela världen får se hur rätt han hade – då kommer de också vara vinnare. För de tog rygg, de trodde på honom när ingen annan gjorde det. Det är en sorts psykologisk belöning, ett hopp om att trofasthet ska omvandlas till ekonomisk revansch.

Problemet är bara att börsen inte belönar självsäkerhet. Den belönar riskkontroll, tålamod och en gnutta tur. Och hittills har AA:s stil bjudit på mycket av det första – men väldigt lite av resten.
Citera
2025-04-07, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatriarkJerusalem
Jag tror att mycket handlar om självsäkerheten. Han pratar som om han vet något vi andra har missat – med lugn röst, övertygelse och en känsla av kontroll även när det brinner i hela portföljen. Det skapar en illusion av att han bara måste ha rätt i längden.

Och jag tror att en del följare fantiserar om att när han till slut sitter där och "vunnit", när hela världen får se hur rätt han hade – då kommer de också vara vinnare. För de tog rygg, de trodde på honom när ingen annan gjorde det. Det är en sorts psykologisk belöning, ett hopp om att trofasthet ska omvandlas till ekonomisk revansch.

Problemet är bara att börsen inte belönar självsäkerhet. Den belönar riskkontroll, tålamod och en gnutta tur. Och hittills har AA:s stil bjudit på mycket av det första – men väldigt lite av resten.
”det är härligt att åstadkomma underverk, som få andra klarar av”
Måste vara årets citat 😁
Citera
2025-04-07, 19:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Det gick åt skogen för han. Hans största portfölj helt utraderad!
Nu har han bara små portföljer kvar....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in