Citat:
Ursprungligen postat av
Ringhals3
Och så kan han gärna förklara varför han inte sålde sima 100kJexatronic senast de stod i 48 kr och sedan köpte tillbaka dem på 38 kr, han måste ju vetat att kursen skulle dippa?
Vilket klappträ du är, eller gör du dig dum medvetet? AA har nog sagt över hundra gånger att han inte kan förutspå marknaden, han gör en analys precis som alla aktieanalytiker gör. Hur marknaden reagerar kortsiktigt är det bara TA nissar som försöker sig på. AA tittar 2-3 år framåt, så din kommentar är bara ett försöka att smutskasta och mobba AA. Precis som hela den här loosertråden. Avundsjuka, okunskap, patrask, patetiska och får är några ord som dyker upp för att beskriva 99% av de som skriver här. Vi hörs igen när Hexatronic står i 60 kr. Allt gott.
PS. Se nedan, jag vet att det är svårt med aktier, jag har 35 års erfarenhet med handel på börsen. Det är svårare nu än tidigare. Min poäng är att den här tråden är för att trycka ner någon som bevisligen har lyckats med sin plan att vara arbetsfri. Och en del av planen är att skapa innehåll och pengar till sin youtube så han klarar när aktierna går ner eller en stor marknadskrasch (allt går dock inte ner vid stora krascher, viktigt att komma ihåg). DS. Allt gott
2026-02-21, 11:40
Aktieanalytikern
Postat av StayFrosty-SWE
Svar: 8 030
Visningar: 1 561 207
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men om man bara vill men inte lyckas överprestera index så borde man kanske byta strategi innan man förlorar allt?
Det håller jag med om, så det bästa för de flesta är att köra stora stabila bolag och indexfonder. Man får komma ihåg att det finns folk på Wall Street med massa års erfarenhet i branschen som har ai algoritmer för miljontals kronor, assistenter som enbart jobbar med att analysera data och hitta saker. Det är dem man tävlar mot när det gäller att hitta edge. Men nu är det inte det vi diskuterar här va?