2026-08-21, 16:43
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Ja, det handlar om en riktig loser med psykiska problem. Men hans imbecilla tugg tilltalar en liten subgrupp av halvdementa män 70+.
Ord och inga visor!
Instämmer i det första, det andra påståendet är jag däremot osäker på! Kan tänka mig även finniga nollor som lockas av den (påstådda) procentuella uppgången?
Citera
2026-08-21, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Ord och inga visor!
Instämmer i det första, det andra påståendet är jag däremot osäker på! Kan tänka mig även finniga nollor som lockas av den (påstådda) procentuella uppgången?

Ja, säkert så. En del yngre förmågor utan livserfarenhet kanske kan lockas av att lyssna till en "miljonär". Men det kan ju inte finnas några ekonomiskt framgångsrika personer överhuvudtaget bland följarna eftersom han då omedelbart skulle genomskådas.

Hans följares kunskap om aktier måste ju vara noll. Alla med mer kunskap om aktier än noll genomskådar honom omedelbart, och kan heller inte lära sig något av det imbecilla tugget.

Förresten, hur många yngre förmågor skulle orka lyssna på det långsamma malandet i en halvtimme, vana som de är av tiktok och snabbt tempo? Är det inte bara gaggubbar som klarar av det långsamma malandet? Även om man skruvar upp tempot till dubbla hastigheten är det ett olidligt lågt tempo.

Nu vill jag inte förolämpa alla äldre gubbar. Utan jag talar specifikt om den där gruppen med trögtänka halvdementa gubbar. Det räcker ju att besöka en lokal förening i Aktiespararna för att inse att det finns oerhört mycket kunskap om aktier bland de äldre, men det är inte dessa som följer AA.
Citera
2026-08-21, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Och så kan han gärna förklara varför han inte sålde sima 100kJexatronic senast de stod i 48 kr och sedan köpte tillbaka dem på 38 kr, han måste ju vetat att kursen skulle dippa?

Vilket klappträ du är, eller gör du dig dum medvetet? AA har nog sagt över hundra gånger att han inte kan förutspå marknaden, han gör en analys precis som alla aktieanalytiker gör. Hur marknaden reagerar kortsiktigt är det bara TA nissar som försöker sig på. AA tittar 2-3 år framåt, så din kommentar är bara ett försöka att smutskasta och mobba AA. Precis som hela den här loosertråden. Avundsjuka, okunskap, patrask, patetiska och får är några ord som dyker upp för att beskriva 99% av de som skriver här. Vi hörs igen när Hexatronic står i 60 kr. Allt gott.

PS. Se nedan, jag vet att det är svårt med aktier, jag har 35 års erfarenhet med handel på börsen. Det är svårare nu än tidigare. Min poäng är att den här tråden är för att trycka ner någon som bevisligen har lyckats med sin plan att vara arbetsfri. Och en del av planen är att skapa innehåll och pengar till sin youtube så han klarar när aktierna går ner eller en stor marknadskrasch (allt går dock inte ner vid stora krascher, viktigt att komma ihåg). DS. Allt gott

2026-02-21, 11:40
Aktieanalytikern
Postat av StayFrosty-SWE
Svar: 8 030
Visningar: 1 561 207
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men om man bara vill men inte lyckas överprestera index så borde man kanske byta strategi innan man förlorar allt?

Det håller jag med om, så det bästa för de flesta är att köra stora stabila bolag och indexfonder. Man får komma ihåg att det finns folk på Wall Street med massa års erfarenhet i branschen som har ai algoritmer för miljontals kronor, assistenter som enbart jobbar med att analysera data och hitta saker. Det är dem man tävlar mot när det gäller att hitta edge. Men nu är det inte det vi diskuterar här va?
Senast redigerad av StayFrosty-SWE 2026-08-21 kl. 17:52. Anledning: tillägg
Citera
2026-08-21, 18:15
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StayFrosty-SWE
Vilket klappträ du är, eller gör du dig dum medvetet? AA har nog sagt över hundra gånger att han inte kan förutspå marknaden, han gör en analys precis som alla aktieanalytiker gör. Hur marknaden reagerar kortsiktigt är det bara TA nissar som försöker sig på. AA tittar 2-3 år framåt, så din kommentar är bara ett försöka att smutskasta och mobba AA. Precis som hela den här loosertråden. Avundsjuka, okunskap, patrask, patetiska och får är några ord som dyker upp för att beskriva 99% av de som skriver här. Vi hörs igen när Hexatronic står i 60 kr. Allt gott.

PS. Se nedan, jag vet att det är svårt med aktier, jag har 35 års erfarenhet med handel på börsen. Det är svårare nu än tidigare. Min poäng är att den här tråden är för att trycka ner någon som bevisligen har lyckats med sin plan att vara arbetsfri. Och en del av planen är att skapa innehåll och pengar till sin youtube så han klarar när aktierna går ner eller en stor marknadskrasch (allt går dock inte ner vid stora krascher, viktigt att komma ihåg). DS. Allt gott

2026-02-21, 11:40
Aktieanalytikern
Postat av StayFrosty-SWE
Svar: 8 030
Visningar: 1 561 207
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Men om man bara vill men inte lyckas överprestera index så borde man kanske byta strategi innan man förlorar allt?

Det håller jag med om, så det bästa för de flesta är att köra stora stabila bolag och indexfonder. Man får komma ihåg att det finns folk på Wall Street med massa års erfarenhet i branschen som har ai algoritmer för miljontals kronor, assistenter som enbart jobbar med att analysera data och hitta saker. Det är dem man tävlar mot när det gäller att hitta edge. Men nu är det inte det vi diskuterar här va?

Du, AA:s analyser är grunda som plaskdammar. Han chansar bara på att aktier som rasat mycket per automatik kommer stiga igen och återgå till högstanivån de hade innan de rasade. Hexatronic ska ju stå i 60 kr vid nyår enligt honom, det lär den inte göra. Eller snarare, det kommer den inte göra.

Och att rigga hela sin privatekonomi så att man sitter i skiten om ens aktieportfölj tillfälligt dippar, vad tycker du om det?

Någon bostad i España lär ju behöva hyras om det ska bli någon, den kalkylen som inkluderade ett köp av bostad i Spanien byggde ju på att Hexatronic skulle stå i 200 kr 2027, det kommer inte hända.

Han skulle framtidssäkrat sin ekonomi när han hade 5 miljoner kronor men drt gjorde hsn inte.

Han alltså, ja du om någon vet ju vem det är!
Citera
2026-08-21, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StayFrosty-SWE
AA har nog sagt över hundra gånger att han inte kan förutspå marknaden,

AA har sagt över tusen gånger att det är lätt att tjäna pengar på börsen. Ändå har han mellan pandemin o i år ett antal raka förlustår.

Välgörenhetsportföljen - obelånad, startades med 100K för 4-5 år sedan o överskottet varje årsskifte skulle gå till välgörenhet. Hittills har det inte varit över 100K något år. Hade han satt pengarna på bankkonto hade biffen varit löst.

I surdegsportföljen väljer AA noggrant ut börsens guldkorn. Där är endadst det bästa gott nog. Det är därför han rekommenderar alla att följa den. Möjligen är någon akte på plus men fler än hälften är just nu -50%

Han var lång Hexatronci mellan 42kr - 17kr. Sedan framställer han det som han började köpa Hexa på 17kr. AMD är väl den enda vettiga aktieaffär han gjort de senaste fem åren.
Citera
2026-08-21, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirtysouth
Hittade precis kanalen och kan då inte förstå hur det finns hundratals sidor över den här snubben? Hans kanal verkar ju oerhört trist men jag kanske har missat något, sett en och en halv video och det sista jag har lust är att gå med i hans medlemskanal, enligt vad jag läst här har han dessutom bara någon enstaka miljon?!

Han kan verka oerhört trist, banal o enkelspårig. Men i den här tråden plockar vi fram alla nyanser från AAs budskap, detaljer, guldkorn o visdom. Det finns många lager av ren o skär klokskap, vishet och gott omdöme om man lyssnar riktigt noga. AAs budskap är som poesi och vi försöker tolka det så gott vi kan
Citera
2026-08-21, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Han kan verka oerhört trist, banal o enkelspårig. Men i den här tråden plockar vi fram alla nyanser från AAs budskap, detaljer, guldkorn o visdom. Det finns många lager av ren o skär klokskap, vishet och gott omdöme om man lyssnar riktigt noga. AAs budskap är som poesi och vi försöker tolka det så gott vi kan

🎯😁
Citera
2026-08-21, 20:21
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Tillhör du den ironiska generationen?
Citera
2026-08-21, 20:53
Medlem
Konsumtion ger lycka säger AA i en ny video. Och eventuellt att äga en bostad. Men tokstollen säger ändå att han köper sig tid med lånade pengar. Nu har han lånat 4 miljoner. Det bästa han gjort är att vara arbetsfri och köpa tid. AA har aldrig mått bättre och skulle inte byta bort livet som arbetsfri, mot arbete, även om arbetet gav många miljarder i inkomst.
Citera
2026-08-21, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Konsumtion ger lycka säger AA i en ny video. Och eventuellt att äga en bostad. Men tokstollen säger ändå att han köper sig tid med lånade pengar. Nu har han lånat 4 miljoner. Det bästa han gjort är att vara arbetsfri och köpa tid. AA har aldrig mått bättre och skulle inte byta bort livet som arbetsfri, mot arbete, även om arbetet gav många miljarder i inkomst.

Om AA inte legat på soffan de senaste åren utan jobbat o investerat hade han enligt egen måttlig uppskattning haft uppemot 20mkr.

AA vet inte vad han skulle gjort med 20 mkr? Ja kanske köpt en lägenhet i Spanien till sambon o ett hobbyhus till sig själv när pensionen nu närmar sig. Men nu valde han att sova bort några år istället.
Citera
2026-08-21, 21:45
Medlem
Citat:
Om AA inte legat på soffan de senaste åren utan jobbat o investerat hade han enligt egen måttlig uppskattning haft uppemot 20mkr.

AA vet inte vad han skulle gjort med 20 mkr? Ja kanske köpt en lägenhet i Spanien till sambon o ett hobbyhus till sig själv när pensionen nu närmar sig. Men nu valde han att sova bort några år istället.
Ja, exakt. Märkligt hur han resonerar, där hade han inte tänkt till.
Citera
2026-08-21, 22:06
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:

Är uppskattningen på 20 miljoner lika trovärdig som han procentsiffror på hans utveckling genom åren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in